Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik lees dat je nu led licht gebruikt ook hier geld 6500k gebruiken.
Of tussen 4000-6500 K.
Ben niet zo op de hoogte met led dit wordt vaak in nm aangegeven.
Zodra de bloei zichtbaar is kan je beter warmwhite gebruiken dit zit rond de 2700K.
Zie hier het verschil tussen een hobby in opkomst en broodfok.........
Stekker blijft voorlopig denk ik maar gewoon zitten waar die zit om eens te zien van welke fouten we nog meer kunnen leren.
Hahaha....lijkt me een goed idee ...hoezo toeval....liep net ff naar buiten, voelde de zon en ben meteen weer naar binnen gegaan om de kleine op te halen
Waarom niet gewoon die fouten overslaan ipv ze te maken en ervan te leren.
Het is basiskennis die je ontbreekt, daarom maak je fouten, dat los je zo op met een paar uurtjes lezen.
‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’
Hoogst waarschijnlijk heb je zwaar gelijk....maar zal t je ff uitleggen hoe dit "gepruts" tot stand is gekomen;
Ooit , in een grijs verleden...schat zo'n 20 jaar geleden, heb ik eens wat zaadje geplant in een oude accubak ...gewoon op de slaapkamer.
Resultaat waren 5 mooie planten van ongeveer een meter hoog.
Niet gehinderd Door enige vorm van kennis.... gewoon gaan met die banaan.
Heb geen flauw idee hoelang het toen geduurd/gestaan heeft.....denk dat ik het heb verdrongen whahaha;
Nadat moeders ontdekte wat voor een soort planten zoonlief op zijn kamer had groeien leek de kliko haar een betere plek voor de dames.
1 mooie top was alles wat ik heb kunnen redden toendertijd, de rest had, na een "speciale" behandeling meer weg van een chloortablet.....
Wat ik mij wel herinner is dat die ene top een heerlijke high veroorzaakte....echt top!
Ik zal echt niet de enige zijn die vaak terug denkt aan de "wiet van toen"; gewoon lekker samen high worden, lachen gieren brullen...om de mafste dingen in een deuk liggen, dat soort dingen.
Tegenwoordig is het toch vaak meer het bankplakken en sloom zijn.
Met al het bovenstaande in het achterhoofd begon dit kweekavontuur.....zelf weer een plantje grootbrengen, zonder toevoegingen en additieven; hopende op die ouderwetse high.
Nou was de gedachte; als het toen al aardig lukte, gewoon zaad in de grond, water geven, voor het raam zetten en wachten, dan zal het toch nog beter gaan als je sommige dingen wat "verbetert"?
Kastje was noodzaak; met kinderen is het niet verstandig om er 1 open en bloot voor t raam te zetten.
Dan denk je; vorige keer deden ze t goed bij wat meer temperatuur....hey. ...die spotjes worden aardig warm, inbouwen in de kast die hap. (Om er vervolgens achter te komen dat je geen moer aan halogeen hebt)
Vervolgens ga je dan op zoek naar informatie....uiteraard terwijl je al begonnen bent met t gevonden zaadje ontkiemen.
Nooit nagedacht over lichtsterkte, lumen, Kelvin en dat soort zaken, om over voeding en kweektechnieken maar te zwijgen...
Denk dat t vaak zo gaat; ergens enthousiast aan beginnen en dan informatie gaan zoeken...om er achter te komen dat het net allemaal even anders werkt dan je dacht.
Lees me de ogen vierkant hier en er gaat een wereld aan info en kennis voor me open...
Zoals je ziet;
Eigenlijk een beetje naïeve ongeduldige enthousiasteling die er gaande weg achterkomen Hoe t wel moet...
Simpel: je plant gaat nog enkele dagen doorgroeien waarna hij traag gaat afsterven.
Planten groeien niet onder dat soort lampen. Stekker eruit en lees hier wat onder de sectie 'Microkweken'.
Comment