Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2)

    Korting op 420shop
    Nou, aangezien mijn vorige kweek is mislukt... zie: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...-en-t7272.html
    ga ik maar een nieuwe kweek starten, maar dan ook gelijk wat groter.

    Kortom.. tijd om mijn kweekkoelkast te veruilen met een echte kast.. eentje van 80x80x145 (zie bijgevoegde foto voor het frame).

    Zoals je kunt zien ben ik met het frame bezig en volgens mij gaat me dat nog wel wat uurtjes kosten, aangezien het hout wat ik gebruik (gratis) nogal krom is.

    Anyhoe.. het wordt dus een low budget kweek, zowel qua bouw, alsmede de spaarlampen die ik dus ga gebruiken.

    Wat ik inmiddels al "semi-gratis" / "nog had liggen" heb is:
    - Balken voor frame (zie ook foto)
    - Gipsplaat (voor deel van de achterwand
    - Houten platen met witte laag (voor overige wanden) *UPDATE* Vervalt: dit worden triplex wanden
    - 5mm triplex plaat voor deur
    - Scharnieren
    - Piepschuim (zie ook foto), maar denk dat ik dit ga vervangen voor radiatorfolie *UPDATE* Piepschuim vervalt inderdaad
    - Schroeven etc
    - 80mm ventilator (voor uitvoer lucht)
    - Regelbare voeding van 3 tot 12V (perfect om snelheid van de ventilator mee te regelen!
    - 2x 9 watt TL balk (cool white)
    - 2x 11 watt spaarlampen (warm white)
    - Aluminium wegwerpvleesschalen (voor reflectiekap lamp)
    - Kettingen (ophangen lampen)
    - Thermometer met Luchtvochtigheidsmeter
    - Hoekijzers om frame in elkaar te zetten (zie ook foto, onderop)
    - Zwik panlatten
    - NPK korrels (12-10-18)
    - Kweek en stekgrond
    - Potgrond

    Wat ik inmiddels aangeschaft heb:
    - 1x 20 watt spaarlamp (effectief 100 watt) € 10,00
    - 1x 23 watt spaarlamp (effectief 130 watt) € 8,00
    - Electrische tijdschakelaar € 10,00
    - Hydrokorrels € 5,00
    - Radiatorfolie € 9,00
    - Punaises voor vastprikken radiatorfolie op wanden € 1,50
    - Diverse haakjes en plaatjes € 4,00
    - 4 Nieuwe fittingen voor lampen € 10,00
    - 2 triplex platen voor zijwanden € 13,00

    Wat ik nog moet aanschaffen:
    - Dat wat ik tijdens de bouw nog nodig acht

    Kortom, heb dus tot nu toe (9 oktober) 70,50 euro uitgegeven (holy cow.. dat gaat sneller dan ik dacht)


    ** Wat ga ik kweken **
    De volgende zaadjes heb ik nu liggen:
    5x Lowrider #2 (mixed)
    2x Jack Diesel (feminized)
    1x Ketama Gold

    En hoogstwaarschijnlijk komen er nog een x-aantal White Widow's mijn kant op.

    De bedoeling is dat ik, voor deze 1e kweek, in ieder geval zaadjes ga kweken met de LR's en tevens een kruising probeer te maken van de Jack's met de LR's (just for fun).
    Kortom, 3 LR's (hopelijk 1 mannetje!) en 1 Jack Diesel

    ** Hoe wordt de kast **
    De initiele bedoeling is dat de kast passief lucht aanzuigt aan de onderkant (daar heb ik onder de voorste horizontale balk een ruimte van zo'n 1,5 cm)
    Boven in de kast komt aan de achterkant een actieve ventilator die de boel rechtstreeks mijn schoorsteenkanaal in blaast (lang leve oude huizen met een dekseltje in de schoorsteen op zolder!)

    De grootte (buitenmaat) wordt dus 80x80x145, en ik verwacht binnen iets van 75x75x135 effectief over te houden voor de planten en verlichting.
    *UPDATE* kast valt iets anders uit, dus binnenkant wordt een kleine 80x80x135

    Binnenkant wordt met radiatorfolie bekleed, maar ik moet nog even uitproberen of ik er nog extra isolatie in moet verwerken (piepschuim oid). Dus even kijken wat de temperatuur gaat worden.
    De kast komt namelijk op zolder te staan alwaar het de afgelopen weken 's nachts niet kouder dan 17 graden is geweest (goed geisoleerde zolder oleee!)
    Ik verwacht dan ook dat ik met alleen de folie de temperatuur wel goed ga krijgen.

    Totale verlichting die erin komt is:
    1x 20w, 1x 23w, 2x 11w aan spaarlampen (warm white) en dan nog 2x 9w TL (Cool white)

    ** De vragen **
    1. Zal een Jack Diesel kunnen passen in deze kast, want heb geen idee hoe hoog die dingen worden!
    2. Met alleen Lowriders #2, hoeveel kunnen er dan in?
    3. Vergeet ik belangrijke zaken???

    Thanks!

    Hieronder dus de foto van het frame (met op de achtergrond mijn kweekkoelkast).. nogal een verschil dus
    Attached Files
    Last edited by Nefius; 9 October 2009, 22:18.
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    #2
    Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

    hoi,

    leuke plannen heb je daar maar 2 spaarlampen in zo'n kast lijkt mij wat weinig hoor daar kun je gemakkelijk 8 spaarlampen in kwijt

    veel succes


    greetz,

    Comment


      #3
      Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

      Hi,

      Hoop voor je dat deze wel gaat lukken. Ik zal je verslag blijven volgen.

      Suc6

      Comment


        #4
        Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

        Nou.. aan mijn inzet zal het niet liggen

        Ik ben zo'n gast die elke herfst/winter een "projectje" MOET hebben... guess what... dit is mijn 2009/2010 projectje, dus die zal en moet lukken.

        Ps.. er komen zowieso 4 spaarlampen in: 1x20w, 1x 23w en 2x 11w
        Verder nog een of 2 TL's van 9 watt ter ondersteuning.
        Maar het doel is een 2-tal plantjes waarbij ik eigenlijk ook zaad wil krijgen, dus zal iets moeten verzinnen om stuifmeel van het mannetje op te vangen, zonder dat deze gelijk het vrouwtje bestuift... kortom, ik moet hem tegen die tijd ff een eigen stekkie geven. (heb nog geen idee waar).
        Last edited by Nefius; 5 October 2009, 21:40.
        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

          Nou.. achterwandje zit erin (gipsplaat), maar heb 's avonds niet echt veel tijd om te klussen.
          Zit nu zwaar te twijfelen of ik niet ergens via marktplaats een lage kast op de kop ga tikken.. scheelt een hoop tijd + het feit dat veel kasten al wit zijn van binnen..

          Overigens blijven mijn vragen nog onbeantwoord:

          ** De vragen **
          1. Zal een Jack Diesel kunnen passen in deze kast, want heb geen idee hoe hoog die dingen worden!
          2. Met alleen Lowriders #2, hoeveel kunnen er dan in?
          3. Vergeet ik belangrijke zaken???
          Info nodig...? Zie: Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

            hoi,


            even wat antwoorden op je vragen

            1 ja hoor dit lukt zeker, gewoon weinig(of geen) voorgroei en je planten zullen kleiner blijven

            2 in dat hokje kun je zeker 9 lowryders kwijt , als je dan toch enkel autoflowers zet kun je de klok ook gewoon op 18/6 laten

            3 als je al de dames wil bestuiven kun je het mannetje gewoon bij je dames laten staan en zijn werk doen , zo hoef je het stuifmeel niet te bewaren jekan ook het mannetje een andere plaats geven en enkel bestuiven waarvan je zaadjes wil

            tip! selecteer de mooiste man en mooiste dame en ga met deze verder zo krijgen de volgelingen die genen mee

            hopelijk heb je hier wat aan

            veel succes

            grtz,

            Comment


              #7
              Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

              toppertje!

              Zou toch nog wel willen weten wat de gemiddelde lengte van de Jack Diesels zijn, want volgens mij moet ik in mijn hok dan inderdaad de boel op 12/12 houden (als de JD zomaar op 12/12??) en/of toppen en knakken.

              --EDIT--
              Ik kan ergens gratis vloerisolatie plaaten krijgen van zo'n 7mm dik.
              Nu zit ik te denken dat dat wellicht helemaal niet verkeerd is om mijn frame (zie foto in 1e post) mee dicht te timmeren.
              Ik neem dan dus geen houten platen, maar alleen deze isolatieplaaten. Deze bekleed ik van de binnenkant dan met radiatorfolie.
              Zo heb ik een licht gewicht kast (altijd handig met verplaatsen) en hoef ik geen duur hout aan te schaffen.

              Enige waar ik mijn vraagtekens bij heb, is of die plaaten niet zomaar uit elkaar vallen als je er een schroef doorheen mikt..
              Nagoed.. wie niet waagt....
              Last edited by Nefius; 6 October 2009, 22:32.
              Info nodig...? Zie: Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                -- Update --

                Oleee!! ik heb mijn lowrider-, jack diesel- en ketama zaadjes binnen, dus kan eindelijk eens aan de gang!

                Heb inmiddels toch maar plaaten gekocht voor de zijkant van de kast.
                Zijn wel dunne platen, maar verwacht dat icm de radiatorfolie, de warmte er wel in blijft.

                Tevens bezig met de lampen, dus deze bevestigen op plankjes (met reflectie) en de mogelijkheid om deze in hoogte te verstellen in het hok.

                Hopelijk vandaag of morgen een update qua foto's!
                Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                  Ik volg je Nefius . Ben benieuwd naar die ketama .


                  Grtzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                    Goed om te horen!
                    Enne.. krijg jij mijn zaadjes al uit de grond?

                    Heb afgelopen week weer een batch geprobeerd, weer ontkiemen er een hoop, maar uit de grond komen.. nope..

                    Heb mijn hoop nu 100% op de LR#2 en de JD's gevestigd..
                    De ketama zal ik hoogstwaarschijnlijk de volgende kweek pas gaan doen.

                    Eerst maar eens zaadjes kweken van de LR's en een kruising LR met JD.
                    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                      heheh nefius ga je volgen wil weten hoe jouw ketje het doet

                      grtjs olivier

                      Comment


                        #12
                        Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                        Dan moet je nog wel ff volhouden... wordt pas de volgende kweek
                        ps.. hoe hoog wordt de Ket ongeveer?
                        Zit namelijk met maximaal 135 hoogte aan ruimte (incl. verlichting)
                        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                          wel heb geen idee ^^ is 3 dagen oud
                          ik zal het je late wete heheh

                          Comment


                            #14
                            Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                            Nou, aangezien ik 2 kids heb, heb ik helaas niet zoveel tijd gehad om aan mijn kastje te werken.
                            Dus moet het hebben van een paar uurtjes in de avonden.
                            Nagoed, status is dat ik de deur erin heb hangen, de zijwanden heb bekleed met radiatorfolie, de achterwand en plavond nog moet bekleden en dan het electrisch (lampen) + ventilator er nog in moet werken.

                            Op de foto is 1 voorbeeldlamp te zien, een dergelijke constructie met deze spaarlamp komt op 4 punten in de kast en daarbij nog eens een 2-tal TL's in het midden van de 4 spaarlampen.

                            Kortom.. denk dat ik pas halverwege volgende week de kast dusdanig in elkaar heb zitten, dat ik het aandurf om de 1e zaadjes te ontkiemen.

                            To be continued..
                            Attached Files
                            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                            Comment


                              #15
                              Re: LR#2 & JD met SL in low budget kast (project 2

                              Nou, daar ben ik weer, met deels goed nieuws!
                              De kast is 95% af, staat op zolder en is aan het proefdraaien.

                              Het slechte nieuws is dus... dat ik nog aan het proefdraaien ben

                              Ben nu aan het kijken wat de temp wordt met 2 tl's en 2 spaarlampen aan... en uit.
                              Tevens natuurlijk LV, want die blijft nu op zolder steken op 40%.

                              Zie fotoootjes voor m'n low budget kassie!
                              Attached Files
                              Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X