Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 auto baby's met papa en mama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 auto baby's met papa en mama

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik ben vrij nieuw in deze wereld. Zeg maar gerust erg nieuw.....en heb eind februari just for fun twee zaadjes in de grond gestopt. 1x northern light en 1x think different. Beide autoflowers.
    Gewoon voor het raam gezet en later met wat tl licht erboven.

    Tja, wist ik veel....

    Toen ik wat later dit forum tegenkwam en er uitgebreid mijn licht opgestoken. Toen viel het kwartje dat dit zo niet echt ging werken met mijn tl balkjes.

    Dus ik naar de bouwmarkt en growshop en een heuse kweekkast in mekaar geknutseld. 60X60X120

    T-Neon 2x75w 2700K erin gehangen, reflectie, afzuiging met passieve luchtinlaat.

    Die twee autoflowers die al vanaf februari staan heb ik erin gezet en heb de twee babytjes er nu ook bij gezet met als extra licht een tl 6500K voor de newborns. Dit zijn overigens "think Different" zaadjes van DHS.
    Ze steken nu net hun kopje boven de grond uit.

    De temp. in de kast blijft mooi rond de 25gr en de LV rond de 50%
    De grond is van Terra Canna.

    Zoals ik al eerder zei. Ik ben nieuw in deze wereld van zelf kweken maar vind het nu al erg leuk. Ik zal vast en zeker alle fouten maken die al tig keren door een ieder hier gemaakt zijn maar dat hoort er bij vrees ik....
    Enfin, als ik maar zelf wat te roken hieruit haal ben ik al dik tevreden.

    Dus, alle tips en tricks zijn welkom. Brand me maar af en tik me maar op de vingers. I can handle that.....
    En kijk lekker mee met mijn eerste kweekverslagje....

    Thx en greetzz,
    Ron




    Het is als plassen in een donker pak....

    Niemand merkt het, alleen jij krijgt er een warm gevoel van......

    #2
    Re: 2 auto baby's met papa en mama

    Gebruik HPS licht...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      2 auto baby's met papa en mama

      Ik heb i.d.d. nog getwijfeld over HPS licht maar heb omwille van de warmteontwikkeling voor T-Neon gekozen.
      Het gaat mij er niet om enorme oogsten te halen die ik toch zelf nooit weggerookt krijg. En als het nodig is qua licht kan ik er altijd nog wat licht bijhangen heb ik me bedacht.
      Maar behalve de warmteontwikkeling die neem ik aan veel groter is bij HPS, is er dan nog een ander groot verschil waarom ik daarvoor had moeten kiezen? Ik heb er al wel e.e.a over gelezen uiteraard maar hoor graag van ervaringsdeskundige wat hun ervaring is met het verschil tussen T-neon en HPS.



      Het is als plassen in een donker pak....
      Niemand merkt het, alleen jij krijgt er een warm gevoel van......
      Last edited by Ronthebudman; 13 May 2015, 22:03.

      Comment


        #4
        Re: 2 auto baby's met papa en mama

        Onder tneon de scrog methode hanteren. Mooi gelijk veldje creeeren. Hps is meer opbrengst , maar dat past sowieso niet in jouw hokje. Je kan zelfs 2 armaturen tneon in jouw hokje plaatsen mocht je willen uitbreiden. Mooie budfoto. Ik volg
        Keep em green

        Comment


          #5
          Re: 2 auto baby's met papa en mama

          Het verschil zit 'm niet alleen in hoeveelheid en warmte, maar ook in kwaliteit.
          Dit lijken fijne budjes, maar als je dit droogt, blijft er maar 20% over.
          Je kijkt al even mee, dus je weet dat de plantjes 5-10cm van de tneon af moeten.
          Alles wat verder weg zit krijgt te weinig licht...zo ook alle "buds" die je laat zien, en die babies dus ook.
          Die kleintjes kun je best ergens opzetten zodat ze dichter bij het licht staan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            2 auto baby's met papa en mama

            Okay. Bedankt voor de info. Ik heb er nog twee tornado's bijgehangen om de kleintjes te belichten. En dan worden de onderste bladeren van de grote ook gelijk beter belicht. Heb de kleintjes ook gelijk hoger gezet maar krijg ze niet onder de T-neon omdat de rest in de weg staat. (Misschien kan ik ze maar beter buiten gaan zetten en kijken wat het nog wordt).
            Meer licht kan ik niet kwijt, dan wordt het echt te warm. LV daalt nu ook naar 45%. Eens kijken hoe ik dat nu weer omhoog krijg.
            Kan ik er gewoon een bakje water inzetten? Of is dat vragen om problemen?
            Thx voor het meedenken.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: 2 auto baby's met papa en mama

              Lv van 45 is prima. Je hebt zaadjes, geen stekjes, je kleintjes kan je idd ook buiten zetten. Dan word het zeker wat. Ook daar wel op het strekken letten. Al het begin is moeilijk. Het zonnetje schijnt. Gr JB
              Keep em green

              Comment


                #8
                Re: 2 auto baby's met papa en mama

                Zou ik die grotere ook nog buiten kunnen zetten? Of is de schok dan te groot?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: 2 auto baby's met papa en mama

                  As je zin hebt om te gaan verduisteren wel. Anders lekker afbloeien in je kast. Komt wel wat vanaf. Met scroggen had je er meer vanaf kunnen halen. Misschien de volgende ronde? Gr JB
                  Keep em green

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 auto baby's met papa en mama

                    HELLUP.
                    Kwam vanmorgen dit tegen. Nu staat hij flink in het licht, temp 25gr, LV 55%
                    Zou het een tekort aan zuurstof zijn? Iemand enig idee?

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 auto baby's met papa en mama

                      Misschien tijd om in een lekkere volle pot verse grond te zetten ?

                      @jb: het zijn autoflowers, die hoef je niet te verduisteren.
                      Paar weekjes buiten en ze gaan vanzelf in bloei.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 auto baby's met papa en mama

                        Thx QnQ voor het meedenken. Heb ze nu in een pot met terra gezet.
                        Ben benieuwd of ze bijtrekken.
                        Ik ga er straks eentje buiten zetten en de andere laat ik in de kweekkast staan. Kunnen we mooi het verschil zien. Maar eerst laat ik ze nog ff in de kast ietsjes groter worden.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 auto baby's met papa en mama

                          Update:
                          Ze trekken lekker bij zo te zien. Wel flink gestrekt.....
                          Ook een blumat kamerplant systeem erin gezet. Ben benieuwd of dat werkt.

                          Comment


                            #14
                            2 auto baby's met papa en mama

                            De blumat werkt in ieder geval....dat is fijn als je een paar dagen weg wilt[emoji6]

                            Vraagje voor de kenners van bladproblemen. Een van mijn autoflowers krijgt bruine nerven. Zie foto's.

                            Ik heb het hele forum al doorgespit maar krijg dit bladprobleem niet gevonden. Iemand enig idee? Thx alvast....
                            Last edited by Ronthebudman; 20 May 2015, 09:34.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X