Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

    Korting op 420shop
    Beste Allemaal,

    Ik ben recentelijk met het idee gekomen om zelf te voorzien in mijn eigen behoefte
    Ik had alleen totaal geen idee wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van je eigen kweek.
    Omdat dit allemaal nieuw voor mij is heb ik laten adviseren door mijn zwager, uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om te beginnen met autoflowers.
    Ik heb mij denk ik goed ingelezen (via dit forum) en heb stappen gemaakt om mijn eerste kweek op te zetten. Ik ben nog een noob, dus tips & tricks zijn zeer welkom. Ik wil voor deze kweek niet veel geld besteden, maar weet inmiddels dat ik bereid moet zijn om toch wat te investeren. Dit heb ik dan ook gedaan.

    aanschaf:
    - 3x AutoXtreme autoflower zaadjes van Dutch Passion
    - Tneon 2x 55 watt (bloeilampen trouwens)
    - zwart wit folie (5 meter)
    - ketting (voor ophangen lamp)
    - 2x tijdschakelaar
    Voor de rest heb ik gebruik gemaakt van spulletjes die ik al had, waaronder 2 pc fans.

    Inmidels heb ik een kastje van L120xB70xH30, in- en uitlaat en een mooie lamp. Ben nog wel van plan om een filtertje te maken/kopen.
    Zaadjes zijn ontkiemd en 2 van de 3 plantjes staan al boven de oppervlakte. Ik gebruik een mix van kokos(40) en aarde(60) en wil eigenlijk nog Autoflowering Supermix en PK 13-14 van Bio kopen. Lamp draait 18/6. Ik gebruik regenwater en wanneer dat op raakt wil ik water met groene thee gebruiken. Dit is hoe het geheel er vandaag bij stond.
    20150326_134525.jpg20150326_134510.jpg20150326_134605.jpg20150330_185004.jpg20150330_185020.jpg20150330_185025.jpg20150330_185030.jpg
    Last edited by Paddos; 31 March 2015, 01:29.

    #2
    Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

    Pk voor af wordt wel eens afgeraden
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

      ik ga je zeker volgen succes en mooi set up je.
      ja kan ze best heel de cyclus op 18/6 laten staan , dan haal je er meer af .

      grtz diesltj

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

        Thanks diesltj,
        Wil ze inderdaad ook op 18/6 laten staan.
        Dus het id niet handig om PK te gebruiken? Misschien mensen die andere ervaring hebben?
        Hoop trouwens dat mijn 3e plantje het gaat redden, vanochtend nog steeds niet bovengekomen...
        Ik zal nog een paar dagen geduld hebben, hoop dat het wordt beloont.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

          Heey succes met je kweek! Ik ga je verslag volgen, heb zelf ook een micro kweekje met AF opgezet. neem eens een kijkje

          Greets

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

            Heb de plantjes inmiddels overgepot naar definitieve pot. Ik weet dat het wordt afgeraden bij AF's, maar realiseerde me dat ze niet kunnen blijven staan in 3L potjes.
            Gaat hopelijk wel redelijk goed met de plantjes? Denk dat de lamp te dicht bij de plantjes stond waardoor het blad is gaan omkrullen, heb inmiddels de lamp hoger gezet en de temperatuur bij de plantjes is zo'n 23/24 graden. Derde zaadje heb ik de hoop bij opgegeven helaas... Zien ze er gezond uit voor plantjes op de 5e dag?

            Ik heb inmiddels ook voeding van Canna aangeschaft, Vega, Flores en PK. Wanneer is het verstandig om te beginnen met het geven van deze voeding? Ik wil sowieso de dosis verlagen, omdat het AF's zijn. Iemand hier nog goeie ervaringen/tips mee? Ook omdat ik heb overgepot naar verse aarde/cocos wil ik ze niet overvoeden?
            Thanks!
            20150402_102514.jpg20150402_102506.jpg20150402_102521.jpg

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

              Over een dag of 10 gok ik.
              En dan begin je met max. 1ml/L Vega.

              Staan ze weer in 40/60 kokos/aarde ?
              Zakken met die lamp, en opletten dat ze niet te nat staan.
              Ik heb tneons van 2x36W, dat is weliswaar wat lager, maar hier staan ze 2cm van de lamp af.
              Met 2x55 is 10cm echt wel het maximum denk ik.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                Ik wil best zakken met de lamp, maar ben beetje bang dat te plantjes dan te warm worden, temperatuur is met deze hoogte 25 graden, verhouding is denk ik eerder 30/70 kokos/aarde.
                Hoelang zal ik Vega moeten voeden, aangezien de AF's in 2/3 weken in de bloei schieten?

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                  Dan zou je misschien de ventilatie eens na kunnen lopen.
                  Ligt je thermometer wel in de schaduw ? Anders warmt de sensor op, en dan meet die alleen zn eigen warmte.

                  Vega kun je geven tot je echt topjes begint te zien.
                  dan is de bloei begonnen en heeft bloeivoeding meer nut.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                    Bedankt QnQ voor je expertise! Heb inmiddels de lamp op +/- 10 cm gehangen (nog niet te zien op de foto's). Temperatuurmeter staat inderdaad niet in de schaduw, ben nog aan t bedenken hoe ik dit ga oplossen. Ventilatie werkt gelukkig prima.

                    Vooralsnog doen de plantjes het volgens mij aardig goed, deze foto's zijn van vandaag (+/- 10 dagen) rechterplantje heeft een kleine 3 dagen voorsprong op de linker.
                    20150407_124508.jpg20150407_124514.jpg20150407_124523.jpg

                    Wil begin volgende week beginnen met het geven van (lage dosering) Canna Terra Vega.
                    Verder geef ik de plantjes gemiddeld 200 ml water per dag. Aarde staat nooit te droog en volgens mij ook niet te nat. Toch twijfel ik een beetje of dit juist is. Anyone?
                    Ook zag ik gister dat er bij het rechterplantje, nog 2 plantjes groeide in de aarde (helaas geen wietplantjes), deze heb ik met wortel en al verwijderd. Is het normaal dat dit gebeurd? Ik heb gewoon universele potgrond gekocht.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                      Inmiddels zitten we op dag 14 voor het eerste plantje en dag 11 voor de volgeling.
                      Heb inmiddels een nieuw hokje gemaakt, afmetingen zijn L60xB80xD150, hier hebben de plantjes wat meer de ruimte en het plan is om er binnenkort nog 2 plantjes bij te doen. Heb een pc fan in een afzuigbuis gestopt om warmte en in de toekomst geur af te filteren. Dit lijkt prima te werken?, ben van plan om een koolstoffilter op de buis te monteren of gewoon afvoeren via het raam.
                      20150412_152519[1].jpg20150412_152431[1].jpg
                      Ben ook begonnen met het geven van voeding (Canna Terra Vega) 1ml/1l, lekker rustig opbouwen. Volgens mij vinden de dames het heerlijk.
                      Hier nog wat fototjes
                      20150412_152451.jpg20150412_152455.jpg
                      20150412_152500.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                        uw dames zien er idd mooi uit
                        doe zo verder!

                        succes

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek AutoXtreme Low Budget

                          Hey paddos,
                          Weet niet hoe je precies woont, maar een koolstoffilter is denk ik wel nodig. Ik ben blij dat ik er een heb gekocht, als ik mijn hok open doe dat ruikt het al aardig. je plantjes staan er mooi bij trouwens! Succes met je kweek!

                          Comment

                          Bezig...
                          X