Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mikael's Energiezuinig kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mikael's Energiezuinig kweken

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen.

    Ik heb een Shiva zaadje gekregen en geplant en het is ontsproten
    dan heb ik met de weinige middelen die ik had een "experiment" begonnen
    Energiezuinig kweken :p
    Attached Files

    #2
    Re: Mikael's Energiezuinig kweken

    "'S nachts staat hij nog enkele uren onder een ouderwetse bureaulamp met een witte lamp in.Het plaat staat dan met de opening tegen een muur aan en de lamp laat ik op de plant schijnen"

    Volgens mij doe je 2 dingen fout:
    - 'S nachts heeft een lamp geen licht nodig (je moet zorgen dat hij 18 uur per dag licht krijgt, en daaropvolgend 6 uur donker).
    - Een bureaulamp moet je niet gebruiken; die peer die daarin zit is hoogstwaarschijnlijk een halogene lamp. (Wat niet bruikbaar is, en alleen zorgt dat je plant gaat strekken..) Mocht je een lamp nodig hebben in de 18 uur licht per dag, gebruik dan een spaarlamp, of een tl buis. (Of meerdere, voor beter resultaat)
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Mikael's Energiezuinig kweken

      "Mocht je een lamp nodig hebben in de 18 uur licht per dag, gebruik dan een spaarlamp, of een tl buis. (Of meerdere, voor beter resultaat)"[/QUOTE]

      Comment


        #4
        Re: Mikael's Energiezuinig kweken

        Okidoki bobo
        Mi scusi :p

        Comment


          #5
          Re: Mikael's Energiezuinig kweken

          Welke spaarlamp? Eentje met een zo hoog mogelijk wattage, en kleurcode 830 of 930 (aka. 'Warm wit' ) als het kan, omdat hij in bloei zal gaan.

          Je bent trouwens veel te laat om zo te kweken; buiten is het al vroeg donker en laat licht. Je plant zal, als het goed is, zo snel mogelijk in bloei gaan.. Niet vals bedoelt; maar ik geef dit nog weinig kans van slagen.


          Beter bouw je een klein hokje, met wat spaarlampen of TL buizen (Kleurcode 827 of 840 dan). Deze sluit je aan op een timer, of je zorgt dat ze 18/6 licht krijgen. Dan zal hij onafhankelijk van de zon zijn omdat er geen licht meer in het kastje kan (als je hem goed hebt gemaakt). Op 18/6 zal hij groter en groter worden, zet je de lampen op 12/12 dus 12 uur licht en 12 uur donker, dan zal hij gaan bloeien
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Mikael's Energiezuinig kweken

            Boven staat er ng een lege kleerkast voordeel van verhuizen,binnen de 10min pic ervan :p

            Comment


              #7
              Re: Mikael's Energiezuinig kweken

              Sorry mikael dat ik hem alweer verplaats , maar had niet in de gaten dat dit een verslagje werd .

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                ik ook nie :p
                Np Bobbie :p

                Comment


                  #9
                  Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                  Veel succes ermee mikael.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                    hier zijn de foto's van de kast,maar met een verkeerde lamp ng
                    Zou ik Plantje al moeten verpotten in een grotere pot alvorens in de kast te zetten?
                    Attached Files
                    Last edited by Mikael; 4 October 2009, 15:24. Reden: correctie

                    Comment


                      #11
                      Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                      Hey ik zie dat de kast normaal wit is van binnen. Er is niets dat beter reflecteert dan wit dus is het beter dat die traanplaat en folie eraf is
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                        Spijtad dat just de deukes en de zijkanten da waren
                        en khad ier opt forum een foto gezien met folie,dus maar ook gedaan :p

                        Comment


                          #13
                          Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                          Dat begint ergens op te lijken. Wat ik zo zie is dat een prima kastje voor een micro kweek. Wit reflecteert ook goed, net als hier al gezegd wordt.

                          Als je spaarlampen erin gaat maken, moet je zorgen dat deze horizontaal zijn. Zo wordt er een groter oppervlakte belicht. Ook raad ik je aan om meer dan 1 spaarlamp erin te plaatsen, ook met groeien merk je dat verschil al. (En moet bloeien al helemaal).

                          Nog een puntje waar je op moet letten is de ventilatie. Voor een micro kweek kun je prima PC fans gebruiken. Hier vind je meer daarover: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tie-t2135.html

                          Succes!
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Last edited by Weedy; 5 October 2009, 15:46. Reden: Dubbelpost

                            Comment


                              #15
                              Re: Mikael's Energiezuinig kweken

                              15 is eigelijk als iets te fris, en er komt wel warmte van een spaarlamp. Maar bij 1 enkele spaarlamp zou dat niet zo veel uitmaken. Let er wel op; het wordt steeds kouder. Ik verwacht dat die 15 graden niet constant blijft? Of is het in de winters ook 15 graden daar?

                              Een TL lamp met de kleurcode 380? Ik ben die kleurcode nog niet tegengekomen. Weet je zeker dat dat de kleurcode is?
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X