Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, 6 x White Dwarf Autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste micro kweek, 6 x White Dwarf Autoflower

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me net voorgesteld op de introductie pagina.

Sinds 5 weken heb ik 6 White Dwarf Autoflowers staan in mijn nieuwe kweek tent (90x60x90). In de tent heb ik een 150m3 koolstoffilter met afzuiger. Ook heb ik nog een mini ventilator om de planten wat frisse lucht te geven. Als verlichting gebruik ik 6 stuks 18 watt tl-d lampen waarvan 4 met de kleurcode 827 en 2 met de kleurcode 840. Ook heb ik er nog 3 stuks 20 watt spaarlampen bij met de kleurcode warm wit (volgens mijn is dat een bloei kleur toch?). De planten krijgen per dag 18 uur licht en staan 6 uur in het donker.

De planten heb ik gepoot in cocos grond in een 6 liter pot. Veder gebruik ik de voeding van Atami Bcuzz startset voor cocos grond en die gebruik ik volgens bijgeleverde voedingsschema. Water geven doe ik eigelijk een beetje op gevoel. De PH en overige waarden meet ik ook niet. Wil ik overigs wel gaan doen maar ben er nog niet aan toe gekomen om uit te zoeken welke meters ik moet aanschaffen.

Nu worden de planten wel erg hoog en staan de lampen bijna op ze hoogst (staan zo 10 cm van de planten af). Omdat ik bijna geen ervaring heb weet ik niet of de planten na 5 weken nog veel gaan groeien of vooral gaan bloeien? Ik ben met me toekomstige kweken ook micro kweken te doen met vooral de lageren soorten. Is deze tent daar hoog genoeg voor of kan ik betere een hogere aanschaffen?

hieronder enkele foto's van de kweek tot nu toe.
    image1-5.jpgimage2-3.jpgimage1-6.jpgimage3-2.jpgimage3-3.JPGimage2-4.JPG

Graag melden wanneer jullie denken waar er wat beter kan.

Robin

Re: Eerste micro kweek, 6 x White Dwarf Autoflower

Ziet er wel goed uit eh! Groeifase is in mijn ervaring de meest gevoelige fase dus eens je daar voorbij geraakt zit je wel goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Deze tent kan zeker wel. Alleen gebruik je niet de jusite techniek daarvoor. Om autoflowers te gaan binden, Stretchen, knakken of hakken, raad ik af. Fem of reg zaadjes gebruiken en de scrogmethode hanteren kan in deze tent. Je plantjes zien er nog niet uitgegroeid uit. Dat word wel ff passen en meten om dat tussen en onder de lampen te krijgen. Misschien dat je de hoofdtop naar beneden kan krijgen door haar aan een andere pot vast te maken. Zit je wel met watergeven en dergelijke. Suc6 in ieder geval. Gr JB
      Keep em green

Comment

Bedankt voor de tips!

ben de volgende kweek ook van plan om een scrog kweek te gaan doen.
        Vandaag heb ik planten touw gekocht (met zo'n zacht laagje erom). dan wil ik proberen om de hoofd top naar beneden te buigen en hopen dat het zo voldoende is. Is er bij autoflowers misschien een manier om ze sneller over te laten gaan maar bloeien? Of blijven ze echt tot het eind erbij groeien?

Ik zal vanavond of morgen foto's posten hoe de planten erbij staan wanneer ze naar beneden zijn gebonden.

robin

Comment

vanaf je de eerste bloemvorming ziet zullen ze nog een weekje of 2 doorgroeien... gaat krap worden vriend!!
          zien er wel top uit voor een eerste x

Comment

Kleine update:

ze blijven maar groeien.. Gister heb ik ze weer wat strakker naar beneden gebogen zodat ze de lampen niet aanraken. Gelukkig beginnen ze volgens mijn wel wat meer tekenen van bloei te gaan vertonen en krijgen ze al wat meer haartjes.

wanneer het een blad te dicht bij de lampen komen verschrompelen ze een beetje. Probeer ze altijd weg te buigen maar dat lukt niet altijd. Kan ik ze dan beter tegen de lamp aan laten zitten of er af knippen?
            zoals op de fotos te zien word het nou een beetje een rommeltje in de tent..

robin
            image.jpgimage.jpg
            Attached Files

Comment

Als je topjes maar niet tegen de lamp groeien. Die ben je dan kwijt. Paar bladeren maakt niet uit . Die heb je nog zat wel verwijderen uiteraard. Dat word een drukke bedoeling. Suc 6. Gr JB
              Keep em green

Comment

Update:

de dwarfs staan volop te bloeien. De hoofdtoppen van best wel aardig van formaat de overige topjes blijft denk niet heel veel van over na drogen. Misschien leuk om als experiment hasj van te maken. Al met al ben ik tot nu toe niet ontevrede.

Nou ben ik aan het denken aan de volgende kweek. Hebben jullie nog suggesties met het soort die leuk te kweken is in het formaat tent die ik heb? Is het trouwens te doen om in deze tent een 150 watt hps te gaan gebruiken en zou de opbrengst dan beter zijn dan wat er nu vanaf komt?

tot slot een paar foto's

Robin
                Attached Files

Comment

Volle bak daar bij jou

Comment

Wat is er nou nog van gekomen? Ik denk dat je lekker baked zit deze winter :p

Comment

Bezig...
                    X