Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

    Korting op 420shop
    Na mijn succesvol kweekje op de vensterbank met 1 gevonden zaadje van vorig jaar heb ik besloten om ook dit jaar opnieuw plantjes te zetten.
    Ik heb Lowrider 2 zaadjes besteld, en hier 5 zaadjes van laten ontkiemen en geplant.
    foto's van het ontkiemen en het begin van het groeien van de plantjes heb ik niet, maar daarvoor moet je maar naar een ander kweekverslagje kijken (is toch altijd redelijk hetzelfde)
    Ondertussen zijn ze reeds een maandje oud en laten ze hun geslacht zien!!!
    Het zijn 3 vrouwtjes geworden, 1 mannetje, en 1 zielig plantje dat het amper overleeft (een maat heeft dit van de vensterbank laten vallen, sindsdien dacht ik dat hij gewoon dood was, maar uiteindelijk blijft hij toch een zielig bestaantje leiden. We zien wel of er nog iets aan komt als het een vrouwtje is)
    In elk geval: 3 vrouwtjes en een man= ideaal!! kwestie van ook een beetje zaadjes te kunnen oogsten binnenkort.
    Bij deze wou ik toch even mn plantjes tonen aan de medekwekers, en laten zien dat je het ook gewoon op de vensterbank lukt! (vorig jaar lukte het toch, en nu lijkt het er naar mijn mening ook wel goed uit te zien)


    Bij nader inzien, nu ik de foto's online zet merk ik dat het goed vooruit gaat! de foto's zijn al van eergisteren, en ik zie het verschil met mn planten van vandaag!!
    Ik zal over een paar daagjes nog eens met mn fototoestel in de hand water gaan geven!
    Een plantje is een stukje groter, dit komt omdat het begin juni slecht weer was, en ik haar een dikke week 24/24 onder een 20watt spaarlampje gezet heb.
    Het mannetje zit er niet tussen, want dat staat bij een maat op een andere kamer, kwestie dat niet al mn plantjes bevrucht moeten worden...

    Weet er trouwens iemand vanaf wanneer ik de plantjes (gedeeltelijk) kan bestuiven?
    Attached Files
    Last edited by JamesBonte; 2 July 2009, 17:11.

    #2
    Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

    High jamesbonte,

    Wat een zielepietje die kleine.Zal zeker flink wortelschade hebben opgelopen mat dat vallen maar geeft de moet niet op. Ik had ook zoon pechvogel ertussen maar ik heb haar de kans gegeven. Ze is weliswaar maar 1/3 van haar zusje geworden maar ze bekoord me nu toch met 11 kleine butjes Kijk hier maar eens http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...lde-t4950.html

    bestuiven kan vanaf het moment dat je redelijk volle bloemknoppen hebt met veel witte haren.

    Veel succes verder met je dames achter de ramen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

      Ik volg je verslag kan er nog is wat van leren

      succes.

      Comment


        #4
        Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

        Nog eens een klein updateje se!!
        Naar mijn mening verloopt alles volgens plan.
        de 2 grootste vrouwtjes staan in bloei, het kleinere begint er ook stilaan aan.
        Mn zielepootje staat er nog steeds even zielig bij, hoewel hij terug kleine blaadjes begint te maken. Ik weet niet of er nog wat van komt, misschien smijt ik hem wel gewoon weg. Mn 3 vrouwtjes en 1 mannetje is eigenlijk perfect waar ik op hoopte...
        De blaren van het mannetje hangen wat slap, bleek dat hij al een tijd geen water meer gekregen had.
        dan nog de foto's, 5 dagen ouder als op de vorige.
        astublieft!

        tot over een weekje ofzo!
        Attached Files
        Last edited by JamesBonte; 5 July 2009, 20:05.

        Comment


          #5
          Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

          oei oei, ondertussen ontdekte ik net dat ik met beestjes op mn planten zit.
          Ik weet niet echt wat het is, het is klein (zo'n 1-2mm schat ik), langwerpig, en ik zag geen pootjes (misschien zijn er wel maar aangezien het beestje zo klein is zag ik ze in elk geval niet).
          Vanboven aan enkele blaren zag ik dat het bovenste laagje van het blad weggegeten was. Ook zag ik enkele zwarte kleine stipjes. Als ik dan langs onder keek zag ik die beestjes..
          Dus ik heb besloten direct tot actie over te gaan: heb er een insecticide opgespoten tegen zuigende en vretende insecten (tegen onder andere bladluizen, rode spint, rupsen, trips,...)
          redelijk straf spul in elk geval, en vorig jaar heeft het mij succesvol van wortelvliegen ontholpen.
          Het leek me best direct in te grijpen, de plantjes staan al wel in bloei, maar nog niet ver, en dan spuit ik liever nu iets dan binnen enkele weken...
          Hopelijk zijn alle beestjes weg als ik een volgende keer ga kijken!

          Comment


            #6
            Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

            het lijkt niet dat veel mensen dit volgen, veel valt er ook niet aan te zeggen denk ik.
            toch effie melden dat de beestjes (wat het ook waren) weg zijn!
            Ik zag er slechts eentje, en die zat levenloos op het blad (hopelijk dus dood).

            Voor de rest nog steeds hetzelfde: het gaat goed!
            we zitten ondertussen in de helft (5weken oud, nog 5 te gaan volgens de site waar ik de zaadjes kocht), en ik heb ondertussen echt al wel zin in mn eerste lowrider2 joint!

            wachten maar op die toppen!

            Comment


              #7
              Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

              Ik vind dat ze het leuk doen voor een vensterbank ! Mooi dat je de beestjes kwijt bent !

              Houden zo !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                klein updateje.
                foto's zijn van gisteren... ondertussen ook al 2 nieuwe zaadjes laten ontkiemen (1x LR2, en 1x de onbekende soort van vorig jaar, waar ik 1 zaadje in de wiet gevonden had) ze zijn al zo'n 2-3 dagen aan het proberen ontkiemen maar het lukt precies nog niet echt, ik vermoed door het koude weer, maar we zien wel.

                de foto's dan maar:
                (ik merk dat er geen foto bijzit van die dat als laatste in bloei is gekomen, die ziet er pak uit zoals de andere 2 een dikke week geleden denk ik, ze heeft wel grotere zijtakken denk ik)
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                  High,

                  Gaat goed daar voor die raam. al mooi in bloei zie ik. ga zo door.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                    morgen vertrek ik op scoutskamp voor 2 weken!
                    Een maat van me komt mn plantjes terwijl water geven.
                    Ze staan al even in bloei, ik ben benieuwd hoe de topjes er binnen 2 weken uit zullen zien!!
                    daarnet nog even langs geweest bij mn plantjes en enkele fotootjes getrokken, ik denk dat we het verschil na 2 weken wel duidelijk zullen merken, nu enkel nog hopen dat het weer wat mee zit!!!!
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                      veel plezier op het kamp! plantjes zien er gezond uit ga zo door.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                        ben benieuwd naar de foto's als je terug bent haha

                        Comment


                          #13
                          Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                          Ge verrast me in de positieve zin

                          Comment


                            #14
                            Re: vensterbankkweek deel 2: 5x LR#2

                            En niet denken dat niemand je verslagje volgt,gaat gewoon te goed daar,is i.d.d. niets aan toe te voegen.
                            Ik verheug me i.i.g. op je volgende post.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X