Vervelend van de break up, sterkte daarmee. Hopelijk snel een nieuw plekkie en weer wat dames in huis als je vriend er goed voor zorgt.
2x fruitspirit 135w led :D
Collapse
X
-
Re: 2x fruitspirit 135w led
Vervelend van de break up, sterkte daarmee. Hopelijk snel een nieuw plekkie en weer wat dames in huis als je vriend er goed voor zorgt. -
Hej jongens. Plantjes zijn vandaag verhuisd naar een vriend..
Ik en mijn vriendin zijn uit elkaar gegaan en heb de opzeg van mijn appartement gedaan.
Dit weekend komen er al mensen bezichtigen dus plantjes moesten weg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met TapatalkLeave a comment:
-
vraag me ook af wat er van af gaat komen, heb nog een 400w hps maar daar is de kast wat te klein voor. succes & welkom
dag 27
alles lijkt me goed te gaan.
morgenmiddag probeer ik foto's te uploaden met het licht uit.
de onderste 2 takken zijn zo hoog gegroeid dat ie nu 4 gelijke toppen heeft.

deze zit nog niet zo ver, ze is 5 dagen geleden pas getopt.

wacht ik best nog enkele dagen met 12/12 of schakel ik nu al over?Leave a comment:
-
Interessant allemaal, ik ben benieuwd wat deze led gaat opleveren.
Zelf ga ik binnenkort voor het eerst binnen beginnen met een led kweek met een blackline 4V2 350watt. Dus k ga deze thread zeker volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkLeave a comment:
-
dag 20
de 2 achterste zijn getopt morgen de voorste.
ik zie nog niet echt iets van voorbloei

Leave a comment:
-
dag 12 boven de grond:
mijn dames lijken het uitstekend te doen.
gisteren heb ik 1ml pure zym van plagron toegevoegd aan 1.3l water.
de roze steeltjes vervellen en eronder zit terug een mooie groene stam, prachtig te zien hoe zo'n plantje zichzelf hersteld.
amper nog last gehad van ongewenste bezoekers sinds ik de kleefstrips heb opgehangen.
deze haar bladeren krullen nog wat maar dat houd haar niet tegen

ondertussen heb ik deze al getopt op de 3e internode, mss wat te vroeg.. [emoji14]
de andere 2 zitten op de 5e internodes, maar zijn nog niet zo hoog gegroeid, nog even wachten met de andere 2 te toppen dus?

lijkt me goed te gaan, bij deze zou ik nog 1 internode wachten om te toppen

deze blijft nogal laag, 1 blaadje ligt op de aarde. knip ik dat af?
heb deze ook wat hoger gezet omdat de lamp er te ver afhing.
Last edited by gl507; 30 June 2016, 01:35.Leave a comment:
-
hej filip, welkom, hoe meer info hoe liever ^^ geen flauw idee wat voor insect het was, kon ook geen duidelijke foto nemen. het waren verschillende soorten vliegjes. ze leken me niet zo geboeid in mijn plantjes, meer naar het licht.. behalve 1 soort mini mot. die zat op mijn plant, heb het beestje een zetje geholpen met zijn zelfmoord poging [emoji14]
vandaag ook zo'n kleefstrip opgehangen.
denk dat ik kleine steentjes ga leggen bovenop de grond, kunnen ze er ook niet meer aan.
ik heb voor een relatief goedkope led gekozen, hoop dat die het in de bloei nog steeds zo goed doet als nu.
ik kijk nu zo'n 5 maal per dag naar de temp. voor de afzuiging harder of zachter te zetten, en iedere dag zo'n 40ml water per plant.
bedankt & welkom terug op dit forum, ben ook zeer benieuwd naar het resultaat, was het maar al september [emoji14]Leave a comment:
-
Weet je zeker dat het vliegjes zijn en geen varenrouwmug ? Dat lijken vliegjes maar onder een loep zie je het verschil. De larven daarvan zijn nasty, vreten wortels en zaailingen aan. Vriend van mij heeft er ook last van maar het lijkt alsof zijn planten het er niet minder om doen. We houden het goed in de gaten en hebben ook insectenstrips opgehangen. Van onderaf water geven of een laag zand op je grond zou ook moeten helpen, de muggen kunnen dan geen eitjes leggen in de grond.
Ik ga je verslag ook volgen, ga zelf ook weer beginnen na een aantal jaren niet getuinierd te hebben en heb ook gekozen voor LED. Wegens tegenvallende resultaten in het verleden (kon mijn klimaat niet goed beheersen) een tijdje de brui eraan gegeven, na een goed resultaat bij een vriend die wel een constant klimaat kon houden toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken.
Wat ik in de tussentijd heb geleerd is dat je je plantjes niet te veel aandacht moet geven en zuinig moet doen met water en voeding. Die van mijn kameraad krijgen ca. 3 x per week water en die doen het er prima op.
Goed, na een aantal jaren afwezigheid op dit forum heb ik wel even genoeg gezeverd en wil je topic ook niet kapen, tzt zal ik zelf een verslag starten.
Succes met je kweek en ik ben benieuwd naar het resutaat !Leave a comment:
-
thanks, die nylon kous gaat 't wordenLeave a comment:
-
Een stukje nylon kous over de aanzuigslang kan helpen eventueel,
en een paar ouderwetse plakkende vliegenvangers in je tentje
of ergens vlakbij de aanzuig helpt ook!
Tenminste, bij mij bood het uitkomst vorige kweek!
succes O.D.Leave a comment:
-
dag 8 boven de grond:
ik heb de ventilator op de wand gericht zodat de plantjes niet meer zo hard wiebelen.
50u geen water gegeven.
temp. constant 25-27 met de lamp aan en 21-24 in het donker.
de rode steeltjes zijn er nog steeds..
vannacht het raam open laten staan, 7 vliegjes in men kast ><
morgen verplaats ik de voorste met de linkse.

Leave a comment:
-
dag 10 (dag 5 boven de grond):
de rode steeltjes zijn nog niet weg, al 24u geen water meer gegeven.
bij deze groeien de nieuwere blaadjes niet meer scheef.

bij deze krullen de nieuwe blaadjes nog lichtjes op.

en deze doet het normaal.
Leave a comment:

Leave a comment: