Re: Skafe's Grote Knal
Hooggeachte medestrijder aan onze rondetafelconferentie der LSTpioniers
,
Weer een mooie lap tekst man! Net een flinke joint gerookt, dus ik moest het wel 2 keer lezen.. maar dat ligt dat ligt aan mij, de tweede keer viel het kwartje.
Als ik het goed begrijp heb ik het dus precies verkeerd gedaan met het wateren. Ik had dus moeten beginnen met spa en na een bepaalde periode (maandje of 2 ongeveer) harder water toevoegen.
Ik was alleen maar gefocust op de pH waarde van het water en heb het belang van de elementen in het water helemaal over het hoofd gezien. Het word tijd voor een pH-meter, gelukkig ben ik bijna jarig en kan ik 'm op mijn lijstje zetten
Hier nog even de samenstelling van mijn kraanwater:

En de samenstellingen van Spa en Vittel ter vergelijking:
* Samenstelling SPA blauw:
Ca = 4,5 mg/l
Cl = 5,0 mg/l
K = 0,5 mg/l
Mg = 1,3 mg/l
Na = 3,0 mg/l
SO4 = 4,0 mg/l
HC03 = 15 mg/l
* Samenstelling VITTEL:
Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
Cl = 8 mg/l
K = 2 mg/l
Mg = 43,1 mg/l
Na = 5 mg/l
SO4 = 328,9 mg/l
HCO3 = 399 mg/l
Fluor = 0,28 mg/l
NO3- = 4,3 mg/l
Om verergering van het Ca-tekort tegen te gaan moet ik dus weer kraanwater gaan geven. En eventueel er nog een paar keer Vittel, hoewel ik me afvraag of dat niet té hard is?
Ik word echt blij van al deze water informatie, kom er steeds meer achter dat het ongelooflijk interessant is! Ik ga binnenkort maar eens al jou pracht teksten over water opzoeken en dan flink aantekeningen maken.
Ik kan niet wachten op de collegereeks "Water en je Geliefde Plantjes" van Professor $ir Smoke Allot!
Bedankt Pc!
Ze zijn inderdaad prachtig, maar dat vind ik van elke cannabis plant
De dames zijn ook "in real life" geLST't,. Er is wel gebruik gemaakt van photoshop, maar alleen de standaard dingetjes zoals de kleuren bijstellen en bijsnijden, verder geen trucjes ofzo.
Hooggeachte medestrijder aan onze rondetafelconferentie der LSTpioniers
,Weer een mooie lap tekst man! Net een flinke joint gerookt, dus ik moest het wel 2 keer lezen.. maar dat ligt dat ligt aan mij, de tweede keer viel het kwartje.
Als ik het goed begrijp heb ik het dus precies verkeerd gedaan met het wateren. Ik had dus moeten beginnen met spa en na een bepaalde periode (maandje of 2 ongeveer) harder water toevoegen.
Ik was alleen maar gefocust op de pH waarde van het water en heb het belang van de elementen in het water helemaal over het hoofd gezien. Het word tijd voor een pH-meter, gelukkig ben ik bijna jarig en kan ik 'm op mijn lijstje zetten
Hier nog even de samenstelling van mijn kraanwater:
En de samenstellingen van Spa en Vittel ter vergelijking:
* Samenstelling SPA blauw:
Ca = 4,5 mg/l
Cl = 5,0 mg/l
K = 0,5 mg/l
Mg = 1,3 mg/l
Na = 3,0 mg/l
SO4 = 4,0 mg/l
HC03 = 15 mg/l
* Samenstelling VITTEL:
Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
Cl = 8 mg/l
K = 2 mg/l
Mg = 43,1 mg/l
Na = 5 mg/l
SO4 = 328,9 mg/l
HCO3 = 399 mg/l
Fluor = 0,28 mg/l
NO3- = 4,3 mg/l
Om verergering van het Ca-tekort tegen te gaan moet ik dus weer kraanwater gaan geven. En eventueel er nog een paar keer Vittel, hoewel ik me afvraag of dat niet té hard is?
Ik word echt blij van al deze water informatie, kom er steeds meer achter dat het ongelooflijk interessant is! Ik ga binnenkort maar eens al jou pracht teksten over water opzoeken en dan flink aantekeningen maken.
Ik kan niet wachten op de collegereeks "Water en je Geliefde Plantjes" van Professor $ir Smoke Allot!
Bedankt Pc!
Ze zijn inderdaad prachtig, maar dat vind ik van elke cannabis plant

Comment