Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek, 10 x 11W spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek, 10 x 11W spaarlampen

    Korting op 420shop
    Hier het eerste verslag van mijn test kweek met 1 plant onder 10 x 11W spaarlampen

    #2
    Hier de plaatjes, +- 2 weken na kiemen zaadjes, het is White Widow van Seedsman trouwens.
    Attached Files

    Comment


      #3
      ziet er goed uit en dat voor 2 weken

      Comment


        #4
        ja volgens mij is 10 lampen ook best veel voor 1 plantje, ik heb ze zelfs op 30cm afstand moeten hangen anders verbrand het plantje.

        investering was ongeveer 60 euro, door bij de zelfscan kassa bij ikea niet alles af te rekenen

        Comment


          #5
          oke dus ikea heeft je nog beetje gesponsert bedoel je hahahahaha

          Comment


            #6
            spaarlampe op 30 cm afstand? ik heb 23 watt spaarlampe op 2 cm afstand ofzo..

            10 11 watts,, als je ze max wil gebruike zal ik van karton een rondje make zo breed als je plant zodat je 6 omheen kan hange en dan 2 erboven, om maximale licht te gebruike, of meer te zaaie maar zeker niet 30 cm 2 - 5 cm is genoeg anders gaat ie stretche, en dat rondje kan je verandere door grotere rondjes te knippe met karton

            hopelijk snap je t..

            greetz

            Comment


              #7
              dit wil ik wel eens zien, 1 plant onder 10 spaarlampen...

              als je plant in bloei gaat 10 andere spaarlampen erin dan? (kleurencode)

              Grtz

              Comment


                #8
                ben benieuwt ga je volge

                Comment


                  #9
                  Zolang dat je plantjes niet beginnen met stretchen is er geen probleem. Ga maar door zou ik zeggen

                  Comment


                    #10
                    Groeit als kool

                    Ik heb een soort van bijenkorf van alu-folie eromheen gemaakt.
                    Het resultaat is echt niet normaal, groeit echt heel hard.
                    Lekker warm en lekker vochtig daar binnen, alleen water geven is zo best lastig
                    hier nog wat foto's:
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Hey, koning
                      je idee is best origineel, goed gevonden!
                      Let wel een beetje op met hotspots, want ik zie dat je gewoon aluminiumfolie gebruikt.
                      Der zitten daar zeker hotspots daarbinnen, alleen al door het feit dat je met een min of meer rond ontwerp zit.
                      Ik zou aanraden om het idee te behouden, maar nog eens iets zoeken om hotspots te vermijden. Misschien een ander type folie ofzo?

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Ik had idd een hotspot, maar heb het folie nu een beetje ingedeukt om een andere vorm te krijgen, en nu gaat het daar goed.

                        Zie foto van de hotspot.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          De vraag is voor hoe lang gaat het goed ? Wellicht zijn er door het indeuken weer nieuwe hotspots ontstaan ?

                          Als het te doen is om je luchtvochtigheid en temperatuur op peil te houden, kun je dan geen doorzichtige folie gebruiken ?

                          Wellicht kun je een oude lampenkap gebruiken, en dan daar folie aan bevestigen ?
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            wellicght ken je beter zwart wit folie gebruiken dan en goed strak trekke,

                            het kost niet zoveel

                            Comment


                              #15
                              idd wat drkies zegt zou ik daar toch ook nog kleine investernig doen leuk idee. al heb je ook meer licht van spaarlampen als je ze horizontaal hangt en die van jouw hangen verticaal als ik me niet vergis. leuk idee trouwens , succes ermee

                              Comment

                              Bezig...
                              X