Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Northern Lights

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2x Northern Lights

Korting op 420shop
    Na enig overwegen ben ik tog ook maar een microkweekje gestart. Ik ben nieuw op t forum, en heb me n paar weken geleden voorgesteld en de laatste vragen gesteld over wat ik nog wilde weten.

Ik ben wat laat met het starten van een kweekverslagje maarja.

Ik had nog n kastje staan deze heb ik van buiten met plastic zakken bekleed zodat er geen licht meer naar binnen kon en een nieuw deurtje ingezet. En van binnen heb k m bekleed met aluminiumfolie. 4 spaarlampen erin gehangen, eerst gewoon los maar toen las ik dat het beter was om ze schuin te hangen, dus heb ik ze maar op een houten plankje gemonteerd. Eerst gewoon met tape alleen dit bleef niet geweldig zitten, dus heb ik het vandaag maar wat professioneler aangepakt.

Ik heb dus 11 Northern light zaadjes besteld bij Dutch-headshop.nl en ze waren mooi op tijd, een paar dagen later binnen. Meteen 4 zaadjes laten ontkiemen en 2 dagen later kwam er al een worteltje aan. Daarna in de (universele) potgrond gestopt en na 2 dagen kwamen er al 2 met hun kopje boven de grond. Alleen de andere twee hebben het denk ik niet overleefd want die zijn nu nog steeds niet bovengekomen, helaas.

19-09 Eerste 2 boven de grond:

Een met hoedje

28-09 Terug van vakantie en al flink gegroeid:

01-10 3 dagen later (ze zijn begonnen aan de twee eerste 5-vingerige bladeren:

03-10 Vandaag ben ik begonnen met de groeivoeding van Hesi.

04-10 Vandaag heb ik ze in een grotere pot gezet, want de wortels kwamen al onder eruit:O Maar nu heb ik alleen niet meer zo veel plaats om de lamp hoger te zetten, dit is wel jammer.
    Maar ik heb toch nog een ander plaats voor ze als ze groter worden, ik moet hier alleen nog het een en ander aan doen, zoals ventilatie maken en een ophangsysteem voor de lamp. En waarschijnlijk ga ik dan ook nog een 250watt of 400watt hps lamp kopen voor in dat hok. Foto's :
    Hok sluit niet meer goed:

Professioneel gemonteerd:

De Plantjes:

De nieuw potten:

Dat was het voor vandaag. Ik ben bezig met een lamp kopen 400 watt via assimilatielampen.nl, iemand hier ervaring mee?

En nu hopen dat minsten 1 een vrouwtjes is (ik ruik ze wel al goed). En anders begin ik gewoon opnieuw met 5 planten tegelijk in dat andere hok met een 400 watt hps lamp

Gr Robbert

Re: 2x Northern Lights

Leuk project. gaat goed daarzo. ga zo door!

Grts

Comment

hoi

ten eerste waarom ondersteun je je plantje met een sate prikker en een stuk draad?
      in de natuur wordt een plantje ook niet onder steund.
      je denkt nu dat je plantje of stengeltje(stam) wat iel is maar als je hem niet ondersteunt zal die nog sneller stabiel worden ps helpt ook als je een fan in je ruimte zet en die tussen je plant en licht laat draaien hierdoor gaan je blaadjes dansen en heb je een natuurlijk windje gecreerd wat je plantje ook in dank afneemt waardoor de stengeltjes dikker steviger en sterker zullen worden.
      maar niet je fan recht op je planten zetten en ook niet te hard want dan krijg je last van bladkou dit heeft als effect ook paarse stengels (is niet alleen van overvoeding) en kunnen je bladeren gan krullen.

ten tweede waarom nu al in zon grote pot??
      je had een zaadje laten ontkiemen in de aarde pot van 11 liter +- je had dit beter in een kleiner potje kunnen doen aangezien je nu al problemen krijgt met de hoogte.
      ps je zegt het worteltje kwam er al uit sorry hoor maar zo'n klein plantje in zo'n grote pot lijkt me sterk.

ten derde zie ik op de foto onder de foto van je lampjes een blaadje wat aan de zijkant volgen mij verbrand is door de verlichting klopt dat ????

en als laatste doe je plantjes ompotten tot aan de lobbladen dit zijn de eerste blaadjes wat je plantje heeft aangemaakt dat zien die zonder die kartels
      je stam kan tot onder de lobbladen wortel schieten dus als je de plant tot aan de lobbladen ompot dan zal je een groter en krachtiger wortelstelsel krijgen wat ook jou plant en voedingsopname ten goede zal komen.

ik hoop dat je met deze informatie wat kan en dat ik je niet op het verkeerde been heb gezet.
      dit is puur gezien van uit mijn standpunt en mijn ervaringen.

en als laatste jonge zaailingen houden niet van veel voeding.
      eigenlijk hoef je de eerste 3 weken geen voeding te geven je ziet het aan de
      plant als de bladeren iets lichter groen beginnen te worden kan je voeding gaan
      toevoegen maar als je nu beslist om toch al met voeding te beginnen raad ik je
      aan om met maximaal 25 % van de voorgeschreven hoeveel heid te beginnen
      bijvoorbeeld als het schema zegt 40 ml op 10 liter dan doe je maar maximaal
      10 ml dat is 25 % van de voorgeschreven waarde

en als er iets niet geheel duidelijk is dan pm me ff dan probeer ik het wat gedetailleerder uit te leggen in je draadje

mvg DH

Comment

@ Devils haze; ik vind je persoonlijk wat agressief overkomen, je hebt echter wel wat verbeter punten.

@ Robbert; Ik vind dat je prima bezig bent! Mooie compacte plantjes

Ik weet niet of ik verkeerd gelezen heb, maar een 250 / 400 watt HPS? In dat hokje? Dan zou ik, als ik jou was, een wat beter hokje gebruiken. Gewoon met hout, en niet met vuilniszakken
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

het was niet mijn intensiteit om agressief over te komen
          ik wou robertd92 alleen op een aantal punten wijzen waar ik het anders
          had/ zou hebben aangepakt

ik hoop dat je met deze informatie wat kan en dat ik je niet op het verkeerde been heb gezet.
          dit is puur gezien van uit mijn standpunt en mijn ervaringen.

mvg DH

Comment

Hee,

Waar heb je die spaarlampen vandaan?
            Wat was je kwijd?

Bednakt, Small
            One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

Comment

hey,

Ik ging vandaag kijken bij mijn plantjes en nu bleek dat van een plantje de bladeren wat zijn aan het hangen/opkrullen ik dacht eerst aan te weinig water maar toen ik hem water wou geen stroomde het water evenhard onderuit als dat ik het boven erbij gooide. Mischien te veel water dan? iemand enig idee?
                (ik he even geen tijd om foto's te posten)

gr

Comment

ja je geeft ze te veel water. geen water meer geven tot ze terug droog staat

Comment

Beste,
                    Wordt dit kweekverslag nog upgedate en verder vervolgt?
                    Anders zal deze z.s.m. worden gesloten.

Mvg,
                    De microsectiecrew
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Bezig...
                    X