Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Thx mannen. Nou, die knieën...pff, wordt een lange geschiedenis denk ik.
    Maar goed, de wiet helpt me er geweldig mee en daar daar doe ik het voor. Qua botaangroei lig ik nu al ruim voor op schema, vergeleken met de vorige keer met een vergelijkbare operatie en ik toen geen Cannabis gebruikte, en toen in dit stadium juist achterliep met botaangroei. Dus, tja. Of dit het verschil maakt kan ik natuurlijk niet bewijzen maar mij zegt het genoeg. En tegen de pijn helpt het me ook prima. De scherpe randjes gaan eraf. Slapen idem. Heerlijk.

    De twee Anestesia's zijn geoogst. WOW, WAT EEN KNOTSEN!! Vuistdik en ruim 20 cm lang, lekker compact, klef en kleverig en het hele huis meurt. Djieeeee....Totaal nat gewicht van twee planten is 400 gram.
    Nu drogen in de droogdoos die op de actieve inlaat van de kweekkast is aangesloten. Zo creëer ik een onderdruk in de doos en dat werkt perfect. Je ruikt niets.

    Over twee weken zijn de twee Amnesia's klaar en dan kunnen de volgende weer doorschuiven naar boven. Vandaag 4 nieuwe Anesthesia's na het ontkiemen gepoot in het onderste deel van de oude televisiekast. Dat is de voorgroeikamer met een 150 watt T-neon. Die 4 gaan dus over twee weken naar de afkeekruimte nadat de Amnesia's zijn omgehaald. Dat is de planning en dat moet voor 24 maart want dan ben ik ruim een week weg. En dat heeft weer te maken me het automatisch watergeef systeem wat alleen in de afkweekruimte zit. Het klinkt ingewikkelder dan het is hoor. Haha....

    En dan heb ik ook nog 3 Amnesia autoflower zaadjes gepoot. Die gaan als stekjes mee naar mijn vakantieadres. Dat wordt ook een leuk projectje. Een Buiten in de natuurkweek onder de zon....wordt vervolgt.

    Nu het oogstfeest!! Van tricomen tot droogdoos.











    Grtz, Ron

    Comment


      #62
      Goed bericht over je voortgang. Ik denk zelf dat werking van cannabis deels zit in dat je a) beter slaapt en b) beter in je vel zit waardoor de scherpe randjes overal vanaf gaan en je je lichaam veel meer in staat stelt om zichzelf te herstellen. Er zal vast op celniveau ook het nodige positieve gebeuren qua interactie met cannabinoiden en terpenen, maar ik weet zeker dat een gezondere geest zorgt voor een gezonder lichaam.
      Lekker wat amber in je trichomen, een aanzienlijke oogst ook, daar hou je toch snel 100-150gram aan over. Gefeliciteerd en geniet van de positieve effecten!

      Comment


        #63
        UPDATE



        De totale oogst was nat 750 gram. Droog heb ik niet gemeten omdat ik er alvast aan begonnen was...haha.
        En bovendien, die grammen boeien me niet zoveel.
        De Anesthesia is erg kruidig, peperig eigenlijk. Een echte bankhanger. Wow. De amnesia gold smaakt nog nergens naar dus die moet nog ff rusten. Hij geeft wel een vrolijke high in de vaporizer op 165 gr.

        De nieuwe ronde is inmiddels ook alweer van start gegaan.
        3X Anesthesia van Pyramid seeds en 1 X Amnesia autoflower. Ik was 4 Anesthesia van plan maar eentje kwam niet op. En aangezien ik ook een paar autoflowers voor buiten in Frankrijk had ontkiemt, heb ik eentje van die erin gezet om de kast toch vol te krijgen. Ben benieuwd.
        Nu 3 weken op 18/6 en net getopt. Zie de foto's.


        Degene linksonder met het gele bordje is de Amnesia auto. De rest zijn Anesthesia's.


        Amnesia auto.


        Anesthesia

        Het SCROGnet geinstalleerd.

        Onder het SCROGnet


        Uitloopmondje van het automatische watergeefsysteem.


        So far, so good volgens mij. Alle comments welkom.


        Grtz, Ron

        Comment


          #64
          Ik neem aan dat je dan rond de 200gram overhoudt, wat ik een aanzienlijke oogst vind voor 200W LED.... Goddamn, nice...

          Succes met je nieuwe kweek, alles staat er gezond bij aan je foto's te zien.

          Comment


            #65
            Thx Meglow. Ik ben zeker niet ontevreden. Die Mars hydrolamp is toch zo gek nog niet.
            Ik schat in dat ik rond de 180 gram overhad droog. Da's niet slecht vind ik.

            Wordt vervolgt.


            Grtz, Ron

            Comment


              #66
              Da's harstikke goed, bijna een gram per Watt onder een niet-COB-LED, mijn complimenten!

              Comment


                #67
                Dat was weer een mooi kweekje en verslag Ronthebudman en geniet van je oogst.

                En je laat er geen wiet over groeien en meteen een nieuwe ronde, doe je goed.

                Veel succes met de volgende en ik zal met regelmaat kijken hoe het gaat.

                Comment


                  #68
                  Damn ds netjes zeg 180g, 0.9g/watt!!! Ik blijf je nog even volgen. Dikken bravo! Laat het smaken!
                  Last edited by EXTRAVAGANJA; 9 April 2017, 09:17.

                  Comment


                    #69
                    Thx mannen.

                    Ik ben 7 april over gegaan op 12/12. Dat betekend dat ik de Anestesia's eind juni kan oogsten.
                    De Damnesia AF (die linksvoor staat) een paar weken eerder als het goed is. Het grappige is dat die nu al langzaamaan iets van bloei laat zien. Ze krijgen geen voeding deze ronde, behalve wat Green Sensation tegen het eind.
                    Verder alleen water op PH 6.2. Momenteel krijgen ze 400 ml per dag, verspreidt over twee giften.

                    Aangezien de voorgroeikast momenteel ook in gebruik is ivm een buitenkweek in Frankrijk, is de temperatuur wel flink opgelopen naar 30 graden. Morgen ga ik hiervoor een grotere ventilator installeren.

                    Ik ga ook weer dieven. Dat is vorige keer goed bevallen en bovendien, het groeit nu zo dicht dat ik mijn watergeefpunten niet meer kan bereiken. Zie de foto's hieronder.



                    Damnesia AF komt langzaam in bloei.

                    Anesthesia's

                    Onder het net

                    Voorkweek

                    Comment


                      #70
                      Heb je nou autoflowers in de voorgroeikast staan ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #71
                        Hou er rekening mee dat een ventilator dan wel koele lucht blaast, maar zelf ook een warme motor draait.
                        Ik dacht dat een ventilator juist de temperatuur deed stijgen, durf het niet met zekerheid te zeggen maar misschien wel iets om even na te checken voordat je een ventilator ophangt tegen de warmte


                        Althans mij is geleerd dat een ventilator op m'n kamer tijdens warm weer het niet kouder maakt maar juist warmer, door die motor van de ventilator

                        Zou ook onzin geweest kunnen zijn om te voorkomen dat ik de ventilator de hele dag claimde, je weet maar nooit, maar ik denk ik geef het even mee misschien heb je er wat aan

                        Comment


                          #72
                          ff wat bijdehandte opmerkingen, bij voorbaat sorry

                          Een ventilator verplaatst in principe alleen lucht. Een object dat warmer is dan de lucht kun je er mee koelen, omdat je de opgewarmde lucht rond het object wegblaast en vervangt door koudere lucht. De warmte moet echter wel ergens naartoe, het liefst richting de uitlaat van je tentje. Alleen als je een gesloten kamer hebt zonder inlaat en uitlaat zal de boel netto opwarmen, want de motor produceert warmte en die warmte wordt niet afgevoerd.
                          Verder kan een fan bij een levend wezen de verdamping van zweet versnellen, waardoor het lichaam extra afkoelt (want verdampen kost energie). Hetzelfde geldt voor het blazen over een heet kopje thee; niet alleen het vervangen van de warme lucht door koudere lucht boven de thee helpt, maar belangrijker, de vloeistof verdampt ook extra snel omdat je de verzadigde lucht steeds wegblaast.
                          ....

                          zo... kortom, een ventilator zomers heeft enkel zin als je de luchtstroom op je richt, liefst op je blote bast. Je kamer koelt er niet vanaf, maar je lichaam wel.... tenzij de luchtvochtigheid 100% is en het 37 graden of warmer is in je kamer....

                          ik denk trouwens dat ron een grotere afzuiger bedoelde.... een grotere fan in je tent kan wel de luchtstroming door je tent verbeteren, zeker als je hem op de lamp richt richting het filter zodat de warmte z.s.m. de tent kan verlaten.

                          Comment


                            #73
                            aah!
                            zeker niet bijdehand hoor!
                            heb ik wat aan, kan er zelf dus ook nog ventilatortjes in gaan hangen

                            bedankt!

                            Comment


                              #74
                              Ja, klopt. Ik bedoelde de afzuiging.
                              De kast staat op de zolder van een oud huis. In de winter is het dus koud en wil ik minimaal afzuigen. Dat doe ik met een simpele buisfan.
                              Nu het buiten warmer wordt is de zolder dus ook warmer en moet ik meer afzuigen. Hiervoor heb ik een 380m3 fan.
                              Deze heb ik nu geïnstalleerd.


                              Inderdaad QnQ. In de voorkweekruimte staan 5 Kera Skunk (fem) en 2 Damnesia AF. Deze gaan over een paar weken naar Frankrijk om lekker in de zon te staan. Ik kweek ze voor omdat ik daar maar heel even kan zijn. Ze gaan dus als stekkies mee.


                              Vanavond opnieuw de temperatuur meten met de grotere afzuiging aan. Ben benieuwd. Wordt dus vervolgt.



                              Grtz, Ron

                              Comment


                                #75
                                Wees maar voorzichtig met die stekkies aan de grens Ron. Misschien eens opteren om een buisventilator met 2 standen te kopen? Ik kweek in de garage en in de winter is stand 1 goed en stand 2 voor de zomer. Zoveel kostte ie niet hoor. Maarjah je hebt al een kan je beter gewoon een variac kopen. Succes budman ^^

                                Comment

                                Bezig...
                                X