Mededeling

Collapse
No announcement yet.

L's #2: Trainwreck + The Church (fem), 314 watt SL & TL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

L's #2: Trainwreck + The Church (fem), 314 watt SL & TL

Korting op 420shop
    Ja jongens & meisjes,

Mn #1 gaat hard op, tijd voor een nieuwe kweek!

Gelukkig beginnen we dit keer stukken beter
    Ik heb nog een paar lagen extra witte latex in mn kastje gesmeerd, kiertjes gedicht, gecleaned, aarde gekocht (90 liter op de fiets ), etc. Er hangt 314 watt aan zuinig licht:
    - 5 * 36w TL
    - 7 * 14w SL
    - 2 * 18w SL
    moet genoeg zijn toch

De zaadjes komen van Greenhouse, beide Feminized:
    - Trainwreck (zeeer stoned)
    - The Church (zeer high/sociaal)
    Ik heb 2*5 zaadjes en plant er 6; van allebei de soorten 3.

Anyway met de kennis en de spullen die ik van de vorige keer heb overgehouden hoop ik dat het een mooie kweek wordt. Ik kan nie wachten om weer plantjes te zien groeien!

BLESS, L

Re: L's #2: Trainwreck + The Church (fem), 314 watt SL & TL

Hoi L Green,
    Ik vroeg me af als je 314W hebt aan 'zuinig licht' (wat tenslotte wel die 314w verbruikt neem ik aan?) of het niet beter was/is om een hpsje aan te schaffen? Je hebt er bij Alien al vanaf ergens 70eu voor een 250Watter. Zal op zich -volgens mij- een beter rendement per Watt geven, de kwaliteit zal er zeker niet op achteruit gaan en dat wil iedereen wel .

Misschien dat je dan wel meer warmte zal hebben maar met wat fannetjes hier en daar die je voor een prikje kan kopen en met wat handigheid in elkaar wat flansen kan dat ook opgelost worden.

Mogelijks heb je deze (misschien in jou ogen domme opmerking) al eens gehoord maar ik vroeg het me gewoon af of je er al over hebt nagedacht? En wat de redenen zijn dat je het niet doet (ja hoor, I love HPS ).

Kan je eventueel wat foto's posten van je opstelling? Lijkt me wel ingenieus om zoveel wattage aan TL en SL te hebben.
    300Watt+ voor een Micro, niet mis . Je staat aan de leiding wat wattage betreft hier in microkweekjes denk ik .

Veel succes en ik ben wel eens benieuwd naar die Trainwreck onder jou TL-spektakel

Greetzzz

Jona

Comment

Hey Jona,

ten eerste; zeker geen domme vraag man! eigenlijk best een goeie
      Ik realiseerde me ook dat het echt veel licht is toen ik het uitrekende

De simpelste reden dat ik TL&SL gebruik is dat al mijn lampen tussen de 1 of 2 euro p.s. waren
      Aan het begin van mn vorige kweek wilde ik goedkoop, simpel en zuinig kweken, en begon met een paar lampen die ik had liggen. de meeste fittingen en andere spullen vond ik gewoon tussen al mn troep... Om toen het strekken tegen te gaan heb ik er o.a. TL's bijgekocht.
      Toen ze ook nog supergoedkope spaarlampen verkochten kon ik de verleiding niet weerstaan om er meer licht bij te zetten: licht = gewicht toch!

Maar behalve dat; ik denk dat HPS en SL allebei heel relax zijn, maar de voordelen van spaarlicht zijn dat je meer hoogte overhoudt in je kast en je elke top zijn eigen lamp kan geven!
      Bij mijn eerste kweek waren alle secundaire toppen eigenlijk nog sterker dan de hoofdtop; ondanks dat ze lager zaten kregen ze hun eigen lamp+ het licht van boven.

Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om juist te kijken of het ook kan op deze manier. Aangezien niemand het doet, is het best interessant om te zien wat er van wordt, en vorige keer pakte het al behoorlijk goed uit toch!

Anyway, ik ga wat energie sparen tijdens de groei, en pas bij de bloei op vol vermogen draaien...tenzij ik de verleiding weer niet kan weerstaan heh

BLESS!

Comment

Comment

Comment

Maar wel iets duurder als je geen oude fittingen hebt liggen
            Haal je er uit wat gewicht betreft. Plus ik wed dat je evenveel vanonder een 250w hps haalt als van een 300w aan lichtshow. Dus je bespaart daar wel wat op electriciteit (als je het dan toch over het financiele aspect hebt ). Ook is 300w weer niet ver van 400w (er zijn er heel wat die met een 400w heel mooie resultaten halen. Aansluitend je volgend standpunt:

Comment

Comment

Zoals jullie gewend zijn, nog even wat foto's. ik was net te lui ervoor

ehh, souvenir??

Trainwreck

The Church

BLESS!!

Comment

Ziet er allemaal goed uit zoals het er naar uit ziet.
                  Ik zie het als een persoonlijke opinie dat je elke plant z'n eigen lamp wil geven, het lijkt me zelfs geen slecht idee. Maar ik wil er op wijzen dat je met een 250w ipv 4x70 nog meer aan lumen zal hebben aangezien het aantal lumen per Watt exponentieel stijgt tot aan 600W lampen. Aan de andere kant kan het voordelen hebben om elke plant z'n eigen lamp te geven. Het is zeker een voordeel dat jij nu hebt en dat je zou moeten maximaal benutten. Ik volg je alleszinds!

Probeer je post te editten zodat je geen 2 posts na elkaar hebt in het vervolg, zo blijft het overzichtelijk hier .

Greetzzz

Jona

Comment

"aangezien het aantal lumen per Watt exponentieel stijgt tot aan 600W lampen."

wow, dat is weer een goed punt... als echt zo is moet ik me daar volgende keer zeker ff in verdiepen!
                    Hoe worden die lumens eigenlijk gemeten; is dat inclusief IR licht?

In ieder geval; JEUJ!!! Al mn plantjes zijn gister uitgekomen!

Gistermiddag:

Vannacht:

Vanmiddag:

hehe aaaahw dit arme plantje heeft maar 1 lobblaadje

deze gaan we nog ff lekker ingraven (ik heb expres wat ruimte in mn emmers overgelaten)

Ok, groeien maar! En snel!

p.s. het is nu 29 graden, LV +- 50% met de lichten aan.

BLESS, L

Comment

Gefeliciteerd met je kindjes! Ik rook er 1 op hun geboorte

Comment

mooi proficiat met de nieuwe spruitjes

Comment

thx guys!

Comment

Hey lieve thuis-tuiniers, ff een hele korte update:

Ik heb toen ik die kleine lieve spuitjes zag opkomen, toch maar besloten om er nog twee bij te doen hehe er was nog plek...
                            DUS: nu 4x Trainwreck, 4x Church!!
                            BLESS, L

Comment

Bezig...
                            X