Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olivier's eerste kweek: Betty

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Olivier's eerste kweek: Betty

    Korting op 420shop
    http://img12.imageshack.us/i/0001ggc.jpg/
    Plaats voor 4 lampen: http://img41.imageshack.us/i/0002mku.jpg/
    Mijn doos nu: http://img18.imageshack.us/i/0003onk.jpg/
    Mijn inlaat met nylon erover: http://img200.imageshack.us/i/0004klp.jpg/
    Mijn uitlaat met lichtbeschermers: http://img8.imageshack.us/i/0005vkr.jpg/ http://img8.imageshack.us/i/0006dsg.jpg/
    En mijne bol : http://img12.imageshack.us/i/0007zug.jpg/
    En natuurlyk myn plantje nu: http://img200.imageshack.us/i/0011dzj.jpg/

    Ik heb de lampe wel van 5 naar 8 cm gezet omdat de blaadjes precies wat verbrand waren.

    Dieje bol zuivert de lucht via water dus ik denk dat dat goed is voor de luchtvochtigheid niet? Dat kan ik pas binnen een paar dagen weten.

    Zo na een half uurtje en 2 verder ben ik klaar Alle tips en comments zyn welkom!

    Grtjs Olivier
    Last edited by olivier; 24 September 2009, 02:18.

    #2
    Re: Olivier's eerste kweek: Betty

    toen ik myn lichtje aandeed vond ik myn plantje zo precies aan geknabbelt
    Attached Files

    Comment


      #3
      Re: Olivier's eerste kweek: Betty

      Mag geen reclame maken maar t begint met Br en het eindigt op ico (grote zaken). Succes met je kweek verder en heb geen idee wat er aan de hand is op die foto maar iemand had honger of t zijn de (slechte) genen .
      node voor node van klein naar groot
      LST LEMON SKUNK VERSLAG

      Comment


        #4
        Re: Olivier's eerste kweek: Betty

        ik wil een extra fan steken maar wat zou ik doen? A, B of C?
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Olivier's eerste kweek: Betty

          ik zou gaan voor de b
          zo wordt jou verse lucht beter over je planten verdeeld
          heb het dan wel over een fan met zwenkfunctie.
          zo niet zou ik em als nog bij b plaatsen voor een betere lucht inlaat

          Comment


            #6
            Re: Olivier's eerste kweek: Betty

            Ben vandaag gaan shoppen en heb een PH meter, Hygrometer, beter potje en potgrond gekocht.
            Heb wel geen EC meter gevonden Heb wel alleen by tuin afdeling gezien.
            Heb gisteren ook Plagron Enzymes besteld. Maar nu lees ik op die potgrond (dat ik vndg heb gekocht)
            dat ik de eerste 6 weke geen extra voeding moet geven. NPK:14-16-18.
            Zouk ik dat erbygeven of toch maar niet doen? En zou ik Plagron Bloom kopen en erbygeven in de bloei?

            Met Betty gaat het precies wel goed. Het 2de paar blaadjes zien er gezonder uit dan de eerste zodus ..
            Heb ze al naar dat nieuw potje overgepot met de nieuwe potgrond. Maar myn PH is precies te hoog?
            Myn LV is te laag, maar daar wordt aangewerkt. Stond erjuist op 58%. Hopelyk nu 60% ofzo.
            Dus zo goed werkt dieje bol dus niet Maar lukt da goed met potten water met een donkerkleurige handdoek?

            Tips & Comments zyn welkom

            Grtjs Olivier
            Attached Files

            Comment


              #7
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                Oke ik had dus een klein probleempje met het overtollige water dat uit en pot kwam.
                Het water bleef dus in men bakje waar men pot instaat. (Foto1)
                En ik moest dat er elke keer uithalen en leegkappen. Dus moest ik de pot ook verplaatsen (is stressy voor betty).
                Dus ik dacht wat na en ik dacht: "He, ik maak een afloopje."
                Ik ben naar de kelder gegaan en heb ligge rondneuzen en heb wel bruikbaar stuff gevonden.
                Ben op het terras gaan zitten en ben begonne. Ik zal het ineens uitlegge voor geintresseerde

                Oke dit heb je nodig (foto 2):
                - Bakje
                - Holle buis
                - Plankband
                - Emmer

                Zo ga je te werk:
                1) Je neemt je bakje en je maakt in een hoek een gaatje (foto 3).
                2) Dan pak je je buisje en plaats je het juist in het midden, onderaan het gaatje. Dit plak je vast met plakband. (foto 4 en 5)
                3) En dan de emmer eronder (foto 6)

                En op foto 7 zie je het geheel in de kast staan. Ik ben juist gaan kijken en het werkt
                Simpel en klaar op 10min

                Grtjs Olivier
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                  Haha lol, leuk geknutseld olivier. Echter. als je water onder weer uit de pot komt dan geef je eigelijk net iets te veel water. Door het teveel water geven spoel je zo langzamerhand al je voeding uit de bodem. Leuk simpel lowbudget systeempje maar ik zou dus gewoon iets minder water geven. Planten die een overschot aan water hebben zullen hun wortels niet goed ontwikkelen (ze hoeven niet op zoek naar water) Je plant word als het ware lui. Dus beter meer naar de droge kant (niet kurkdroog he) dan naar de natte kant bewateren.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                    Oke ik heb een probleem ontdekt maar ik denk ook de oorzaak en de oplossing gevonde te hebben.

                    Probleem: naar beneden krullende bladeren en gele puntjes
                    Oorzaak: te hoge PH (waarom?: gaf ze vitel water, heeft een ph gehalt van 7.3 )
                    Oplossing: spoelen

                    Heb ik het juist of fout? zal later op de dag foto's nemen en uploade
                    En als ik moet spoelen kan iemand my uitleggen hoe het juist moet?
                    Ik wil niks verkeerd doen en vond geen topics over spoelen

                    grtjs olivier
                    Last edited by olivier; 9 September 2009, 05:20.

                    Comment


                      #11
                      Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                      @olivier:
                      was ik daarnet ene heel verhaal aan het typen en was bijna klaar...valt die laptop uit voor updates........ggggggrrrrrrrrrrrr...

                      maar om het lange verhaal kort te maken:
                      -Te veel water dus, laat het plantje drogen....koop i.p.v. een EC meter een filter zou ik zeggen........heb zelf ook geen EC meter en ook geen PH meter....

                      Wat je ok kan doen in dit stadium van je plantje is dagelijks een hoveelheed besproeien met enkele water...neem een plantenspuit zou ik zeggen en geef af en tioe eens een kleine hoeveelheid. laat het plantje haar werk doen en zoeken voor water...word ze sterk van.........

                      je PH: geen idee...je geeft geen voeding dus ik zou me er niet te druk om maken.en spoelen is ECHT NIET NODIG..........
                      Je LV en temperatuur is uitstekend....

                      Het waterafvoerloopbakje....in een later stadium van de plant zal ze veel moeten drinken........... dus zal er altijd aan de onderkant uitlopen.....maar dit geeft niet tegen die tijd als het er onder ligt, de grond zuigt het ook op.

                      verder ziet het er allemaal grappig uit en leuk....en nu hopen op een vrouwelijk geslacht he..........ik wens je verder veel plezier en ik kom geregeld eens kijken.
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                        oke hier zyn er een paar foto's
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                          Ik was derstrax op de chat en sir zei dat een reflector heel goed is dus ... knutselen maar
                          Ik heb gewoon het deksel gepakt van een metalen "koekendoos". Dit heb ik wat gebogen en de lampen eraan vastgemaakt.
                          Het resultaat mag er zyn al zeg ik het zelf ^^

                          En ja .. Betty is nu 2 weekjes
                          Alles is nog hetzelfde dus nieuwe foto's hoeft niet
                          En ik gok op een te nat wortelstelsel. Ik stak men vingertopje in de grond en het was vochtig, ik stak men vinger helemaal in de grond en ik voelde nat!!
                          Dus nu geen water meer geven en hopen dat het beter wordt.

                          Grtjs Olivier
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                            Hi olivier,ziet er mooi uit daar
                            Mooi geknutselt!
                            En mooi plantje ook,trekt allemaal wel bij als je blijft opletten.

                            Succes!

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #15
                              Re: Olivier's eerste kweek: Betty

                              paar dagen GEEN water geven hoor....
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X