Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zion's Bio's Dieselryder zaden- en wietkweekje (8 x 18Watt spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zion's Bio's Dieselryder zaden- en wietkweekje (8 x 18Watt spaarlampen)

Korting op 420shop
    Hey beste telers van het groen,

hier ben ik dan met een zaden- en wietkweekje.

Wat heb ik:
    -1 wietkastje met 4 x 18 Watt
    -1 zaadkastje met 4 x 18 Watt
    -4 Dieselryder vrouw in het wietkastje
    -2 Dieselryder vrouwen en 1 Dieselryder man (+2 planten van onbekende soort, geslacht onbekend)

Omdat ik heel nieuwsgierig was naar het kweken van eigen zaadjes (en natuurlijk ook omdat ik nadien geen zaad meer hoef te kopen ) ben ik een kastje gaan inrichten om dit dan maar in de praktijk te brengen.
    In dat kastje heb ik dus 4 spaarlampen van elk 18 Watt (kleurcode 872).
    Het andere kastje heb ik snel in elkaar moet flansen (restaureren in feite, ik had er al eens een kweekje in gedaan, maar heb daarna de kast leeggemaakt) en heb ik volgestopt met de vrouwtjes die niet voldeden aan mijn eisen voor de zadenkweek. De 2 mooiste vrouwtjes staan in het zaadkastje.

Wanneer ik precies begonnen weet ik niet meer

Ik heb 12 zaadjes tussen vochtig keukenpapier gestopt, in een tuperweardoos. Na 2 daagjes waren er 9 ontkiemt.
    Meteen in 0.5 liter potjes met zaai- en stekaarde gestoken.
    Na een 3tal weekjes was het geslacht zichtbaar: 3 mannetjes en 6 vrouwtjes. Heb alle vrouwtjes bijgehouden en 2 mannentjes aan een vriend gegeven die wat groen in zijn kamer wou

Zadenkweek
    De Dieselryders in het zadenkastje (2 vrouwen en 1 man) staan in een rechthoekige plastic bloembak. Ze staan samen bij 2 planten van een onbekende soort in aparte potten. Licht op 18/6. Afzuig met een pc ventiltaor

Ik heb zelf men grondmixje samengesteld:
    -3/4 universele potgrond NPK 14-16-18 + 2MgO met sporenelementen
    -1/4 wormenmest
    -4 eetlepels zeewierkalk
    -en ik voed bij met guano
    Ongeveer 10gram per liter water(vleermuizenmest)

Hier zie je de 2 Dieselryder vrouwtjes met links van het mannetje. Lekker groen en bossig (sorry voor het wietforum logo. Ik heb ze daar geupload zodat de afbeeldingen niet meer op men harde schijf hoeven te staan)

Dieselryder mannetje

internoden lekker kort en mooie topjes. Volgens mij wordt het tegen het einde toe 1 grote top Althans dat hoop ik dan.

Wietkweek
    In het andere kasje staan 4 Dieselryder vrouwtje die niet mooi genoeg waren om er zaden mee te kweken. Ik wou ze niet weggooien en ben er zeker van dat ik er wat lekkers van overhoud
    1 plantje staat al enkele weken verder dan de andere 3. Dat was een testplantje.
    Ook 4 x 18Watt (licht op 18/6) en ze hebben dezelfde aardemix gekregen.

Zoals je kan zien zijn de blaadjes erg licht van kleur en de onderste zijn zelfs geel. Ze krijgen nochtans de zelfde voeding als de Dieselryders en de zaadkast. Internoden zijn ook veel te lang en dat willen we natuurlijk niet...

Hier heb je het plantje dat al wat ouder is dan de andere. Laat ons hopen dat ze allemaal zoveel trichomen aanmaken
    (de flits staat wel op )

Een foto'tje van een zadenkastje:

Deze foto's zijn wel van begin vorige week. Intussen zijn ze alweer wat vetter geworden, dus weldra post ik nieuwe foto's

Vragen, commentaar, tips....
    Ik hoor het graag.

Greetz,
    zion
    Last edited by zion; 6 December 2009, 18:45.

Re: Zion's Bio's Dieselryder zaden- en wietkweekje (8 x 18Watt spaarlampen)

hoi

dat ziet er erg smakelijk uit daar
    autoflowers zijn leuke wietjes om onder spaarlampen te kweken

veel succes

greetz,

Comment

Goeie opzet!

Let goed op als je stuifmeel, dat gaat echt overal zitten. Op je andere planten wil je het niet hebben. Je kunt de man flink kortwieken. Zodat je minder ballen over houdt. Dan kan je de stuifmeel productie makkelijker in de hand houden.
      Of helemaal uit de kast halen en ergens in huis neerzetten met een krant oid er onder en de vrouwen met de hand bestuiven.

Succes verder en hou ons op de hoogte.
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Veel succes ermee zion.
        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
          Goeie opzet!

Let goed op als je stuifmeel, dat gaat echt overal zitten. Op je andere planten wil je het niet hebben. Je kunt de man flink kortwieken. Zodat je minder ballen over houdt. Dan kan je de stuifmeel productie makkelijker in de hand houden.
          Of helemaal uit de kast halen en ergens in huis neerzetten met een krant oid er onder en de vrouwen met de hand bestuiven.

Succes verder en hou ons op de hoogte.
          Wat je aanraadde heb ik gedaan. Ik heb alle iets grotere ballen weggeknepen.
          Vanaf volgende week ga ik beginnen met het bestuiven.
          Plantjes doen het goed. Ik maak me wel een beetje zorgen over de randjes die wat geel worden en de bladpuntjes die omhoog gaan staan.
          Komende dagen zal ik hen enkel water geven.

Nieuwe foto's!

Allen samen in het bakje

Vrouwtjes van boven gezien

Het mannetje dat veel te snel groeit en nu al 2 maal tegen de lamp heeft gezeten
          Maar hij overleeft het wel

Greetz,
          zion
          Attached Files
          Last edited by zion; 9 December 2009, 13:55.

Comment

dikke toppen staat de klok nog steeds 18/6 ?

greetz,

Comment

Jhee... Foto's...

Zo, dat ziet er nog beter uit!
              Pas toch erg op met die man hoor! Als je een balletje ziet wat open is gesprongen ben je al te laat
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Mooie plantjes daarzo zion! De man staat heet

Wiet & zaden in 1, wat wil je nog meer. Gaan met die banaan!

Peace

Comment

@Mr. Bleuberry: Yup staat nog steeds op 18/6, blijkbaar gaat het dus goed zo
                  @allen: thanks voor de positieve comments

Deze week major changes.
                  Beide kweekjes verhuizen naar de zolder, dus dat wat bouwen.

Greetz,
                  Zion

Comment

Zie hier en daar toch wel wat door overvoeding verbrande bladpunten, let daar me op! Ga liever iets lager zitten met je voeding rest ziet er mooi uit.

Grtz

Comment

bedoel je die bladpunten op deze foto?

Die hebben echt tegen de lamp gezeten hoor.
                      Op de andere foto's zie je de puntjes iets vergelen, maar zou dat van guanomest, opgelost in water, dat ik zo in hun potjes giet zijn? De growshop eigenaar heeft me verzekerd dat ik daar niet mee kan overvoeden. Ik geef dit guano-thee'tje 2 à 3 maal in de week.

Nu ga ik wat verder genieten van men black jack wietje

Hmm wat stoney weetje

Greetz,
                      Zion

Comment

Ah Owke, Is dus van de lamp verbrand.
                        Laat dat black jack wietje je smaken.

Grtz

Comment

Ondanks het feit dat ik vind dat je wat meer online moet komen ga ik me toch een abonnementje nemen op deze . Ik had hem eerlijkgezegd nog niet opgemerk.

De bladeren zien er echt schoon groen uit! Doet mij peinzen aan die microkweekskes van vroeger met auto's. Nostalgie

Keep it green man!

Greetzzz

Jona

Comment

Hey Jona,
                            ja sorry man het leven wordt drukker en drukker
                            Binnen 2 weekjes krijg je een update, de laatste voor de zaad-diesels.
                            De weed-diesels zal ik nog wat laten staan, ik heb geen haast.
                            Het oudere plantje is wel al geoogst en was best teleurstellend: knoppen waren héél fluffy. Maar de reuk zit er wel zwaar in, laat ons hopen dat ze ook zo smaakt
                            Heb nu ook een nieuwe kast gebouwd op men zolder. Maar daar verklap ik lekker nog niets over

Greetz en tot binnenkort,
                            Zion

Comment

Trouwens, over die guano, heb ik ook nog gebruikt en zou prima moeten werken. Bobo raadde mij sterk aan dit te gebruiken omdat -hij beweerde net zoals jou GS'er- er practisch niet te overvoeden valt, dus ik bevestig dat bij deze. Maar je bladeren vind ik er nog redelijk uitzien zoals ik zei, geen vuiltje aan de lucht denk ik?

Een nieuwe kast, mogen we daar eindelijk een HPS in verwachten van je? (kwestie van ons toch al een tipje van de sluier te lichten).

Greetzzz

Jona

Comment

Bezig...
                              X