Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tjeerdjj's 2e kweek: 2x Afgani delicius fem scrogg
Re: Tjeerdjj's 2e kweek: 2x Afgani delicius fem sc
Update;
Gister middag lekker in de tuin bezig geweest, plantjes in hun nieuwe 11 liter potten met verse grond gezet en even lekker van het zonnetje laten genieten!
Ook heb ik P1 getopt, weet niet zeker of dit helemaal goed is gegaan maar daar komen we snel genoeg achter
P2 was nog iets te klein om te toppen, dus daar ga ik me over 1 of 2 dagen aan wagen.
Zal na topping van P2 weer een paar foto's posten..
Yo Tjeerdjj,
Ga je tread wel eventjes volgen want plantje ziet er heerlijk uit! Heb ook enkele sweet afghani delight's staan en zijn binnen kleine 2 weken klaar om om te leggen.
Kudos, keep up the good work!
Thanx! Gister toevallig ook jou sprookjesbos gezien, ziet er heerlijk uit!
Nu alleen maar hopen dat ze zo lekker roken als ze eruit zien, en dat mijne ook zo mooi worden!
Dag 20, Groei
Heb inmiddels bijde planten getopt en overgepot naar de 11 liter potten.
Zoals jullie kunnen zien is de topping mooi gelukt en zijn ze goed aan het groeien.
Plant 2 blijft echter wel iets achter op 1, maar dat maakt ook niet veel uit, ze doen het bijde lekker!
Yo Tjeerdjj,
Foxy ladies Maar ben ook vlug te verleiden he
Ziet er echt wel safe uit. Lijken mij beiden te zijn getopt na 3e groeiknoop? Misschien gewoon de ene plant in vgl met de andere... of ja, zie dat die ene ook wat dieper in aarde is overgepot dan andere. Geen idee. Scheelde het echt zo veel? denk wel dat da in orde komt.
Zei je toch dat ze klein en compact bleven. Heb het wel graag zo! Zie dat die andere al serieus vertakkingen maakt. Bij mij komen die tot boven!!!
Grtz $iR
@ sir smoke allot; je maakt goeie vertakkingen inderdaad! had al het idee dat die nog veel zouden groeien!
Ze blijve lekker groeien en ben er erg tevreden over!
@ Darkiess; van dat korstje had ik al ergens over gelezen ja, duss daar hoef ik niet wakker over te liggen!
Zodra ze 20-25 cm zijn gaat het netje er boven en gaan ze in de bloei denk ik zo?
En mn terra flores, hoe moet ik dat gaan gebruiken, en hoeveel enzo? aangezien jij en met sweet afgani delicius en met terra flores ervaring hebt..
Dag 26, Groei
Alles gaat goed hier, alleen P2 blijft toch een beetje achter,
maar hier zijn de foto's!
P1
P2
Zoals jullie bij foto 2 en 5 kunnen zien is de topping goed gelukt!
Ze zijn erg bossig, en je kunt op foto 6 zien dat nieuwe scheuten de top voorbij groeien!
Safe... I like it, je zult er nog veel plezier aan hebben, geloof me!!! Zie dat je gaat scroggen, hoop dat ze niet te dicht en compact word! Bereid je er maar op voor.
Grtz $iR
Ken weinig van scroggen om eerlijk te zijn. Weet hoe het moet enzo, maar zelf nog nooit gedaan dus...
Denk dat je goed bezig bent, want wie ben ik om te zeggen hoe het moet. is gewoon dat je dat voorziet he! Zodat ze je niet verrast
Zoals jullie bij foto 2 en 5 kunnen zien is de topping goed gelukt!
Ze zijn erg bossig, en je kunt op foto 6 zien dat nieuwe scheuten de top voorbij groeien!
High Tjeerd,
Het lijkt meer op fimmen wat je daar gedaan hebt, dus alleen de bovenste groeischeut tot 2/3 wegknijpen of knippen.
Het heet toppen als je de plant tot de derde, vierde of vijfde node terug snoeid. dit wordt bij scroggen veel gedaan. als de plant 4,5,6,7 internodes groot is topt men terug naar minimaal 3, of meer internodes. men kan een tweede keer toppen als de nieuwe scheuten weer 3 internodes heben gemaakt.
je gefimde pland ziet er overigens prima uit , zwart korstje is normaal en moet je gewoon laten zitten.
Dag 32, Groei
Ze zijn nog mooi aan het groeie, al ligt plantje 2 toch nog wel een beetje achter.
Scrogg netje is geplaatst, en over een paar dagen gaan ze op 12/12 denk ik!
ja het is mooi en indd watsgebeurt met da plantje? Kan je daar niets tegenzetten dat ze een beetje rechter komt en evenver staat van de lamp zoals die andere? anders is het mooi zenne
grtz een wietroker is een onruststoker
Comment