Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aller eerste kweek met lowryder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aller eerste kweek met lowryder

    Korting op 420shop
    ik open gelijk met een kweekverslag, zojuist bij sanniesshop wat zaden en toebehoren besteld, het is lowryder geworden, na wat ik gezelen heb compacte plant en een snelle groei.
    vooral de snelle groei is intressant. zoals ik in mijn voorstel topic verteld wil ik graag experimenteren. de opbrengst is leuk maar eigenlijk niet noodzakelijk, k ben niet eens een roker kan je nagaan. de opbrenst doe ik wel aan een buurman 'geven'. een mannetje is dus geen bezwaar! (leuk juist kan ik gaan bevruchten!)

    wat is er besteld en de bedoeling:
    * 10 zaadjes lowryder
    * 10 kalkbuffer tabletten
    * een biologische bloeiversterker


    ik wil alle 10 de zaadjes ontkiemen, en dan 5 paren van 2 maken.
    2 gaan in de grond en verder geen hulp enkel licht
    2 gaan inde grond met een tablet en licht
    2 gaan inde grond met licht en bloei versterker
    2 gaan in de grond en met tablet en bloeiversterker en licht.

    ja dan hou ik er nog twee over...
    deze gaan zonder ontkiemd te zijn in de grond en krijgen licht en bloeiversterker een volgende keer met de tabletten.

    eens zien wat de beste resultaten geeft

    de omstandigheden:
    ik ga kweken in een kast van +/- 50 bij 50 en +/- 60 cm hoog
    hopelijk niet krap aangezien de plantjes niet de hoogte in gaan.
    deze wordt bekleed met vloerisolatie, hoewel dit mogelijk hotspots kan geven...
    ik wil 6 a 8 spaarlampen hangen met het hoogste mogelijk wattage dat ik kan vinden, hopelijk met een juiste kleurcode. op den duur zou ik graag een HPS lamp willen van 70 of 150 watt, is echter prijzig en wil niet gelijk op kosten jagen. (met een HPS lamp ga ik wel naar een grotere kist)

    inde kist twee cpu fans voor de koeling en verse lucht.
    een filter zou wel handig zijn. maar vooralsnog ff te duur een volgende keer.

    de kast gaan we zo in elkaar zetten en de lampen komen morgen. nu hopen op een snelle levering van Sanniesshop

    Wish me luck

    #2
    Re: aller eerste kweek met lowryder

    Ben benieuwd ik ga je volgen
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: aller eerste kweek met lowryder

      we zijn nog niet begonnen en ik heb al een update

      ipv spaarlampen wordt het TL ik heb twee armaturen van ongeveer 30 cm gekocht. de spaarlampen die ik liever had kon ik nergens een juiste kleurcode opvinden. en de verkopers in de gamma schenen er nog nooit van gehoord te hebben!

      dus werd het 2x maal TL. heb nu 2 armaturen en vier lampen, 2 wss gewoon wit en 2 met code 827. moet goed zijn dacht ik zo.

      tevens een cresta weerding gekocht, zie ze vaak in de verslagen terug en lijkt me erg handig!

      Comment


        #4
        Re: aller eerste kweek met lowryder

        De lampe waar geen kleurcode op staat, zijn meestal ook goed, ik heb ze ook, werk prima
        Maar TL kan overigens ook prima!
        Heb zelf ook lowryder gekweekt, maar absoluut geen optimale omstandigheden, dus oogst was niet optimaal, 10 gram van 2 plantjes, maar wel lekker wietje!
        Zorg dus voor je begint, alles top hebt, had ik niet, wisselende omstandigheden en geen ventilatie = minimale opbrengst
        Maar ziet er goed uit bij jullie! succes, en geniet van de kweek!

        Tjeerdjj

        Comment


          #5
          Re: aller eerste kweek met lowryder

          idd tjeerdjj ik heb ook gwn spaarlampen van 25 watt waar geen kleurcode opstonden ik ben ook bezig met lowryders er onder te kweken kijk maar eens bij micro kweek staan in me kastje 2 in een pot.

          Maar ik volg je lowryders vind ik namelijk heel interesant soortje

          Grtz.Green

          Comment


            #6
            Re: aller eerste kweek met lowryder

            Oorspronkelijk geplaatst door tjeerdjj View Post
            De lampe waar geen kleurcode op staat, zijn meestal ook goed, ik heb ze ook, werk prima
            Maar TL kan overigens ook prima!
            Heb zelf ook lowryder gekweekt, maar absoluut geen optimale omstandigheden, dus oogst was niet optimaal, 10 gram van 2 plantjes, maar wel lekker wietje!
            Zorg dus voor je begint, alles top hebt, had ik niet, wisselende omstandigheden en geen ventilatie = minimale opbrengst
            Maar ziet er goed uit bij jullie! succes, en geniet van de kweek!

            Tjeerdjj
            jou thread heb ik gelezen, zag dat je zelfs met een nieuwe bezig bent. 10 gram zou ik al heel erg vet vinden, zoals gezegd de kweek is voor mij intressanter dan de opbrengst

            net ff twee fans gehaald. koste me een 15 E per stuk. is er eentje met 3000 TPM. ja das veel maar kan er een hoop lucht door heen waaien.

            verder vraag ik me af of 2 a 3 Tl buizen van 8 Watt niet wat weinig is voor 10 plantjes. ik denk van wel dus ga maar naar 2 a 4 plantjes per keer
            duurt het wel wat langer maar das ook weer de lol.

            Comment


              #7
              Re: aller eerste kweek met lowryder

              zo het duurt ff een drie maanden sinds de laatste post maar we hebben niet stil gezetten!

              ik ga nu eindelijk met de kweek beginnen na eerst heel wat theorie te hebben opgenomen.
              via een ander forum op een uitstekende elektro uitlge terecht gekomen, wilde daar eerste voldoende vanafweten eer verder te gaan.

              slechte elektro is gewoon een gevaar, Punt.
              alles gaat aangesloten worden met lasdopjes en hier en daar krimpkous derbij.

              ondertussen is de kist klaar, al een tijdje eigenlijk, en zijn het 3 lampen geworden. eentje in de witte kleur de andere twee de warme 827.

              de kist is maar 50 bij 50 bij 60 cm en das niet veel. dus gaan er per keer 4 plantjes in.

              wish me luck!

              Comment


                #8
                Re: aller eerste kweek met lowryder

                hoi ,


                leuk dat je lowryders gaat kweken je kan je opbrengst verhogen door de klok gewoon op 18/6 te laten


                veel succes


                grtz,

                Comment


                  #9
                  Re: aller eerste kweek met lowryder

                  Hey daar,

                  veel succes met uw lowryder kweekje, denk er mss ook wel an om ze is te proberen. Bij mij groeit alles ook eigelijk wel goed onder gewone spaarlampen van 21 watt...


                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: aller eerste kweek met lowryder

                    Oorspronkelijk geplaatst door mr.bleuberry View Post
                    je kan je opbrengst verhogen door de klok gewoon op 18/6 te laten
                    Is dat zo? ik had begrepen doordat het autoflowers zijn, het niet uitmaakte hoe je de klok zette!

                    ach leuk experiment eerste draai 18/6 tweede draai 12 /12
                    thanks voor de tip!

                    zaadjes liggen te kiemen!

                    Comment


                      #11
                      Re: aller eerste kweek met lowryder

                      ja hoor op 18/6 zullen je planten aanzienlijk groter worden met wat geluk komen ze 35 cm ,waardoor je opbrengst ook beter zal zijn natuurlijk;


                      veel succes

                      greetz,

                      Comment


                        #12
                        Re: aller eerste kweek met lowryder

                        Langer licht = langer fotosynthese = meer energie voor je plant. Een autoflower hoef je niet op 12/12 te zetten om hem in de bloei te trekken maar je plant reageert wel degelijk op de uren licht die ze krijgt. Persoonlijk zou ik dat zelfs op 20/4 zetten.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: aller eerste kweek met lowryder

                          en monty als je dan op 24/0 zet dus constant licht weat dan ???

                          Comment


                            #14
                            Re: aller eerste kweek met lowryder

                            dan krijgen ze geen rust! een paardagen kan wel maar daarna moetje toch echt donker laten worden!

                            maar goed 4 zaadjes te ontkiemen gelegd in watten en 2 borden... geen eentje uitgekomen!
                            schiet niet op zo...

                            Comment


                              #15
                              Re: aller eerste kweek met lowryder

                              ik laat mijn zaadjes ontkiemen

                              pak een glas giet er water in gooi het zaadje erin
                              wacht 24 uur als het zaadje dan is opengebarst of niet
                              als het zaadje niet open is gegaan dan ververs je het water
                              dit kan tot 3 a 4 dagen duren naar mijn weten
                              als het zaadje wel is open gegaan dan stop je het in de aarde
                              en besproei de aarde rijkelijk zodat het gehele medium nat is
                              tenslotte doe je een stukje huis houd folie overde potjes en prik
                              er gaatjes in voor de verversing van de lucht en wacht tot de plantjes
                              boven komen als je het zo doet dan kan het nog 2 a 3 daagjesduren voor
                              de plantjes boven komen en als ze boven zijn dan is het verstandig om
                              eerst ff een weekje te belichten met tl en daarna onder een hps laten voorgroeien
                              en afbloeien maar je kan ook je spruit de gehele groei periode onder tl laten

                              mvg DH
                              hier een foto bijgevoegd van mijn zaad in glas na 12 uur kiemen en daarna een foto van het plantje na 3 dagen in de aarde
                              Attached Files
                              Last edited by devils haze; 14 September 2009, 11:58.

                              Comment

                              Bezig...
                              X