Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

    Korting op 420shop
    Goedenavond medekwekers,

    Hierbij houd ik een verslag bij van mijn microkweek onder de werkbank. (Zal morgen wat foto`s posten.).

    Materialen:

    T-Neon 2X 75 Watt


    Actieve Inlaat pc-fan
    PH-EC Meter
    B cuzz Aardevoeding A+B en bloombastic (Moet ik uberhaupt afzuren met deze bio-mineralen voeding?)
    Plagron Batmix
    Verwarmingsmat 42 Watt
    Tafelventilator


    2 Zaadjes zijn ontkiemd 1 niet dus ga verder met 2 zaadjes

    3X Super Critical (Greenhouse). Ik ga 3 planten scroggen en fimmen in een bak met bat/mix van ongeveer 30 liter. Het gaas hangt op ongeveer 25cm vanaf de rand van de pot. Is dat de juiste hoogte? Het hokje is namelijk maar 70cm hoog!

    Kan iemand mij vertellen wat je precies met de ec waarde moet doen en is citroenzuur uit zon geel flesje goed om de ph te verlagen?

    Hoelang zou ik moeten voorgroeien voordat ik ze in de bloei zet i.v.m de hoogte van de ruimte?

    De zaden zijn op dit moment aan het ontkiemen waarvan al 2 een klein worteltje vertoonden die heb ik gelijk in de stekgrond gezet. De staan nu nog in kleine voorgroei potjes als de potjes goed geworteld zijn pot ik ze over in de bak met batmix. De t-neon is nog onderweg! Ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Op dit moment staan de potjes nog even onder 3X 18 watt TL buizen. Ik hoop dat de verwarmingsmat de temperatuur van de potjes rond de 20 graden houd ivm de onverwarmde schuur waar ze in staan.

    Ik laat het weten wanneer de plantjes boven de grond zijn en zal morgen wat fotos plaatsen.

    Alvast bedankt voor de reacties op mijn vragen.

    gr jerry

    Hierbij de foto`s:










    #2
    Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

    mooie setup

    Comment


      #3
      Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

      2 zaadjes zijn volledig ontkiemd de lobbladeren zijn al te zien. Ben benieuwd onder de nieuwe lamp.

      1 zaadje is helaas nog steeds niet ontkiemd dus dan maar verder met de andere 2. Het viel mij op dat de blaadjes een beetje gekruld zijn. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik dacht zelf aan de temperatuur of omdat ze te nat staan.



      Hoe hoog hangen jullie de tneon?

      Comment


        #4
        Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

        5a10cm boven de plantjes is ideaal,wel voor goede ventilatie zorgen

        Comment


          #5
          Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

          bedankt voor de reacties

          Heb er een klein pc fannetje onder hangen die de warmte van de lamp een beetje weg blaast.

          Hoe hoog adviseren jullie het scroggaas ivm de totale hoogte van 70cm? Ik zat zelf te denken aan 25cm vanaf de aarde? Heb dan ongeveer nog 30cm over voor de plant en de lamp.

          gr jerry

          Comment


            #6
            Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

            Zo staan ze er nu bij.

            Ik heb nu een geisoleerde slang eraan zitten en filter en bij de inlaat een labyrint. In ben bang dat ik nu te weinig luchtverversing heb. Of zal dat wel meevallen?

            Wat adviseren jullie lightmix of batmix?

            20150416_091425.jpg
            Last edited by dejerry; 16 April 2015, 14:35.

            Comment


              #7
              Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

              Met de voeding die je hebt zou ik voor lightmix gaan, maar batmix kan net zo goed.
              Batmix moet je van te voren spoelen, en daarna duurt het weer een week of langer voordat die droog genoeg is om een plant in te zetten.
              Ligt eraan hoeveel tijd je hebt.

              Het is een professionele bio-minerale voeding die zorgt voor een stabiel en biologisch evenwicht van het substraat.
              Daarbij bevat de Aarde A+ B voeding vrijwel alle benodigde voedingsstoffen voor het gehele groeistadium.
              De Aarde voeding A + B is geschikt voor zowel de binnen- als de buitenteelt.

              Toepassing:
              Deze voeding is alleen te gebruiken wanneer de B’cuzz Aarde voeding A & B samen en gelijktijdig in water met elkaar worden vermengd.
              (je mag A en B niet zonder water bij elkaar gooien!)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                Oke top dan ga ik de lightmix gewoon gebruiken.


                Dit is hoe ze er nu bij staan.

                Update: (Dag 7 groei)

                Temp:

                Licht aan: 27 gr
                Licht Uit: 21 gr
                Rv: 35%

                1tje is vanaf het begin al wat kleiner.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                  ziet er goed uit

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                    Gaaf, ik volg je ook


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                      Leuk dat jullie mij ook gaan volgen..

                      Update: (Dag 10 groei)

                      Temp:

                      Licht aan: 28 gr
                      Licht Uit: 18 gr
                      Rv: 37%

                      Ik heb ze overgepot naar lightmix, ze groeien lekker!

                      Ik denk dat ik over een week begin met het toevoegen van een klein beetje basis voeding ook ga ik ze over een weekje proberen te fimmen.

                      Het is duidelijk te zien dat een plantje helaas niet zo goed groet als de ander. Maarja niks aan te doen.

                      Hebben jullie nog tips??





                      Comment


                        #12
                        Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                        Geduld.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                          die gaan allebij goed hoor even groot zullen ze nooit echt zijn he..

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                            Had bij mij zelf eentje die 3x zo erg achterliep, zijn inmiddels allemaal even groot geworden.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 x Super critical (greenhouse) onder 2x75 watt Tneon 120x50x70

                              Dan zal het wel goed komen.

                              Ik heb nog B cuzz Aardevoeding A+B en bloombastic maar dat heeft 3 jaar in de schuur gestaan dus is ook bevroren geweest in de winter. Is die voeding nog te gebruiken? De voeding ziet er nog normaal uit.

                              Comment

                              Bezig...
                              X