Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barts 1e kweek LR#3

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

barts 1e kweek LR#3

Korting op 420shop
    Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met me eerste micro kweekje.
    Heb een kast gemaakt van 122x61x61 en heb hier een 4tal lowryders #2 in het zaai/stek grond gestopt om te ontkiemen.

Vrijdag in de middag de zaadjes gepot en vandaag 03-11 kwamen de eerste 2 kijken

de 1e
    [/URL]

de 2e
    [/URL]

Heb er een 100watt powersun in hangen deze is vergelijk baar met zonlicht buiten in de zomer. Dacht dus dit moet lukken, nou moet dit nog blijken. Mocht het mis gaan heb ik een spaarlamp setje klaar liggen.
    De powersun geeft een 1680lm. en zorgt voor de juiste temp. in de kweekkast.
    Last edited by barts; 24 November 2009, 22:30.

Re: barts 1e kweek LR#3

Misschien heb ik iets gemist de afgelopen maand maar sinds wanneer is die Lowryder #3 op de markt?
    Qua lumen is het aan de lage kant maar dat zal altijd wel zo zijn met micro. Heb je trouwens een vorm van 'afzuig' of 'inlaat'? Velen gebruiken hiervoor een computerfan.

|EDIT| Indien je GEEN autoflowers zou gebruiken:
    De lamp die je gebruikt zal -aan je uitleg te lezen- goed geschikt zijn voor de bloei (roodachtig licht) maar of ze geschikt is voor de groei moet je wel even nakijken. Zoniet kan het wel een tijd duren voor ze de gewenste grootte bekomen. Veel mensen gaan gewoon een TL met de gepaste kleurcode hangen omdat deze veel dieptestraling geeft voor planten in groei . Eventueel zou ik je reserve set er direct bijhangen (of toch in de bloei) het geeft een goede extra boost voor je planten, LICHT = GEWICHT
    Veel succes toegewenst alleszinds!

Greetzzz

Jona
    Last edited by Jona; 3 November 2009, 14:19.

Comment

jona de lowryder heeft geen groei licht nodig als ik me niet vergis deze kan gelijk de bloei in (of ik moet het verkeerd begrepen hebben)
      En de #3 is er idd al wel, heb hem bij sanniesshop besteld dit is een breeders choice.
      "De desbetreffende breeder heeft de F2 zaden gebruikt om deze F3 te realiseren."

Voor de in en uitlaat heb ik overgens pcfans besteld deze zullen binnekort wel binnen vallen. Verder heb ik een 100m3 koolstof filter klaar liggen.

Comment

Ja Barts, je opmerking is heel terecht. Was even verzeild geraakt in het geven van "auto-doorsnee-informatie" . Al meen ik ergens gehoord te hebben dat een kleine factor groeilicht er goed aan deed of beter resultaten haalde dan puur bloeilicht. Ergens een combinatie van beide bij TL-lampen als ik me goed herinner...

Comment

mocht de groei/bloei niet echt vlotten zet ik er de spaarlampen bij, maar ben gewoon heel erg benieuwd of er met deze opstelling wat moois uitkomt.

Comment

Zou niet weten waarom dat niet het geval is... Er worden hier door veel mensen mooie resultaten in micro bekomen. Misschien is een kijkje nemen bij wat microkweekjes geen slecht idee, je kan er enkel maar van bijleren lijkt me.
            Goede kleurencode, goede verluchting/temperatuur, goede grond/voeding. Dan heb je de basis om eventueel een goed kweekje neer te zetten. Al is een goede opstelling nog niet het halve werk zeg ik altijd...

Greetzzz

Jona

Comment

nog even een vraagje zoals te zien is op foto 1 zie je dat het blaadje wat ingescheurd is kan dit kwaad voor het plantje of hoef ik me geen zorgen te maken?

Comment

High,

weten doe ik niet maar als je er niets aan kunt doen kan je altijd afwachten, kan je direct zien hoe het gaat en leer je direct bij. En aangezien je een blaadje toch niet kunt lijmen...

Comment

tot mijn grote verbazing is er zojuist weer eentje boven komen kijken
                  ben erg benieuwd of het wat wordt zo'n 1e kweekje

Comment

Jeuj! Gefeliciteerd man

heb ook net nieuwe spuitjes, voor mij mn 2e keer ik probeer je in de gaten te houden, succes ouwe!

BLESS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
                      nog even een vraagje zoals te zien is op foto 1 zie je dat het blaadje wat ingescheurd is kan dit kwaad voor het plantje of hoef ik me geen zorgen te maken?
                      Het zal wel goed komen. Ga gewoon niet met je handen aan die kwetsbare blaadjes zitten, al is dat wel heel verleidelijk .
                      Gewoon hun gang laten gaan terwijl jij de omstandigheden gunstig houdt, dan zal het allemaal wel goed komen

Greetzzz

Jona

Comment

ging vanmiddag even kijken en tot mijn grote verbazing was er weer een spruitje
                        4 uit 5 das niet slecht. De 2 die als eerst waren groeien al vrij snel zijn aardig lang, heb ze nog niet precies gemeten zal morgen nog eens een update posten met foto's

Comment

Lowryder #3 bestaat ook niet, dit is de lowryder #1 van sanniesshop. Heb hem zelf ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
                            De 2 die als eerst waren groeien al vrij snel zijn aardig lang, heb ze nog niet precies gemeten zal morgen nog eens een update posten met foto's
                            Let op dat je geen stretchers gaat krijgen. Het zou eventueel kunnen -omdat je zegt dat ze al 'aardig lang zijn'- dat je lamp te ver van je plantjes staat. Zo gaan ze in hun zoektocht naar licht heel snel groeien maar ze zijn HEEL kwetsbaar als ze niet bossig genoeg kunnen blijven. Dus foto's asap please .

Alvast een proficiat met hopelijk een nieuwe dame

Greetzzz

Jona

Comment

het zijn lowryders daar hoef je toch niet zo bang voor te zijn lijkt mij?
                              om 1400 gaan me lampen weer aan dus zal ik dan wel ff een foto schieten.
                              Last edited by barts; 7 November 2009, 12:04.

Comment

Bezig...
                              X