Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Thx mannen, ik ga mijn vriendin leren hoe ze rustig moet binden...[emoji15] inmiddels een paar dagen verder en alles lijkt goed te gaan. Geen ballen of andere rare dingen meer gezien. Het wordt haast saai dat verrekte wiet kweken[emoji853] ik geef doormiddel van het Gardena watergeef systeem een paar keer per dag 200ml. En hoef dus echt niets te doen. De komende dag weer met een halve dosis bloeivoeding van Plagron. Dat emmertje heb ik wel gewisseld[emoji1] jippie! Verder weinig spannends te melden. Hieronder nog wat pics.
De aanvoer van de automatische waterpomp splitst naar acht druppellaars.
Tja, dit soort waardes wordt je niet blij van maar doe je niets aan. Gaat vanzelf over.....
Totaaloverzicht (led paneel is uit en spaarlampjes hangen er voor de foto)
Pineapple chunk
Purple kush
Ik ga richting de derde week van de bloei en volgens mij gaan ze best lekker.
De voorste twee op de overzichtsfoto zijn de pineapple Chunks van Barney' farm. Deze zouden volgens de beschrijving een week of 8 moeten bloeien. Ik tel daar nog iets bij voor de zekerheid. De achterste twee is Purple kush. Die zou een weekje korter mogen. Nou ja, hoe het ook groeit. Ik check tzt met de microscoop de Trichomen wel maar weet nu dat ik niet eerder dan half oktober kan oogsten. Aangezien ik gelijk door wil kweken met een volgende ronde om wat reservevoorraad aan te leggen ga ik begin oktober beginnen met ontkiemen. Dan kan ik nu mooi op zoek naar twee lekkere soortjes voor de volgende keer. Gave hobby is dit geworden....en nog lekker ook[emoji1] wel ga ik de kast aanpassen als deze ronde klaar is. Ik ga het voorgroei en drooghok onderin de kast opofferen om meer hoogte te krijgen in de kweekruimte. En een stillere fan ophangen. En de deur beter lichtdicht maken....haha, alweer een hele lijst maar dat komt goed.
Genoeg geluld. FOTO's.
Onder het SCROGnet wordt het hier en daar herfst.....
Tja, bladbeschadiging is snel gemaakt met scroggen..
Temp blijft mooi nu, ook het verschil tussen dag en nacht is niet groot. LV zou iets lager mogen maar is niet zo simpel...
Ziet er mooi uit Ronthebudman.
Ook vindt het leuk om de pineapple chunk te zien want deze liggen sinds gisteren weer te ontkiemen.
En de temperatuur is weer een stuk beter maar wie had het verwacht dat nog 30+ zou worden.
Je hebt de kweekvirus te pakken en altijd leuk om de ruimte te verbeteren.
Thx mannen. Ik heb alle vertrouwen in jouw kweekkunsten @Witpen. Die pineapple Chunk is erg lekker om goed op te slapen. Als PTTSer heb ik er in ieder geval baat bij. @Kanon. Ik ben er ook erg benieuwd naar, een bijna echte Indica is het. Als hij rookbaar is laat ik het weten...@Ripabrucy, ik moet nog even bedenken of ik de volgende kweek al iets eerder ga starten dan deze is afgelopen. In dat geval zou ik een extra voorkweekhok nodig hebben. En anders niet. Drogen ga ik denk ik in de grote schuur achter het huis doen. Hangt een beetje van het weer af. En anders haal ik een tentje erbij. Ik zie nog wel. Heb nog zeker 6 weken te gaan.
Eigenlijk valt er bitter weinig te melden. Wat een saaie bezigheid is dat wiet kweken....je zou er haast lui van worden. Ik doe water en/of voeding in de ton, kijk eens interessant en zing een liedje voor ze. That's all.
De dames daartegen zijn wel flink bezig geweest met bloeien en toppen maken en groter worden en.......weet ik veel. Ik zal eens een webcam in de kast hangen.
Ik zie hier en daar wel een verkleurd blad maar maak me er niet zo'n zorgen over. Ze krijgen wel wat minder voeding dan ze zouden mogen, maar omdat ik veel weg ben en de voeding maar 24 uur goedblijft als ze is aangemaakt, lukt voeding geven niet iedere dag. Misschien moet ik eens op zoek naar voeding die wel langer goedblijft. Tips zijn welkom.
Vandaag hebben ze in ieder geval Alga Bloom en Green Sensation gehad van Plagron. De komende paar dagen krijgen ze alleen maar water, 600 ml per dag. Dat krijgen ze iedere dag. PH 6.2
De foto's zijn wel flink bewerkt, anders waren ze te licht... Dus niet helemaal correct qua kleur enzo....
Ben wel benieuwd of mijn Purple Kush ook zo paars wordt[emoji854]
Thanks for watching,
Grtz, Ron
Last edited by Ronthebudman; 11 September 2016, 00:17.
hey ron, Gaat nog best lekker toch! enkel wat licht blad, een beetje bij voeren moet genoeg zijn. Ik zie ook wat klauwblad rechts achterin, dat hangt misschien wel wat samen met de te hoge grond pH? Die lv moet nog net kunnen toch, maar heb hem zelf ook liever wat lager. Nog een paar weken te gaan als je de toppen zo bekijkt maar inderdaad de trichomen geven de doorslag. Gehe lang leve de action(thermometer) met alle handige kweek spullen.
Die fire knockout vindt ik een slimme zet! Heb zelf in het verleden al een paar keer geluk gehad dat alles net niet in de hens was gegaan. Nu dus zelf ook veel focus op de veiligheid in en rond het hok zoals een rook/co2 melder, automatische brandblusser, een maximaal thermostaat, ventilatie beveiliging als in, dat er geen lamp aan gaat zonder dat er ventilatie is. En een Arduino die temperaturen bewaakt, en in geval van problemen alle spanning af schakelt en mij op de hoogte brengt via sms.
slaapt een stuk beter
Comment