Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste microgrow 2x Fruit Spirit onder 100W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste microgrow 2x Fruit Spirit onder 100W HPS

Korting op 420shop
    Helloow,

Ik ben hier al eventjes lid maar nog geen tijd gehad om me deftig voor te stellen... Heb ik dus bij deze daarjuist gedaan
    Ik had het nogal druk met vanalles en nog wat... Ik heb alle info die ik nodig had hier gevonden op dit forum en het materiaal in doe-het-zelf zaken en het belangrijkste in growshop Alien (manmanman... dat is echt een superwinkel!!!)

Ik ben dus al een week ver met mijn kweekje.

Eerst even een kleine beschrijving van waar ik allemaal mee bezig ben...

Dit is dus mn kweekhok gemaakt uit MDF 60 x 60 x 110. Langs binnenkant alles goed geverfd met primer op waterbasis en alle spleten toegemaakt met siliconen. Daarna alles afgeplakt met radiatorfolie.

2 Pc fans erin 12cm doorsnede, 1 uitlaat en 1 erin.

100W HPS

Bodemverwarmingkabel 75W

Biogreen thermostaat

Afbeelding 001.jpg
    Afbeelding 006.jpg
    Afbeelding 008.jpg
    Afbeelding 004.jpg

Bodemverwarming staat continu op zodat de dames warme voeten hebben en bijverwarmen gebeurt via het ventilatorgat dat lucht aanzuigt. Hier staat een elektrische kachel naast en als het te koud wordt zorgt de thermostaat ervoor dat warme lucht in het hok geblazen wordt. Het is zo continu 26 - 29 graden.

Afbeelding 007.jpg

The foods:

Ik heb besloten om het voedingsschema van Canna te gebruiken... www.canna.com

Afbeelding 002.jpg

Ze staan nu geplant in 12 liter potten met Plagron Batmix en vanonder een laagje Hydrokorrels.

Afbeelding 003.jpg

The weeds:

fruit-spirit.jpg

Royal Queen Seeds 10 stuks
    Fruit Spirit
    Soort: Sativa
    Hoogte: 50 60cm
    Opbrengst: 400 500gr m²
    Thc: 15% +
    Bloeitijd: 8 a 9 weken
    Effect: high
    Smaak: zoet

The grow:

Heb dus vorige week 2 zaadjes tussen vochtig keukenpapier gelegd en 1tje in een glas water. De 2 tussen het keukenpapier waren na 1 dag al ontkiemt de andere in het glas water niet... Dat uit het glas water heb ik terug laten drogen en ligt nu in de koelkast, later nog eens proberen... Ook al is het mischien hopeloos ik blijf optimistisch Temperatuur 24°

Zodra ze uitgekomen waren onmiddelijk in Turfpotjes geplaatst en met de plantenspuit Canna Rhizotonic gegeven. Daarna 1 spaarlamp 20W continu 24u laten branden totdat ze waren bovengekomen. Temperatuur 26° en alles goed vochtig gehouden.

Na 2-3 dagen groeiden hun wortels langs onder uit de turfpotjes en heb ik ze in 12 liter potten geplant. Vanonder een laagje hydrokorrels en dan de batmix goed besproeid met rhizotonic. Dan turfpotje erin geplaatst. Dan heb ik de HPS erboven gehangen zo ongeveer 10cm, en ze op 18/6 gezet.

Ze begonnen goed te strekken en dus heb ik ze aangevuld met een laagje aarde. Dan begonnen ze mooi bladeren te ontwikkelen.

Deze heb ik Sidonie genoemd omdat het zo een lange smalle is

Afbeelding 010.jpg

En dit is Marie-Lowis omdat die klein en dik is

Afbeelding 015.jpg

Ik geef ze maar 3x per week water met groeivoeding van canna omdat ik al met een goed bemeste grond zit... Nu besproei ik ze een paar keer per dag met Rhizotonic wortelsimulator en geef ze om de paar dagen Cannazym.

Afbeelding 009.jpg

Ik ben voor dit alles zo een goeie 400euros armer denk ik... Dus een echte budgetkweek is het al niet meer...

Maar alleen het beste is goed genoeg voor mijn dames!!

Greetz & weedz
    Only dead fish follow the stream

Re: Mijn eerste microgrow 2x Fruit Spirit onder 100W HPS

Volgens mij kun je beter wachten met extra voeding tot de 2e of zelfs 3e week.
    Hat zaadje dat in het glas water niet ontkiemde, kon je beter in natte keukenrol leggen ipv terug te drogen. Ik denk dat het nu hopeloos is daarmee.
    Verder neem je het wel professioneel op.
    Veel succes.

Comment

Die lamp staat er wel erg dicht op. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling. 110 is ook niet echt hoog voor een HPS kweek, maar dit is dan wel een HPS met een laag wattage.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Hey Kristoffer,

Mooi kastje hoor.

Ziet er gelikt uit.

Maaruh , die kachel verbruikt die niet meer stroom dan je lamp etc. samen ?

Grtz,

Gertie

Mijn autoflower Big Devil kweekverslagje
        sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

HPS valt onder binnen kweek? of is dit een uitzondering wegens kleine hps...
          Ik wens je in elk geval wel succes, ik zou eventjes wachten met voeding omdat je kleine spruitjes dat niet nodig hebben, ik zie namelijk al licht overvoeding bij Sidonie (omhoogkrullende blaadjes). De lobbladeren zijn bedoeld om je kleine plantje in de beginfase op weg te helpen extra voeding is hierbij dus niet nodig!
          Succes,

Bodahir

Comment

Ik heb de lamp beetje hoger gehangen ik dacht bij mezelf: 400w 40cm
            250w 25cm en ik heb 100w dus 10cm... Ze hangt nu op 20cm.
            Ok ik ga dus wachten met voeding te geven, dat van die omhoogkrullende blaadjes wist ik nie... Thanks Bodahir!

Die kachel springt alleen aan als het nodig is... Dus als de temperatuur onder de 24° zakt. De verwarmingskabels zorgen voor een stabiele temperatuur. Mijn kast staat boven en daar is verder geen verwarming. Elke keer de deur opengaat als ik ze drinken geef ofzo slaat hij aan en verwarmt hij bij via de ventilator. Zo ontstaan er geen te grote temperatuurverschillen. Hij staat ingesteld op 1500W.

Comment

Ziet er echt goed uit man! Mooi geklust kastje en die lage wattage HPS zien we niet zoveel op het forum, dus het is een zeer welkome toevoeging. Ben erg benieuwd wat er van af gaat komen. Lekker wietje heb je ook gekozen, een maat van me had ze afgelopen seizoen buiten staan. Ik heb er nog geen goede van gerookt, alleen wat kleine topjes die ik toegestopt had gekregen, maar de smaak verraste me echt, doet de naam eer aan.

Comment

Prachtig hokje , zou zo in de winkel verkocht kunnen worden , misschien kan je er een patent op aanvragen...

Comment

Nice one, me like it.

Comment

Goeie start !!
                    Alvast veel suc6 met je dames (Laten we hopen)
                    En gefeliciteerd met de geboorte van je kleintjes

Mvg

Comment

Mooi hokje en een apart soortje.

Succes

Grtz twin

Comment

Hellow iedereen!

Ben even terug met een paar foto's...

Iedereen alvast bedankt voor de reacties... Geeft me een goed gevoel om te horen van kenners dat ik goed bezig ben

En "Salmonello" je brengt me op ideën om een patent te nemen op mn kunstwerk...

Enja ik heb nog zwaar getwijfeld tussen 8 spaarlampen van 18W of een 100W HPS, maar volgens mijn berekeningen kwam het me veel goedkoper uit met die 100Watter...

Spaarlamp =
                        8x1100 lumen = 8800 lumen
                        8x18Watt = 144 Watt verbruik
                        8x6euro(lamp) = 48euro
                        8x3euro(E27 lampvoet) = 24euro

Totaal kosten = 72euro + nog eventuele bijkomende kosten en werk voor reflectorkap te maken enz...

100W HPS =
                        9500 lumen en 100Watt verbruik

Totaal kosten = 67euro... 7euro verzendingkosten inbegrepen. Voor de lamp, de reflectorkap, transfo, lampvoet en 2 pakjes filtertips bijgekregen (dat is nu maar een detail maar tis beter dan niks he!)

Dit is de rekensom die ik gemaakt heb tijdens mijn zoektocht naar de ideale verlichting die ik wou in mijn hok. TL verlichting gaat niet in mn hok want het is net te klein voor lampen van 18W.

Nu terug even over de plantjes:
                        Ze leven nu alleen nog van zuiver water en al de liefde die ik hun geef (weet niet of dat helpt bij de groei, maar ik denk van wel...)

Dagtemperatuur (licht aan) 27°
                        Nachttemperatuur (licht uit) 21°
                        Nog steeds op 18/6
                        En er staat nu een bakje water bij op de warmtekabels om te verdampen en de vochtigheid op peil te houden... Moet nog eens de tijd en het geld vinden om achter een hygrometer te gaan

Hier de fotos:

Sidonie

Afbeelding 016.jpg

Marie-Lowis

Afbeelding 017.jpg

En nog een paar modelfotos

Afbeelding 023.jpg

Afbeelding 018.jpg

Afbeelding 020.jpg

Comment

Kiek eens aan, een paar mooie prachtfoto's, je nodes zijn al lekker dicht op elkaar . Pas wel op als je water op je blaadjes doet dat de bladeren niet gaan verbranden. Water werkt dan namelijk als een versterker van het licht.
                          Mijn voorkeur zou uit gaan naar spaarlampen in een eigen gemaakte ruimte maar dit te meer omdat ik het warm krijg van de warmte en andere dingen die zich mee brengen bij een HPS. Maar dat is natuurlijk de keus aan jou en daar heeft de mijne niks mee te maken .
                          Verder ben je goed bezig

Bodahir

EDIT: Mooie hygro-temperatuurmeter op Dutch-headshop heb hem eergisteren besteld voor 18E (Incl. verzendkosten) krijg hem eerdaags binnen. Maar ik zie wel dat je al een temp.-meter hebt dus misschien wil je alleen een Hygro...

Comment

Jup, wist ik van dat water op de blaadjes maar het geeft toch een mooi effect op de foto he!! Ja dat is wel het enige nadeel van HPS, de warmte... Maar nu vind ik het een heel groot voordeel omdat de ruimte waar ze staan nogal koud is.

Heb me vandaag een hygrometer gaan halen bij de aveve... Het lijkt een prul te zijn...
                            Die van dutch headshop lijkt me wel een goeie.

Plantenupdate:

Kga ze morgen op 12/12 zetten, ze zijn nu een goei 2 weken oud... Foto's heb ik momenteel niet wegens tijdsgebrek maar ik beloof dat er snel nieuwe komen! Ze zien er nog altijd super uit en blijven groeien als onkruid

Dagtemperatuur: 27°
                            Nachttemperatuur: 22°
                            Voeding: water

Comment

Hallo Iedereen, hier ben ik weer met een paar foto's... Heb gisteren met mn stomme kop vergeten de rolluik in de kamer dicht te doen... En er is een kleine spleet in de deur van mn hok. Dus ik denk dat ze een beetje gestressd zijn, vooral sidonie denk ik omdat haar blaadjes nogal slap hangen vandaag... Heb mn lampen dus nog niet op 12/12 gezet, ga even wachten tot ze terug gezond zijn.

Marie Lowis
                              Afbeelding 026.jpg

Sidonie
                              Afbeelding 028.jpg

Sidonie
                              Afbeelding 033.jpg

Marie Lowis
                              Afbeelding 034.jpg

Dagtemp: 27°
                              Nachttemp: 22°
                              Voeding: water
                              Sidonie: 8,5cm
                              MarieLowis: 9,5cm

Ik dacht eerst dat MarieLowis een beetje achterzat en een zwakkere plant was maar ze is de andere aant inhalen qua grootte. Sidonie daarentegen maakt vooral veel blaadjes aan.

Comment

Bezig...
                              X