Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

    Korting op 420shop
    Na het zien van de topic's over LED-kweek, heb ik besloten om zelf ook maar een kweekhok te knutselen. Ik heb nog niet alles op een rijtje, maar:
    Constructie is reeds begonnen.






    Afmetingen: 60x60x122 cm.

    Alle verbindingen met Innotec Adheasal afgekit.
    Gegrond, staat nu nog na te drogen en moet nog afgelakt worden.

    Ingredienten:

    Pc-fan en/of zonnebank-fan voor ventilatie , eerst kijken welke het beste voldoet.
    Filter, denk ik zelf te gaan maken, heb er al een paar gezien op het forum.

    Reflektie-materiaal aan de wanden: alu-folie of isolatie met reflecterende laag, weet het nog niet.

    Lampen:



    Specifications Growlight 1
    - Power Output: 15W
    - Lumens: 900/1000
    - Power Voltage: 80 - 265V EU power
    - Expected Lifespan: 20,000 hours
    - 225 leds totaal
    - 15 rijen en 15 kolommen
    - 60 blauwe leds
    - 165 rode leds
    - Kant en klaar voor gebruik
    met vaste kabel en 220v stekker


    Dimension:
    310mm x 310mm x 38mm .

    Reden voor LED is het stroom-verbruik, moet ook een "geintje" blijven vind ik.
    Voor de Grow Light heb ik vanavond een mail verzonden, verwacht binnenkort antwoord hierop.
    Ic.m. 1 of 2 spaar-lampen, blijkt dat de led's het alleen niet kunnen.

    Soort bewoonster:

    autoflower ?
    Geen ervaring met een kweek-hok, dus deze soort lijkt mij ideaal om mee te beginnen.

    Dit heb ik dus op stapel staan, maar ik kon het niet laten om het onvoltooid projectje reeds aan te bieden

    In de tussentijd spit ik het micro-gedeelte ook nog ff goed door voor een paar ideetjes.
    Ik zal waarschijnlijk nog wel ergens een steekje hebben laten vallen, dus info en/of verbeteringen worden zeer gewaardeerd.
    Buitenkweekje staat nu ook nog, dus ik heb de tijd voor verbeteringen, aanpassingen.



    vale.

    #2
    Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

    mooi project vale !
    deze ga ik volgen,led heeft zowieso mn aandacht.al halen ze t niet bij hps

    Comment


      #3
      Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

      Vandaag mail terug:

      Geachte,

      Uw vraag over 1x een Growlight1
      Echter is het zo dat de Growlight1 uitverkocht is.
      Alleen de Growlight 2 en 3 hebben wij nog op voorraad.
      Wij geven u een emailbericht zodra de Growlight1 weer op voorraad is.


      Mvr Groeten
      Karin
      Afd. Support



      Bummer!!
      Dus wachten dan maar.....

      vale

      Comment


        #4
        Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

        Leds werken niet. Zonde dat sommige mensen nu al geld in stoppen. Led kunnen alleen nog gebruikt worden als een extra toevoeging maar niet als hoofd verlichting.

        Comment


          #5
          Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

          Dit interesseert me ook wel. Heb je soms meer informatie over de fabrikant ?

          Comment


            #6
            Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

            Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
            Leds werken niet. Zonde dat sommige mensen nu al geld in stoppen. Led kunnen alleen nog gebruikt worden als een extra toevoeging maar niet als hoofd verlichting.
            Waar baseer je je op voor deze uitspraak ? Het hangt net zoals met andere lampen er vanaf, welke soort, kleur etc de (led)lamp heeft. Ik heb zelf nog maar bitter weinig gefundeerde, volledig kweekverslagen gezien met led. Misschien heb ik niet geod genoeg gezocht, maar zulke conclusies trekken vind ik voorbarig.

            Ontopic: Ik ben nieuwsgierig hoe deze LED-configuratie het gaat doen. Ik volg dit topic dus zeker.

            Comment


              #7
              Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

              Oorspronkelijk geplaatst door Heallyz View Post
              Dit interesseert me ook wel. Heb je soms meer informatie over de fabrikant ?
              Ik heb hier de url voor je:

              http://www.eurodigitech.com/index.php?page=Growlight

              vale.

              Comment


                #8
                Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                Oorspronkelijk geplaatst door fadster View Post
                Waar baseer je je op voor deze uitspraak ? Het hangt net zoals met andere lampen er vanaf, welke soort, kleur etc de (led)lamp heeft. Ik heb zelf nog maar bitter weinig gefundeerde, volledig kweekverslagen gezien met led. Misschien heb ik niet geod genoeg gezocht, maar zulke conclusies trekken vind ik voorbarig.
                nog geen optie is.
                Last edited by Origineel; 24 August 2009, 02:18.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                  Ah kijk, das mooi Vale, gewoon doen in een echte hobby opstelling.
                  Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Veel succes met deze moedige kweek.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                    Kleine update.

                    Zaden zijn binnen:

                    Omdat het een test is, heb ik geen dure zaden aangeschaft. Lowryders waren me toch een beetje te prijzig, ik ben ook geen Rockefeller, en het is puur hobby en 1e probeersel.
                    Big Bang: 5 stuks gefeminiseerd € 15,-



                    Fans gesnoerd:
                    1x pc- fan
                    1x zonnebank-fan ( moet nog een stekkerdimmer aan, blaast als een idioot)



                    Kast bekleed met iso-ondervloer voor laminaat. Bovenkant nog niet, afzuiging/filter en stekkers van verlichting moeten er nog door.



                    Pc-fan gemonteerd, nog een labyrinth maken tegen licht-inval.




                    Kast voorzien van eierkist-sluiting, moet nog 1 bij op de lengte.


                    Zeer dikke compri-band (met dank aan werkgever) tussen de deur, 3e sluiting moet nog gemonteerd worden, maar absoluut sluip-licht dicht!!

                    Van de LED-bak geen nieuws.....
                    Wel spaarlamp voor bloei back-up klaar liggen.
                    Reflector-kap voor SL is geregeld, moet het alleen nog halen

                    Koolstof-filter nog niet mee bezig geweest, maar ik heb wel een ideetje.
                    De mobiele kranen bij ons op het werk hebben grote luchtfilters, misschien ombouwen met actieve kool/ kous van de Hema??
                    Binnenkort maar kijken of ik een kan ritselen.
                    Zo maar eerst de update; tips e.d. welkom btw! Ik zit hier ook maar een beetje aan te klooien vooralsnog


                    vale.
                    Last edited by ceBep; 25 August 2009, 23:44.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                      Zeer mooi kastje gaat dat worden vale, tre bon. Ben benieuwd naar je koolstoffilter geknutsel. Top man ga zo door, de randvoorwaarde zijn er in iedergeval dus daar zal het niet aan liggen. ben zeer benieuwd hoe het verder gaat met je led grow.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                        Denk dat er veel mensen in gedesinteresseerd zijn
                        brabantse nachten zijn lang

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                          Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
                          Wellicht is er al een lamp op de markt die werkt, maar ik kan met zekerheid zeggen dat het over grote deel gewoon nog niet goed is. Als je een dikke zak met geld heb en je kan experimenteren ga dan je gang, maar het moet wel duidelijk zijn voor andere kwekers dat als ze zekerheid willen LED nog geen optie is.
                          Kijk en dat stoorde me dus aan je vorige post, er was geen nuancering die er nu wel is. Ik ben het met je eens dat de meeste lampen waarschijnlijk rommel zijn maar dan bot zeggen dat LED's niet werken is gewoon niet gefundeerd.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweek-hok, eigen fabrikaat met LED/SL

                            Oorspronkelijk geplaatst door ChriskE View Post
                            Denk dat er veel mensen in gedesinteresseerd zijn
                            ????

                            vale.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X