Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x northen light 1x white widow led kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x northen light 1x white widow led kweken

    Korting op 420shop
    yo mede-kwekers en blowers

    ik ben sinds kort begonnen met zelf kweken van wiet, omdat moe ben constant naar de shop te rijden

    omdat dit mijn eerste kweek is, moet ik nog veel leren, HULP IS ALTIJD WELKOM !

    voor men eerste kweekje had ik gekozen voor northen light en white widow, maar deze ga ik niet kweken onder spaarlampen ofzo!
    maar onder led verlichting in combinatie met 2 tl lichten!

    op moment staan mijn schatjes al 2 weken onder de tl lamp, dus ze zijn al een beetje groot , morgen krijg ik men 3 led lampen ( met een lichtsterkte en lumen aantal als een lamp van 100w ) , na een tijd van 2weken worden er 13led lampen bij gezet , zodat ik in totaal een lichtsterkte en aantal lumen heb van een 725watt lamp

    ik doe deze kweek zo tot iedereen kan zien of je even goed kunt kweken onder led, als onder alle andere lampen

    op moment heb nog geen foto's, maar die zal ik morgen of overmorgen posten, in iedere geval hoop ik tot deze kweek een groot succes wordt

    greetz X

    #2
    Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

    Veel succes en klinkt leuk dat je met led gaat werken

    Op goeie en gezonde dames zou ik zeggen
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

      Nice iemand die durft te experimenteren, ben zeer benieuwd hoe het je vergaat met die led tl combi. intresting.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

        Ben ook benieuwt maar als je echt wilt bewijzen dat je onder LED kunt kweken zul je enkel & alleen LED lampen moeten gebruiken. Hoe dan ook blijft het interessant.

        Hoeveel watt zijn de Led lampjes? (Hoeveel ze verbruiken, niet hoeveel watt ze geven in vergelijking met een gloeilamp)

        Comment


          #5
          Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

          nice een led verslag mijn aandacht heb je

          greetz,

          Comment


            #6
            Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

            zeer interessant project.
            volg je helemaal!!!
            wat voor led lampen zijn dat eigenlijk?

            Comment


              #7
              Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

              Ook ik ga je volgen, LED's zijn mijn favoriete lampen.
              Ben ook benieuwd naar de specs en foto's van de leds.
              Zijn dit groei-led's (blauw/rood?) en gebruik je daarom TL erbij???

              vale.

              Comment


                #8
                Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                Je moet als het goed is wel altijd een gewone lamp gebruiken in combo met led. Je zou niet alleen maar onder led kunnen groeien. Maar dat heb ik van een andere discussie en niet van mijzelf dus kan het niet met zekerheid zeggen.

                Op het moment zouden er nog niet de juist kleuren zijn voor alle behoeftes van de plant. Vandaar dat led licht tot nu toe alleen maar als een toevoeging gebruikt wordt.

                Ik heb ook in een artikel gelezen dat in de glastuinbouw bij tomaten de opbrengst met 15% verhoogt kon worden door een combo van een natrium lamp plus led lampen die tussen de planten werden geplaatst aangezien de led lampen geen warmte afgeven.http://http://www.duurzaamnieuws.nl/...20glastuinbouw
                Last edited by Origineel; 19 August 2009, 20:45.

                Comment


                  #10
                  Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                  zijn al mooie spruitjes.
                  maak je ook gebruik van blauwe en rode leds?

                  Comment


                    #11
                    Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                    zo te zien zijn dit normale lampen en niet geschikt voor de bloei.

                    op het WF hebben ze al eens getest met LED , maar hoor daar wisselende berichten van. daar is gebruik gemaakt van de kweek LED ( blauw en rood ) om zo ook de bloei van de plant te kunnen doen met LED.

                    Maar ben heel benieuwd wat het resultaat is van deze test.
                    om een goed vergelijk te krijgen zou je de helft van je planten onder TL of HPS moeten zetten en de andere helft onder LED .
                    Dit komt ook mooi uit aangezien je drie LED lampen hebt , nu alleen nig een eigen kastje , of een afscheiding tiussen de LED en TL planten

                    Maar ga deze toipc zeker volgen !!

                    Suc6 !!

                    Comment


                      #12
                      Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                      Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy View Post
                      zijn al mooie spruitjes.
                      maak je ook gebruik van blauwe en rode leds?
                      nee ik maak geen gebruik van blauwe en rode leds, de genaamde growleds
                      want die dingen zijn super duur en geven maar weinig licht door

                      maar ben nog vanal aant uitzoeken om het beste resultaat te krijgen met men leds,
                      want heb al andere led lampen op het oog, die meer licht verspreiden,maar deze zijn ook duurder, dus het is even vanal uitrekenen om te bezien welke het beste zouden zijn,

                      maar zou iemand een idee hebben hoeveel cm ik men leds van men schatjes moet afhouden ?

                      Comment


                        #13
                        Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                        Zo dicht bij als mogelijk maar wel dat het licht zich een beetje kan verspreiden lijkt me. Led geeft geen warmte af dus....

                        grtz
                        node voor node van klein naar groot
                        LST LEMON SKUNK VERSLAG

                        Comment


                          #14
                          Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                          Ik zou er een normale lamp boven hangen en de led aan de zijkant en tussen de planten plaatsen om de onderste toppen meer licht te geven. Is ook de enige manier hoe led lampen op het moment nut hebben, zoals ik paar post terug al zei.
                          Last edited by Origineel; 20 August 2009, 23:32.

                          Comment


                            #15
                            Re: 4x northen light 1x white widow led kweken

                            idd deze leds zijn niet echt geschikt , als je met leds kweekt , zoals al gezegd is heb je best de rode en de blauwe nodig

                            denk niet dat de plantjes zo optimaal gaan kunnen groeien , met tl of spaarlampen zul je beter af zijn



                            greetz,

                            Comment

                            Bezig...
                            X