Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro '96x5W op 90x60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mars Hydro '96x5W op 90x60x60

    Korting op 420shop
    eindelijk mammoth-propagator-90x60x60.jpg Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mammoth series? Ik heb namelijk bang een chloortent gekocht te hebben. In de binnenkant staat PP & TEP. Een plastic achtig geurtje is er wel, maar niet echt chloorachtig zoals in een zwembad...

    Verder dan de tent heb ik ook een buisventilator gekocht van 125CM dia, bijhorende iso flex buis, SJ monkey fan, thermo/hygrometer, BIOBIZZ start packet, tijdschakelaar, stekkerdoos, ph meter, kalibratiekit en dat is het zowat.



    De lamp die ik heb besteld, is de Mars-Hydro Reflector series 96x5watt. Bij marshydro kan je de specs bekijken.
    5_1_11.jpg


    De soortjes moet ik nog bestellen, en de potgrond nog halen. Mijn setup zal inhouden 6x autoflowers in potten van +- 30x30x20. Het licht gaat meteen op 12u/12u, zo wil ik ze klein houden en een andere keuze heb ik niet ivm het lawaai van de afzuiging (tentje staat naast m'n bed). de lamp & afzuiging zullen branden van 7u s'ochtends tot 7u s'avonds.




    Hiermee getypt zijnde is m'n topic van start, van zodra de lamp en zaadjes binnen zijn begin ik er meteen aan. Als er iemand tips of vragen heeft hoor ik het graag


    Kind Regards,
    Extravaganja
    Last edited by EXTRAVAGANJA; 16 December 2016, 20:24.

    #2
    Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

    Heb je al eens gekeken naar een Softbox ipv buis ventilator? Je wilt wel kunnen slapen naast je tent. Er is ook een hele stille buisafzuiger van g-tools maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zodoende kun je dan de tent s'avonds en s'nachts laten draaien en dan kun je weer wat stroom kosten besparen.
    Ook denk ik dat je een probleem krijgt met vocht zodra je s'nachts de tent uit hebt en je slaapt zal de lv flink stijgen wat inde bloeiperiode toprot kan veroorzaken.
    Ook wanneer je slaapt zul je kostbare CO2 uitademen die je dames heerlijk vinden.
    Mijn afzuiging draait 24/7 een Softbox met een variac, zodat deze bromloos in snelheid regelbaar is.
    Die chloortent daar zou ik me niet zo deuk om maken. Je leest zoveel van die horror verhalen over giftige tenten. Maar ik ken geen mensen met een mammoth die daar last van hebben.
    Mocht het wel zo zijn, wanneer komen de chloordampen dan vrij?met warmte misschien? En hoelang blijven die dampen dan dampen?
    In dat geval gewoon een dag of wat test draaien en zorgen dat de temp lekker hoog word zodat de dampen evt. vrijkomen en deze dan afzuigen maar buiten ofzo.
    Zelf heb ik SecretJardin en ben dik tevreden. Maar ook daar lees je soms slechte verhalen over.
    Biobizz is volgens mij een dure maar goede keuze qua voeding. Zelf gebruik ik de hele lijn en tot noch toe top resultaat zonder ph of ec meters(deze heb je niet nodig bij bio voeding) en bioheaven is ook zeker een aanrader net zoals topmax.(gebruik niet het volledige schema wbt. aantal milliliters)
    Die monkey fan is ook een goede keuze want deze kun je namelijk met een speciaal rubber ophangen en dus geen klem gebruiken zodat de trillingen niet door het buizen systeem verergeren. Ook heb ik de 7,5w fan van hypro maar dat ding maakt echt veel meer herrie dus die gebruik ik alleen nog maar overdag in de droogruimte.
    Oja het werkelijke wattage van je lamp is 203w volgens de specificaties.
    Veel succes met je kweek!
    Ik zet m'n stoeltje en kijk lekker met je mee.[emoji1360]


    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

      Hey Hoeloes

      Alvast voor de geruststelling van de tent, ik denk dat als je steeds goed verlucht; maw een goede afzuiging hebt dit zeker geen probleem kan zijn. de geur trekt meteen weg maar bouwt zich langzaam op als je de afzuiging afzet. Eens kijken naar een softbox met variac dan.. Had wel door dat het nodig gaat zijn en tegen de bloei zal ik zeker een aanschaffen maar ik moet nog bekijken hoe ik dit ga doen. Ik heb zelf een hele hoop koolstofgevulde filterdoeken, granulaat van actieve kool, paar filter doeken en noem en maar op, een filter kan ik perfect bouwen zodanig hy goed filtert en trek. Iets wat met deze buisventilator niet lukt, binnen dit en drie weken moet deze vervangen worden.

      Biobizz is idd mss wat duur maar zoals je zegt moet je toch niet het volledige schema gebruiken. Ik ga waarschijnlijk nog de potgrond van biogreen growmix halen.


      De zaadjes zijn ondertussen ook opgestuurd. ik ga nog bekijken hoeveel en van welke ik er ga zetten wel staat 6 in totaal al vast.

      3x purlple ryder van joint doctors (heb al ervaring gehad buiten met de easy ryder, super lekker!)
      3x ultra lemon haze van auto seeds (wss iets waar ik mee wacht voor buiten)
      1x auto cheese van lowlife
      1x auto skunk van lowlife
      1x OG Kush auto huismerk
      1x Auto PP huismerk

      Waarschijnlijk zal ik alle dames toppen! moet wel wegens beperking in de hoogte, de groeistilstaande fase erna komt wel van pas lol.

      Ik neem wel foto's als mijn lamp is aangekomen, de 96' is het aantal leds dat ik in het topictitel bedoel? 96'x5w was mss iets duidelijker :p

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

        Inderdaad, steek de lamp aan, en laat 'm zo even een paar dagen staan, met afzuiger aan enzo.
        Eventuele vijandige dampen zijn er dan wel uit.

        Of je met autoflowers meteen op 12/12 moet weet ik niet. Ik denk dat ze dan flink gaan strekken.
        Da's het probleem met autoflowers, je kunt er als kweker niet zoveel aan doen, beperk je de lichtsituatie, dan brengen ze gewoon een stuk minder op.
        Dito met toppen. Sommige autoflowers reageren daar goed op, andere niet.
        De groei en bloei bepalen de planten zelf, of ze nou veel of weinig licht krijgen.
        Ik denk dat je beter af was geweest met niet-autoflowers, daar kun je als kweker namelijk wel vanalles mee doen en bepalen.
        Mgoed, da's iets voor de volgende keer misschien ?

        btw. eventueel kun je die tent ook op z'n kant zetten, dan heb je meer ruimte in de hoogte
        Benieuwd hoe het gaat lopen bij je, ik kom af en toe weleens langsfietsen als je 't goed vindt.
        Succes alvast!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Last edited by EXTRAVAGANJA; 10 December 2016, 17:23.

          Comment


            #6
            Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

            Ik zit elke keer EXTRAVAGINA te lezen maar dat zal wel door de drugs komen.
            Lijkt me niet makkelijk zitten ook.

            't Is wat je zegt, het is erg onvoorspelbaar met autoflowers.
            Mjah, een plantje van 22cm wordt niks denk ik, maar da's ook weer niet waar.
            kabouterplantje.JPG
            Deze was ook niet groot, maar 22cm is erg weinig ruimte, voor elke soort.
            Misschien met flink buigen of een hele lage scrog ?
            Of nog lagere potten, je zou ze bijna in een schaal moeten zetten ofzo ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

              EXTRAVAGINA zou niet worden toegelaten denk ik

              Zo'n 6 kabouterplantjes is wat ik uiteindelijk wil bereiken. Dus de eerste kweek zal een test run uitmaken van 3x purple ryder (auto) & 3 femised zaden namelijk "Purple Lightning - British Colombia seeds"We zullen zien welke ik het gemakkelijkst klein kan houden. Wel zal de schakelaar zeker 12u12u draaien, ik zie wel hoe de autoflowers hiermee overweg kunnen.

              De potten ga ik bijknippen naar 15cm. Dan heb ik zo'n 27cm hoogte. Een hele lage scrog staat vast deze komt wss rond de 25cm(10cm boven grond). Als het erna te erg word bestaat er geen keus buiten buigen en knippen/opnieuw toppen. 30x30x15 wortelruimte is ook niet veel voor de dames.
              Last edited by EXTRAVAGANJA; 11 December 2016, 00:59.

              Comment


                #8
                Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

                Als je ze tot de rand vult is dat 13.5 liter. (lengte * breedte * hoogte /1000)
                Ik ben benieuwd, ga het zeker volgen.
                Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

                  Zelf ook een Mammoth tent staan en toch nooit geen plastiek geur waargenomen. Zal gewoon zijn omdat de tent nieuw is, die geur zal er wel snel uit gaan.
                  Enige wat me wel opvalt is dat de buizen niet zo roestwerend zijn dan ze beweren. Na 2 jaar gebruik is er her en der toch serieus wat roest op mijn buizen...
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

                    Autoflowers op 12/12 gaan strekken. Gewone planten op 12/12 gaan ook strekken. Beter geef je ze 20 uur licht, met de lamp er zo kort mogelijk op. Het is net door die donkere uren dat ze de hoogte in gaan. Kleine potten en het licht er zo kort mogelijk op, dat is de enige mogelijkheid. En toppen, maar dat kan bij autoflowers serieus verkeerd uitpakken.

                    Oh en pure indica's nemen. Ik zie daar cheese, power plant en haze, hou die maar is laag...
                    Last edited by beowulf; 11 December 2016, 14:46.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mars Hydro '96 Met 6 autoflowers op 90x60x60

                      Ik gebruik ook jou lamp. Kijk anders even bij mij oude TVkast verslagen hoe je uitkomt qua hoogte. Ga je lager dan 30 cm boven je toppen zitten krijg je echt "lightbleach". In mijn ogen zit er niets anders op dan gelijk in het begin te starten met LST en scroggen om ze te dwingen laag te blijven. Ondanks dat het autoflowers zijn. Normaal gesproken doe je dat niet omdat het achterstand oplevert en dat wil je niet bij autoflowers. Maar jij wil dat juist wel.
                      Succes!

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Attached Files
                          Last edited by EXTRAVAGANJA; 15 December 2016, 11:54.

                          Comment


                            #14
                            Re: Mars Hydro '96x5W op 90x60x60

                            Hoi Extravaganja,
                            Ik zou zelf voor de Purple gaan LST+SCROG.
                            Die 18/6 is alleen voor de groeifase van fem. en reg. Wil je ze in bloei zal je over moeten schakelen naar 12/12.
                            Bij auto's kun je tijdens beide fases 18/6 doen.(Licht=Opbrengst)
                            Ik lees regelmatig verslagen waar ze bij auto's van alles proberen qua licht, van 24/0 of 20/4 etc.
                            Zelf ben ik niet zo weg van auto's, alhoewel ik wel wat autozaden heb liggen. Misschien ga ik deze van de zomer buiten proberen.
                            Ik zou wel even checken hoe lang die Purple door groeit tijdens de bloei ivm. het laag willen houden.



                            I like it!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              #15
                              Re: Mars Hydro '96x5W op 90x60x60

                              Ik kan de bloeilengte van de purple niet echt meteen vinden, het is een 70% indica en zou nooit langer worden dan 3feet (1m). Zeker niet in een klein potje zoals de mijne, maar als je dit niet weet, hoe kan je zoiets dan inschatten? Dat Sativas verdubbelen of zelfs verdrievoudigen dat geloof ik maar al te goed, heb ik buiten ook gezien. Maar indica's nauwelijks toch. Ze komen meestal maar 1/3 van hun lengte bij tijdens de groeispurt. Achja elk soortje is nou anders en je moet het eenmaal kweken om te weten. Maar als je weet dat m'n tent 90cm breed is, dan laat ik ze ongeveer tot in de helft gaan (45cm), daarna op bloei.

                              Owjah Candy Kush heb ik ook nog binnengekregen, was dat gratis zaad al vergeten. Candy Kush is ook voornamelijk Indica.
                              Last edited by EXTRAVAGANJA; 16 December 2016, 08:26.

                              Comment

                              Bezig...
                              X