Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2XRoyal AK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2XRoyal AK

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, na lange tijd eindelijk terug Wegens omstandigheden mijn vorige verslagje niet afgerond maar deze keer moet het lukken om hiervan een uitgebreid verslagje te maken ...
    Na mijn 1ste ervaring op spaarlampen heb ik besloten het nu eens te proberen op TL verlichting ??? Iemand ervaring of een leuk verslag hierover ?b?
    Ikzelf heb nu 2dubbele bakken van 36W coolwhite ??? Is dit wat voldoende voor een tweetal dames ??
    En ze hangen ongeveer zeven tot tien cm van de plant af ? Vond dit wel voldoende aangezien ze bijna niks van warmte afgeven . En ook om het strekken tegen te gaan
    Iemand trouwens een aanrader voor reflectiemateriaal ?? Ik gebruik nu hoogglans fotopapier (wat me ook wel lijkt goed te komen ....maar het zou wel handig zijn

    Alvast tot de volgende post ... Waarschijnlijk deze middag Met foto's van de plantjes en de setup van de kast grtz!!!
    they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

    #2
    Re: 2XRoyal AK

    Ik ben benieuwd.
    Heb je ook geiten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      2XRoyal AK

      Lkkr!

      Comment


        #4
        Re: 2XRoyal AK

        Ik heb mijn tl verlichting op 2 centimeter afstand, Maximaal 5 cm.

        Ik had gelezen dat je het best nog een paar warm white tl balken erbij moet hangen. Verhouding 2 cool white : 1 warm white

        Comment


          #5
          Re: 2XRoyal AK

          Oorspronkelijk geplaatst door ronal View Post
          Verhouding 2 cool white : 1 warm white
          Beter bij groei alles cool white
          Bij bloei alles warm white
          Mengen heeft geen bijwaarde.
          Enkel minder rendement

          Die 2-5 cm is wel goed

          Fotopapier, gaat dat niet na een tijd vergaan?

          Comment


            #6
            Re: 2XRoyal AK

            Mengen heeft geen bijwaarde.
            Enkel minder rendement
            Leg eens uit want volgens mij is het klinkklare onzin wat je daar beweerd.

            In de licht absorptie curve van chlorofyl worden uitschieters gemeten voor golflengtes in het rode en blauwe spectrum wat betekent dat deze rode en blauwe golflengtes beter worden omgezet in energie dan dezelfde hoeveelheid licht van andere golflengtes. Door te mengen bied je een breder en beter lichtspectrum aan. Rood wordt het beste geabsorbeerd bij 620 en 660 nanometer en blauw bij 440 en 460 nanometer. In groei gebruikt ze dus wel degelijk het rode deel en in bloi ook het blauwe.

            Comment


              #7
              they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

              Comment


                #8
                Re: 2XRoyal AK

                In groei vraagt ze vooral N en een beetje P en K. In bloei vraagt ze nauwelijks nog n en veel meer P en K. Mg Ca en de sporenelementen natuurlijk niet vergeten.

                Met een standaard plantenvoeding voor groene planten kom je al een heel eind in de groei en een gewone standaardvoeding voor bloeiende planten voor de bloei.

                Met een standaard tomatenvoeding kan je ook gewoon een hele kweek draaien. in bloei misschien dan wat chilifocus erbij gebruiken.

                Comment


                  #9
                  Re: 2XRoyal AK

                  image.jpgimage.jpgimage.jpgHier zijn al een aantal fotos nr1 is de kast nr2 is een foto van de critical auto en foto 3 dat zijn de cheesezaadjes ze staan nu nog onder de lamp maar vanaf ze wat sterker zijn komen ze gewoon te staan ... Er volgen nog foto's en meer updates ��
                  they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

                  Comment


                    #10
                    Re: 2XRoyal AK

                    Doe die plastic spatwaterkap maar van je tl armatuur af. Die houd 30% van je schaarse licht tegen!

                    Comment


                      #11
                      Re: 2XRoyal AK

                      image.jpgimage.jpgimage.jpgEt voila een weekje verder en je begint duidelijk verandering te zien ... Op foto 1 zie je de AK (1van) qua groei vind ik dat deze wel goed zit .
                      Nr2 is 1van de vier overgebleven cheeseplantjes deze doen het allemaal goed alleen nieuwsgierig of er een vrouwtje zal tussenzitten ( rond welke periode is dit ECHT duidelijk merkbaar ???)
                      en dan het kleine zusje van de andere ak ... Veel zin heeft ze niet blijkbaar . Ze staat al serieus op achtervolgen ��
                      nu ja die kap ik weet het maar het is meer uit veiligheidsgevoel dat ik ze erop laat ... Het is dan al een vochtige ruimte en ik speel liever op safe ... Toch al bedankt iedereen voor de hulp en als er opmerkingen zijn of opstekers hou jullie niet in !!!!
                      Groetjes en tot de volgende ����
                      they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

                      Comment


                        #12
                        Re: 2XRoyal AK

                        Doorgaans vertonen ze voorbloei vanaf ze 5 tot 8 nodes groot zijn.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2XRoyal AK

                          Wekelijkse update : image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg 7 dagen verder (ga proberen elke zaterdag of zondag een update te plaatsen ) die ene kleine is er een beetje aan het doorkomen nu dus dat komt ook wel goed ....
                          En de pot kaas ... Ja die ga ik gewoon alle vier in 1 pot houden en als er een mannetje tussenzit knip ik hem gewoon af ...
                          voor de rest zit alles zowat op schema vermoed ik (nu drie weken uit de grond )
                          grts en tot de volgende ����
                          they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

                          Comment


                            #14
                            Re: 2XRoyal AK

                            waarom zet je 4 planten in 1 pot das toch gewoon verspilling van zaad???

                            Comment


                              #15
                              Re: 2XRoyal AK

                              image.jpgJa die vier zijn" cheese " welke ??? Joost mag het weten maar ik heb ze dus van iemand die een hermafrodiet had staan en die had daar enorm veel zaadjes van ikzelf heb er 25 gekregen en had er vijf gezet vier zijn goed ontkiemt en zijn nu een viertal dagen jonger dan men andere planten ze staan ook gewoon samen omdat dit gewoon een probeersel is ik ga er ook een universele voeding aan geven kwestie van wat te experimenteren .... mijn "goede" zaadjes staan allemaal solo in de pot ...
                              voor de opvolging is er ook al gezorgd met de aanwinst van 3DIESELS 3ROYALDWARFS 1ROYALBLUEMATIC van R.Q.S. .
                              trouwens een heel verzorgde levering ..
                              de Royal ak's zijn afkomstig van keraseeds ....
                              they who wear fake legs shall not dance with hungry goats !!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X