Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Big Bang 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

wat ik voor de warmte heb gedaan was een terrarium lamp opgehangen temp steeg van 16 naar 25 je hebt ze al vanaf 7 watt en ze geven flink wat warmte af de mijne was 9 euro

Veel succes ermee mijn verslagje staat sinds 25 min bij binnenkweek verslagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodahir View Post
      Ik groei nog steeds in die verhuisdoos ja, maar wat je nou precies met vochtig bedoelt snap ik niet en wel. Als je een nat stuk karton hebt dan kan je dat natuurlijk zo buigen maar dit gaat om luchtvochtigheid en niet om vochtigheid, maar ik snap je zorgen Komt allemaal wel goed.
      Sorry voor mijn wat onduidelijke uitleg.. Ik was nogal van de wereld op dat moment
      Ik doelde vooral op condensatie. Als je een erg hoge luchtvochtigheid hebt (80% bv) en de temperatuur daalt een paar graden, ontstaat er condens. Als de condens op het karton neerslaat... je raad het vast al.

als je echt last hebt van ondervoeding/tekorten hebt is er maar 1 oplossing: voeding halen. Dat is zeker de moeite waard, want duur is het niet, 10 euro per L ongeveer, je hebt wel groei en bloei voeding nodig, dus 20 e totaal, en dan moet je het ook nog flink verdunnen.

Na het toppen zal je dame een paar dagen nauwelijks groeien, ze moet zich even herstellen, maar daarna knalt ze gewoon keihard door!
      Last edited by Skafe; 6 January 2010, 16:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyBT View Post
        wat ik voor de warmte heb gedaan was een terrarium lamp opgehangen temp steeg van 16 naar 25 je hebt ze al vanaf 7 watt en ze geven flink wat warmte af de mijne was 9 euro

Veel succes ermee mijn verslagje staat sinds 25 min bij binnenkweek verslagen
        Kun je hier wat gegevens bij doen over die tarrarium lamp?
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Thanks voor jullie reacties, dat waardeer ik echt!

@MiChel N: Daarvan was ik van op de hoogte en gelukkig schommelt de temperatuur maar maximaal 6 graden op een dag. Dat verplaatsen van de doos is nog niet eens zo'n gek idee, ik ga eens kijken of ik 'm hier naast de verwarming kan plaatsen. Alhoewel... volgens mij staat bij ons 's nachts de CV uit, dus dan heeft dat geloof ik ook niet veel nut.

@JeffreyBT: Ook dat is niet zo'n gek idee alleen ik weet daar niet zoveel van lijkt mij dat dat een beetje gevaarlijk is met karton omdat dit toch wel iets meer warmte afgeeft dan een 23watter. Ik heb je forum gezien hoor, super

@Skafe: Haha okee, hebben we allemaal wel af en toe Ik snap nu wat je bedoelt, die kans is er natuurlijk altijd maar dit zal niet voorkomen hier, want de RH stijgt nooit naar 80% en met lamp aan is het altijd boven de 20 graden
          Die voedingstekorten die te zien zijn op mijn bladeren komt gewoon door de paarse stelen, het lijkt mij niet verstandig om extra voeding toe te voegen omdat ze onlangs is verpot en nog genoeg voeding in de bodem zit. Ik heb nu de temperatuur wat gecontroleerder kunnen krijgen en kan je zeggen dat het met lamp aan rond de 22 graden is, 's nachts zo boven de 17 graden en 's ochtends en 's middags rond de 18 graden. Ik moet toegeven dat ze zich al behoorlijk aan het herstellen is. Ze begint weer een beetje te stralen Ik merk wel dat ze erg snel overbewaterd is had er afgelopen dagen ook weer last van, zodra de grond weer droog genoeg is komt de spa water van jou aan te pas

Bodahir

Comment

Met dit weer staat jullie kachel vast wat vaker aan..... Je kunt ook nog kijken naar een terrarium lamp of een aquarium warmte element, daar ben ik zelf ook een beetje mee aan het stoeien nu.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Ik gebruikte deze lamp, maar dan de 50 watt versie maar ik denk dat bodahir wel genoeg heeft aan een 10 of 20 watt want ze geven veel warmte af, ook geven ze UVB af wat de plant ook wel waardeert.

maar dat 50 watt lampje verwarmde mijn hele kast van 80 bij 80 bij 160 dus die dingen werken wel. ik gebruikte wel een porseleinen fitting(3 euro incl kabel) want een plastic fitting smelt je zo weg

totaal zou je dus voor 14 euro een verwarmde kast hebben.

greets

Comment

Update #8

Ik wil jullie eventjes wat foto's laten zien... Ik weet niet hoe, maar ze begint ineens weer volop te stralen misschien wel door de juiste zorg (A)
                Ik kan jullie trouwens ook al zeggen dat het toppen geslaagd is, er zijn al 2 minuscule kleine topjes te zien (1mm).
                Kijk en geniet!

Bodahir
                Attached Files

Comment

Hey Bodahir,

Mooi groen = niet lelijk.

Ziet er gezond uit.

Heb je trouwens getopt of gefimt ?

Grtz,

Gertie
                  sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Dankjewel Gertie.

Hoop dat ze nu weer lekker door gaat knallen.

Ik heb getopt. Fimmen weet je nooit of het lukt en mijn voorkeur gaat ook gewoon naar toppen uit

Bodahir

Comment

Update #9

Zo... omdat ik woensdag een geschiedenis examen heb staat deze update in het thema van geschiedenis
                      Zo'n 400 jaar geleden bloeide de economie van Holland sterk op, er werd voornamelijk gehandeld in graan, ook wel in wijn en zout. De Hennepteelt werd ook ontdekt. Kunstenaar B. Odahir schilderde stilleven's, hij wist altijd precies de kwast op de juiste plek te gebruiken en maakte hele realistische schilderijen. Hier ziet men een schilderij van het stilleven van de vensterbank van een rijk gezin. Typisch voor de Hollandse gouden eeuw is de Cannabis plant die op het schilderij te zien is. Ook de Donald Duck was een kenbaar teken van deze bloeiende tijdperk
                      Helaas is het kunstwerk al geruime 100 jaar verloren, hoogst waarschijnlijk is het tijdens de eerste wereld oorlog in beslag genomen door de duitse troepen en is het daarna ergens op een zolder terecht gekomen. Dit schilderij is een erfgoed van de Nederlandse geschiedenis wat dus betekend dat het een onschatbare waarde heeft.

Bodahir (Oksel beginnen trouwens lekker te groeien, is op de 2e foto te zien)
                      Attached Files

Comment

Update #10

Yesyesyes mensen, het is weer tijd voor een update!
                        Fienepien is bijna te groot geworden voor de doos dus gaat er morgen een veranderingentje plaatsvinden. Over een 1 a 2 weken ga ik haar dan echt in de bloei zetten. Omdat ze nu in een kleine soort van groeifase heeft gezeten (14/10) kan ik het niet echt dwarfen noemen wat ik heb gedaan. Ik probeer haar onder de 50 cm te houden... Ze is nu zo'n 26 cm en groeit met zeker 2cm per dag Opvallend is dat als ik met mijn vingertjes over het blad heen en weer gaat wrijven dat ik dan een hele zoete geur ruik
                        Voor nu dan de foto's

Bodahir
                        Attached Files

Comment

Dan word het zeker tijd om haar op 12/12 te zetten! Ik heb Pufje getopt ik de hoop haar klein genoeg te houden voor het kastje. Ze is ongeveer 4 weken voor gegroeid en als ik haar niet was gaan LST'en zou ze nu denk ik ruim 60 cm hoog zijn. En ze zijn ook nog eens gegroeid onder zeer witte spaarlampen (865 denk ik). Als ze op 12/12 staat duurt het ook nog wel een weekje of 2 voordat ze daadwerkelijk begint te bloeien. Als ze eenmaal bloeit groeit ze niet zo hard meer en binnen 2 weken stopt de groei volledig. Zo ging het bij mij in ieder geval.

Laats,

Skafe

Comment

Re: Update #10

Oorspronkelijk geplaatst door Bodahir View Post
                            Yesyesyes mensen, het is weer tijd voor een update!
                            Fienepien is bijna te groot geworden voor de doos dus gaat er morgen een veranderingentje plaatsvinden. Over een 1 a 2 weken ga ik haar dan echt in de bloei zetten. Omdat ze nu in een kleine soort van groeifase heeft gezeten (14/10) kan ik het niet echt dwarfen noemen wat ik heb gedaan. Ik probeer haar onder de 50 cm te houden... Ze is nu zo'n 26 cm en groeit met zeker 2cm per dag Opvallend is dat als ik met mijn vingertjes over het blad heen en weer gaat wrijven dat ik dan een hele zoete geur ruik
                            Voor nu dan de foto's

Bodahir
                            Hey B.odahir,

Is fimmen niet een idee ? Ik heb door te fimmen en door LST mijn duiveltje in de breedte laten groeien en vooral niet in de hoogte.
                            Gewoon met draadjes afdwingen welke kant ze vooral niet op mag.

Geen idee trouwens of jouw soort geschikt is voor lst en of je niet te laat bent om nog te fimmen.
                            Maar dat kan iemand anders wel aangeven denk ik.

Suc6 iig.

Grtz,

Gertie
                            sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

@Skafe: Dankjewel voor je reactie, misschien is het toch wel een goed idee om haar zsm in de bloei te zetten, maar ze moet in elk geval de doos uit. Ik weet dat indica's ongeveer nog de helft doorgroeien, maar de topjes die nu opkomen zijn nog erg klein Ik ga er eventjes over nadenken

@Gertie: Haha jaja, kunstenaar B. odahir
                              Ik kan nu niet fimmen omdat ik mijn plant al heb getopt zoals je op de foto's kan zien LST zat ik ook aan te denken, maar voor een eerste keer heb ik toch liever een rechtopstaande plantje (ik weet het is onzin ). De hoogte is geen probleem hoor, maar ik moet dan zoals skafe zegt wel op het juiste moment Fien in de bloei zetten. Dankjewel in elk geval voor je reactie!

Bodahir

Comment

Update #11

High People!

Ik heb besloten om mijn schatje in de bloei te zetten! Dit is gisteren begonnen. Om Fien nog eventjes een beetje te kunnen laten wortelen heb ik haar in een 6 liter pot gezet. Ze was weer net zoals bij haar vorige pot ook bij deze pot moeilijk eruit te trekken, ik hoop daarom niet dat ik haar te erg heb laten stressen, maar dat zal wel goed komen... nieuwe aarde doet haar goed
                                Voeding ga ik over een week mee beginnen, dus nu vast eventjes mixen zodat het straks klaar is (Lang leve pokon)

Bodahir
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X