Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,
    Ik heb een kastje gemaakt van mdf wat ik nog had liggen, maat: 40x60x100.
    Ben van plan hier 1 autoflower in te gaan zetten onder 2 philips tornado spaarlampen van 23w.
    Heb het zaadje al ontkiemt en staat nu nog op de vensterbank todat ik mijn kastje klaar heb.
    Moet het deurtje nog erin hangen, en de kast van binnen bekleden met alu folie en de lampen ophangen.
    Een klein afzuigertje met filtertje wil ik ook nog kopen alleen denk niet dat dit al nodig is nu.
    Zodra mijn kastje klaar is en het plantje erin staat ga ik jullie op de hoogte houden.
    Dit word mijn eerste binnenkweekje dus tips zijn natuurlijk van harte welkom!!!

    Greets

    #2
    Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

    filter is wel nodig, ook met 1 plant. 23 wat spaarlamp levert meen ik een 1250 lumen das veel te weinig! MDF neemt vocht op. Alufolie geeft hotspots. zou toch nog eens de micro verslagen gaan lezen hier om teleurstellingen te voorkomen.

    Comment


      #3
      Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

      Bedankt voor de tips! Ik zal zo meteen gaan zoeken voor en afzuiginkje en filtertje. De lampen geven per stuk 1570 lumen staat op de verpakking denk je dat dit niet voldoende is voor 1 plantje? MDF zou ik misschien eerst een keer in de grondlak moeten zetten dan. In plaats van alufolie heb ik ook nog radiator folie liggen, dit zou misschien beter zijn dan?

      Comment


        #4
        Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

        1570 lumen is voor de eerste 3 weken wel voldoende daarna moet je meer bijhangen. Een volwassen plant vraagt minimaal zoon 30.000 lumes. Alufolie krijg je niet glad op je wanden, en elke kreukel kan als een lens werken waardoor er plaatselijk een hotspot kan ontstaan, isolatiefolie is al wat beter maar houd die folie eens voor een lamp en je zult zien dat je erdoorheen kan kijken. Alle licht wat er doorheen gaat ben je kwijt, dat wordt niet gereflecteerd. MFD idd gronden en dat mat witte reflecteert dus beter dan radiatorfolie. die folie is bedoeld om warmte te reflecteren niet om licht te reflecteren. Je bedoelingen zijn goed maar begin beter met een goede opstelling en lees je vooral eerst goed in. Micro verslagen lezen. weten waar je aan begint voorkomt teleurstellingen.

        Zoon tornado hang je ook best horizontaal met een reflectortje erboven (doormidden geknipt 0,5 lieterblik bijvoorbeeld. Op 40x60 zou ik minimaal 6 x 23 watt hangen. en die lampen moeten dan 5 cm van je blad af dus scroggen. Licht is gewicht maar 1 x 23 wat geeft geen 23 gram eerder 3
        Last edited by FlintStoned; 15 March 2015, 09:42.

        Comment


          #5
          Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

          Bedankt! ik ga de binnen kant in de grondverf zetten. De tornado lampen had ik al horizintaal gehangen maar zal nog een reflector maken voor erachter!

          Comment


            #6
            Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

            mooizo, lees je rijk en klus verder. een 150M3/h afzuigertje (badkamerding van de gamma) een een filtertje van 30 euro voldoet.

            1 plant stinkt net zo had als tien! en ja je zuigt ook af voor je co2 verversing, de lucht rondom je blad moet 3 x per minuut ververst worden wil je voldoende co2 rondom je blad brengen.

            Comment


              #7
              Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

              Bedankt dat je meedenkt!!!
              Ik heb deze gevonden: Mini fan + filter

              Set aanbieding

              125mm buisventilator, CAN1500 koolstoffilter en 1 meter flexibele slang

              Comment


                #8
                Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                Capaciteit van het filter dient evengroot of groter te zijn dan de afzuiger
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #9
                  Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                  Gaat goed, heb ik nu ook. Let wel op dat je inlaat niet te groot is.

                  verstuurd mee mn Sonix Ksperia

                  Comment


                    #10
                    Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                    Oke bedankt! Heb hem besteld! En de binnenkant staat nu mooi in de grondverf. Morgen als die droog is ga ik ermee verder!

                    Comment


                      #11
                      Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                      je kan ook computerfannetjes in combinatie met gsm oplader gebruiken voor je in/uitlaat. is wel nie echt sterk genoeg om je lucht door een koolstoffilter te jagen maar als je een geurneutralisator bijhangt kan het er wel mee door voor 1 plantje.
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                      Comment


                        #12
                        Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                        Ik heb mijn kastje ondertussen klaar. Heb de wanden wit gemaakt en heb er nu 3x 23watt tornado's in hangen ( mischien dat ik tegen de tijd dat ze in bloei gaan er nog 1 of 2 bij hang, even kijken hoe dit gaat). Ook heb ik een koolstoffilter en afzuiger erin gehangen. Omdat ik weinig plaats heb in mijn kastje heb ik de filter aan de buiten kant moeten monteren. Afzuiger heb ik 24/24 aan staan en de lampen branden nu 18/6. (Heb gelezen dat dit voor AF goed werkt). 7 maart heb ik de zaadjes op een watje laten ontkiemen, en 10 maart heb ik ze geplant. De plantjes zijn nu zon 7cm groot. De lampen heb ik er ongeveer 5 tot 10 cm boven hangen. De 2 plantjes staan nu in 10L emmertjes, weet niet of dit te groot of te klein is? Tot nu toe doen ze het goed, ik houd jullie op de hoogte. Greets

                        Comment


                          #13
                          Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                          De afzuiger hoeft nog niet aan en als je de ruimte heb, hoe groter de pot hoe beter en makkelijker.

                          verstuurd mee mn Sonix Ksperia

                          Comment


                            #14
                            Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                            Oke dat is goed dus! Grotere potten gaat wss ook niet passen denk ik :p Dat klopt alleen heb de Afzuiger alleen aanstaan voor de frisse lucht!

                            Comment


                              #15
                              Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

                              Hoeveel Kelvin zijn de spaarlampen ?
                              Met 3 kun je in principe wel af, maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Mijn eerste kweek was met twee 23 Watt 6500 K tornadootjes, horizontaal gehangen, ook in zo'n kleine ruimte.

                              Comment

                              Bezig...
                              X