Mededeling

Collapse
No announcement yet.

test: white widow moeder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

test: white widow moeder

Korting op 420shop
    Hi all you ganjalovers out there!

Tis bijna weer zomer en heb weer heel wat tijd en plaats over. Daarom heb ik besloten eens een moederplant te gaan kweken. Ging ze eerst voor de sport binnen wat voor laten groeien en dan gewoon in de tuin uitplanten in de zomer nadat ik zeker geslacht wist en het “warm en zon” genoeg zou zijn. Laten we dat hopen, maar hij raadde het in eerste instantie af dus ja…
    Ik ben bij alien om 10 White widow zaden, niet gefemeniseerd, geweest van Dutch Passion en deze woensdagmorgen (27/05) in vochtige stek- & zaaigrond geplant (klein beetje onder aarde) in Jiffy’s. Water afgezuurd tot 6,2 en temperatuur waterbak altijd 23-24 graden. EC kan ik jammer genoeg nog niet meten… maar gebruik altijd regenwater en aquariumwater (biotoop vol waterplanten).

De hele opstelling staat in een goed verluchte kelder omdat daar de temperatuur lekker constant is en er toch al een redelijke LV aanwezig is.
    Naast mn bloeikast heb ik nog een kleine ruimte gemaakt (1,30 op 1 met hoogte van 1,3m). Hierin hangen 2x2 TL’s van 36W (2 x koel wit 840 en 2x daglicht 865, afgewisseld).
    Voor de luchtinlaat (1) en –uitlaat (2) gebruik ik 3 pcfans die ik via adaptor kan aanpassen van 1,5V tot 12V. Inlaat heb ik verhoogd (niet meer onderaan in kast omdat ik het bovenaan anders niet gekoeld kreeg, vond ook dat het onderaan toch altijd redelijk koel bleef). Daarbij gebruik ik ook een kleine zwenkventilator om de luchtstroom wat te verdelen, eigenlijk bedoeld om gewoon op bureau vast te maken in zomer (max 12V ook met adaptor en regelbaar om snel of vlug te laten draaien).
    Een verwarmingstoestel heb ik nog niet kunnen aanschaffen voor tijdens de plantennacht. Ik laat echter mijn lampen 24u aan een stuk branden om dit probleem wat te omzeilen.
    Kheb ervoor geopteerd een verwarmde propagotor aan te schaffen en deze draait nu op 23°C, de LV is 80. Jiffys staan op een bedje van gewone stek- en zaaigrond (geen perliet meer). Sproei voorzichtig nog een heel klein beetje bij elke avond. Is dit ok, temp misschien iets verlagen?
    In de ruimte zelf schommelt de temp tss 20 en 26, maar denk dat dit wel verwaarloosbaar is.
    Post wel eens een fotootje als ze de kop opsteken.

O ja, heb van mijn aquarium nog reflectors liggen voor TL-lampen. Weet niet meer hoe ze dat heten maar denk dat het er zijn om de lichtbundel te focussen (denk over afstand van 45 cm op hoogte van 45 cm) eerder dan te verspreiden over oppervlakte. Mag ik dat gebruiken? En zijn er eventueel gevolgen qua warmteontwikkeling of verbranding door (teveel) licht?

24u later: ben gaan kijken maar nog niets… :s

48u later: it's alive, alive!!!! en al helemaal uit zaadomhulsel maar wacht nog op 2 vd 10... (1e en 3e achterste rij)

Dag 3: nog steeds ah wachten op de 2... Roostertjes van deksel al opengezet want van plan morgen deksel eraf te halen. Kwestie dat verschil in LV niet te groot is.

Dag 4: heb de kap van de propagotor gehaald en eens goed gecheckt. Zijn een klein beetje uitgeschoten vind ik en heb dus ook al licht de ventilator aangezet (zodat ze wat sterker kunnen worden) die 2 zullen volgens mij niet meer uitkomen heb opgemerkt dat er al eentje door de jiffy heen zit. Denk dat ik morgen al zal overplanten naar 6l potjes als alles goed verloopt. Heb de hele bodem van mijn hok vol emmers met water gezet en ga af en toe eens sproeien. Temperatuur draait rond de 23°C en LV=60 gemiddeld

Dag 5: lookin' good! Gisteren wiegden ze nog wat ongecontroleerd in de luchtstroom van de ventilator, maar vandaag blijven de dames lekker statig staan. Levendig groene getande blaadjes al duidelijk zichtbaar in hart. Al 4 vd 8 door Jiffy heen, ga nog even wachten op de rest want voel dat ze er zo aankomen en pot ze vanavond, iets dieper dan nu, over naar 6l potjes met batmix. Behandel de batmix eerst wat voor met rhizotonic en sproei de plantjes ook dagelijks enkele keren nat met rhizo oplossing.
    Lv schommelt meestal rond de 60 (55-70) temperatuur bijna constant op 23 (21-25)

Dag 6: eerste getande blaadjes worden al groter en mooi fris groen. vandaag iets warmer in kast door het mooie weer, 25-26 graden maar da zal nu wel weer gaan zakken. Vond dat aarde wat droog was en heb nog eens goed bevochtigd langs zuikanten potten met halve dosis rhizotronic. Lv ook wat gedaald tot 55 door hogere verluchting, maar nu veel gesproeid en zat al direct weer op 70.
    Andere 2 zaadjes terug in propagator en 1 blijkt toch uit te komen... zal wel zien.

Dag 7: gisterenavond nog dat sukkerlaartje beetje dieper onder de bodem gestopt (echt all the way tot aan zaadblaadjes) en wat afgedekt met verse stekgrond. Lag helemaal vanboven op de grond, worteltje en al :'( Maar 't is allemaal in orde gekomen denk ik toch, want ziet er steviger uit dan de rest. Heb het 2e niet-ontkiemde zaadje ook eens beetje opgegraven maar dat zie ik niet meer gebeuren...
    Rest van mijn schatjes doen het lekker goed. Genieten volop van de warmte en het licht. De eerste getande blaadjes zijn nu al veel groter dan de zaadblaadjes, 1e groeiknop is al zichtbaar. Temp 24, LV 60.
    Vanaf vandaag ook gestart temperatuur in de potten zelf te meten adhv lange aquariumthermometer. Heb uit aquariumervaring geleerd dat planten niet tegen koude voetjes kunnen en een te koude temperatuur nefast is voor de wortelontwikkeling. Kan er nog weinig over zeggen, maar daarnet stond die op 21.

Dag 8: Alles dik in orde. Heb het plantje al in grotere pot gezet bij de rest, zat nog niet door de jiffy heen maar da kon elk moment gebeuren. Opnieuw heb ik het weer wat dieper in de aarde gezet. Behandeld met rhizotonic. Ziet er wel grappig uit, zo'n klein spruitje naast haar grotere zussen :p De zwenkventilator nog wat hoger gezet want er zijn er toch die maar blijven uitschieten, fijn stammetje ivglm de andere :s
    Voor de rest draait alles redelijk constant. LV kan misschien wel wat hoger, ma ja... Sproei nog steeds dagelijks de plantjes enkele keren nat met rhizotonic oplossing. Vroeger ooit eens de tip gekregen om vochtige handdoeken in de kast te hangen maar vond dat na een tijdje maar een vuile boel. Schimmel, vooral op plekken die je niet zo goed ziet, en ik denk ook wel meer kans op beestjes...

Dag 9: voila voila, ze zijn vertrokken. Denk dat het nu wel even zal duren tegen mijn volgende post, eerste keer toppen.
    Niets speciaals te melden. Vandaag nog dat eentje behandeld met halve dosis rhizo. Van de oudere plantjes begint de eerste groeitop al te ontwikkelen. Het 10e nog niet ontwikkeld zaadje heb ik in te tuin gekieperd, je weet nooit.
    voeg nog wat fotootjes toe. Zijn er enkele die misschien nog wat uitgeschoten zijn, maar denk dat da wel in orde komt...
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 9 June 2009, 10:01. Reden: Update
    sigpic

Re: test: white widow moeder

Zien er gezonde spruitjes uit.
    Niks aan toe te voegen.

Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

Comment

Mochten zaden na +/- 10 dagen nog niet zijn uitgekomen, dan blijft er weinig hoop over.. eerder dan 10 dagen zou ik ze dus niet weggooien

Ik zie dat het om een moederplant onder TL gaat, ik zal deze dus maar verplaatsen naar de micro sectie.:
      [info]Topic verplaatst naar: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f84/.Mvg, Weedy.[/info]
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Merci voor de info gasten!!! Geeft me goede moed.
        Net update gedaan (dag 6) en die 2 staan terug in propagator. Bevochtigd en op temp. Eentje steekt wel de kop op maar het is net of het worteltje niet in de grond wil en zij gewoon het hele zaadje omhoog duwt (bodem is nochtans echt wel los). Strange...
        Wil de andere niet storen, maar heb de indruk dat WW nogal vlug wortelt. Zorg er nog wat voor maar hoop er niet meer op

Kon het niet laten. Nog eens gaan kijken en het was al uit haar zaadomhulsel, maar lag gewoon zo bovenop grond met een heel heel kort worteltje. Heb het dan maar weer wat dieper gezet met wat verse aarde tot net onder de zaadblaadjes. Denk wel dat da geen kwaad kan. Keep ur hopes up!!!
        Last edited by SirSmokeAllot; 1 June 2009, 23:53. Reden: update
        sigpic

Comment

ik hoop voor jou dat ze toch nog goedkomen!
          ik heb die van mij ook net in de propagator geplant, en ik heb een bodempje water in de propagator gedaan, op advies van de growshop, misschien helpt het je wortels naar onderen te groeien

greets

Comment

Yo Chriszke,

Spanks voor de tip, maar heb er klein vraagje bij. Komt de bodem dan niet te vochtig, vooral met het oog op schimmelvorming? Omdat je Jiffy's dan verzadigd zijn met water...
            Ikzelf gebruik altijd bodempje vochtige stekgrond op aanraden alien, want vind geen perliet.
            Zal da de volgende keer zeker eens proberen. Helft zoals ik het doe en andere helft eventueel op bord met bodempje water. Laat wel nog iets weten hierover.
            O ja, da eentje is dan toch uitgekomen en ziet er lekker sterk uit, denk ik. Smelt voor een sterke vrouw... :p 9/10, das nie slecht he!

Thnx 4 the reply,
            $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 2 June 2009, 15:44. Reden: iets vergeten
            sigpic

Comment

Smelt voor een sterke vrouw. Zegt hij
              God was never on your side..

Comment

Dag 13: Kan het niet laten... wil jullie laten meegenieten van deze vreugdevolle gebeurtenis
                alle schatjes zien er super uit! eentje misschien wat te dicht bij het ventilatortje gestaan, ' maar ziet er gewoon uit als 'a bad hair day' lol net alsof Katrina is gepasseerd. Dat ene nakomelingetje groeit volgens mij echt wel iets trager maar dit kan ook zinsbegoocheling (wauw bedrog dus) zijn omdat de andere echt goed beginnen te schieten.
                O ja, aarde wat opgehoogt rond de stammetjes want vond dat die veel te wankel, broos en zwak eruit zagen. Misschien dat het uitschieten te wijten is aan het feit dat de zaailingetjes toen iets te ver van de tl's verwijderd stonden terwijl ze er nu lekker dicht tegenaan gegroeid zijn (kleine 10 cm nog tussen lampen en plantjes). Check dit in het vervolg maar het werd anders een beetje moeilijk om te werken. Voor de rest weinig te melden, alles blijft lekker constant. Enjoy the pictures!

Grtz $iR
                Attached Files
                Last edited by SirSmokeAllot; 9 June 2009, 10:17.
                sigpic

Comment

Wat een lieve plantjes ben benieuwd hoe ze gaan smaken Sir

Comment

Dag 17: Vandaag alle plantjes (behalve dat kleintje uiteraard) getopt na de derde groeiknop. Heb vertakkingetjes die al beginnen te komen ook gesnoeid dwz bovenste groeiknopje ook afgeknipt. De oksels zitten vol nieuwe scheuten. Plantjes waren nog geen 10cm hoog maar wel zeer stevig.
                    Dit werd mij afgeraden, maar aangezien het om een moeder gaat... Ik moet die later nog onder controle kunnen houden uiteraard in mijn kleine ruimte. Wou ook het aanmaken van nieuwe knoppen al vanaf het begin stimuleren, want dit is uiteindelijk het enige waarvoor de plant dient. Heb hierbij al gemengde ervaringen gehad, maar vertrouw al meer op mijn kennis en in de jonge dames!
                    Alles is altijd constant gebleven en uit de potten steken vanonder al kleine, maar dikke worteltjes met veel haartjes op. Nergens een paars stengeltje ofzo door temperatuurverschil. Ideaal! Denk dat ze goed vertrokken zijn.
                    Heb wat foto's toegevoegd, enjoy them! Zien er misschien wat bleek uit, maar dat komt door fototoestel! Plantje 9 en 6 stonden op de eerste rij toen ik ventilator wat te hard had gezet...duidelijk te zien eraan Dat komt wel in orde want de nieuwe groeiknop heeft weer mooie blaadjes (zie foto). Ze zijn iets korter en meer compact maar ik denk niet dat ze groeiachterstand hebben. Dat kleintje...denk dat het toch een trage is hoor en geen idee waarom 4 een stukje uit haar vinger mist. Misschien heeft de kat er weer eens aan geproeft

Grtz $iR
                    Attached Files
                    Last edited by SirSmokeAllot; 13 June 2009, 20:49.
                    sigpic

Comment

Ziet er goed uit hoor ga voor al zo door en ik kom er 1 roken als ze klaar zijn

Comment

wow!
                        ik zit op dag 11, hopen dat het er bij mij ook zo uitziet over een week!

succes

Comment

zien er mooi uit , nog lekker compact keep it up ,

heb je ze wel al in bloei gezet ?

Comment

Yo darkies!
                            nu al bloeien? ging nog ff wachten want nog geen plaats in kast Zal maximaal nog 2 weken zijn maar denk dagje of 10. Zou ondertussen alle nieuwe scheuten 1 internode verder laten groeien en opnieuw snoeien. Goed idee?
                            Grtz $iR
                            sigpic

Comment

ooh ja idd het word een moeder , nee gelijk heb je

stomme darkiess

Comment

Bezig...
                              X