Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alaskan Ice SCROG

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alaskan Ice SCROG

    Korting op 420shop


    Maar, toch maar de zaden geplant en in zijn bergruimte gezet. Hij heeft 36 watts TL-balken van 120cm. De balken hangen daar aan het plafond van de ruimte (75cm). Ik heb de bakken dus op dozen gezet om te zorgen dat de plantjes niet te hard de lucht in schieten, helaas staan ze nog steeds te laag (ongeveer 35cm onder de lampen). Ik zal ze dus ook later moeten ingraven om te zorgen dat ze een wat dikkere stam krijgen. Ik kwam ook op het idee om de SCROG methode toe te passen, om toch zo`n hoog mogelijke opbrengst te krijgen. Foto`s volgen nog.

    Alle tips zijn op dit moment dus meer dan welkom.

    Ik heb touwens wel besloten dat ik zodra ik wat ruimte over heb zelf ga kweken. Ik ben gelukkig wel bereid meer te investeren en meer ruimte vrij te maken. Het is voor mij ook meer een hobby, wiet is niet echt mijn ding, ik ga meer voor de psychadelische ervaring (paddo`s enz.).
    STAY HIGH - STAY FREE

    #2
    Leuk dat je ons up to date houd!

    Hoeveel TL Buizen heeft hij?

    En 35 CM is echt te groot.. Ik zou ze rond 3 CM er van af zetten.. als dat mogelijk is natuurlijk. Gewoon iets verzinnen, stapel oude videobanden of CD's oid.. je verzint wel wat.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Hij heeft 2 TL-balken, ik heb hier op het forum een stukje gelezen over kleurcodes dus ik heb gezorgd dat `ie 827 en 840 heeft hangen.
      STAY HIGH - STAY FREE

      Comment


        #4
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...zen-t1796.html

        Juist, 827 = extra warm wit; goed voor de bloei
        840 = koel wit, goed voor de groei

        Enig idee hoelang je ze laat voorgroeien (dus op 18/6)? Met scroggen moet dit best lang, je moet je scrognetje goed gevuld hebben.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Ik (of we) heb nog niet bepaald hoelang ik ze laat voorgroeien. Ik laat het netje ook niet zo laag hangen, om te zorgen dat de takken zich goed kunnen ontwikkelen en alles goed dichtbij de lampen komt, om toch te zorgen dat de toppen zoveel mogelijk licht krijgen.

          Ik denk dat 4 weken genoeg moet zijn om het netje mooi vol te krijgen, maar ik heb nog geen enkele ervaring, dus dat durf ik niet zo te zeggen.
          STAY HIGH - STAY FREE

          Comment


            #6
            Good luck, ben ook nogmaar begonnen met kweekje...
            Elke start is moeilijk, maar met deze website hier vergemakkelijkt dat wel
            ______Grtz______
            ---Canna_Loop---
            _______________

            Comment


              #7
              Ok, ik zou 't gewoon even aanzien

              Qua stroomkosten maakt het ook echt niet veel uit of je ze een weekje langer laat voorgroeien, dus nadelen zijn er zo goed als niet
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                zaadjes zijn uitgekomen!

                Ik ben vandaag even wezen kijken en alle 5 de zaadjes zijn uitgekomen. Ik heb nog geen foto`s kunnen maken, maar dat zal ik zo snel mogelijk doen. Ik ga dit weekend weer even kijken, want ze schieten echt als een gek omhoog.
                STAY HIGH - STAY FREE

                Comment


                  #9
                  Hoi,

                  Ik ben gisteren bij m`n maat langs geweest om de plantjes te bekijken en ze waren allemaal minstens 8 cm hoog, de langste was zelfs 12 cm. Ze schieten dus echt de lucht in. We hebben ze ingegraven tot ze ongeveer 3 cm boven de grond uitkwamen en hebben van alles en nog wat op elkaar gestapeld om de plantjes wat dichter bij de lampen te krijgen. Ook heb ik even de lampen omgewisseld, zodat de blauwige (kleurcode 840) nu het dichtste bij de plantjes zit. Ik heb gelijk even foto`s gemaakt, dus bij deze:


                  De plantjes onder de lamp, helaas nog steeds ongeveer 15 cm.



                  Ik ga waarschijnlijk aankomende donderdag weer even langs om te kijken hoe het gaat met ze. Nu maar hopen dat ze niet meer zoveel de lucht ingaan.

                  Mvg,

                  Gangstertje
                  STAY HIGH - STAY FREE

                  Comment


                    #10
                    Re: Alaskan Ice SCROG

                    Ik ben vandaag weer even wezen kijken, ik had eerder namelijk geen tijd om bij me maat langs te gaan. De plantjes zijn lang niet zoveel in de hoogte gegroeid als de vorige keer dat ik er was. De bladeren zijn wel al een stuk groter en de steeltjes wat dikker. Het ingraven is dus succesvol geweest. Erg hard groeien ze helaas nog niet. Het zijn nog steeds maar vier blaadjes, de twee kiemblaadjes en 2 gewone blaadjes.

                    Ik heb besloten er voorlopig even niks aan te veranderen en het even aan te kijken.

                    Mvg,

                    Gangstertje
                    STAY HIGH - STAY FREE

                    Comment


                      #11
                      Re: Alaskan Ice SCROG

                      Ik ben gisteren weer even langs geweest en ze gaan als een trein. Het ingraven en het omwisselen van de lampen heeft echt goed gewerkt. Alle plantjes hebben nu 6 blaadjes en je kunt de volgende set blaadjes al zien komen. De eerste echte blaadjes hebben al 3 vingers. De steeltjes zijn al een stuk dikker en ze groeien lang niet zoveel meer in de lengte.



                      alle plantjes samen, het plantje linksvoor gaat nu niet zo goed, omdat tijdens het ingraven een paar wortels zijn afgescheurd.



                      plantje rechtsachter



                      plantje rechtsvoor



                      plantje linksvoor


                      volgende update is waarschijnlijk volgende week woensdag.
                      STAY HIGH - STAY FREE

                      Comment


                        #12
                        Re: Alaskan Ice SCROG

                        naar mijn idee hangt je tl te hoog

                        Comment


                          #13
                          Re: Alaskan Ice SCROG

                          ja die hangt ook te hoog
                          je tl balk mag maar max 5cm boven je plantjes hangen beste is gewoon ongeveer 3 cm

                          zijn enkele die hebben het op een aantal mm zonder bladeren te kunnen verbranden


                          ik zou je lamp snel lager hangen voordat ze gaan strekken

                          Comment

                          Bezig...
                          X