Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De purple spaarlamp (soort van envirolamp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De purple spaarlamp (soort van envirolamp)

    Korting op 420shop





    In het bovenstaande plaatje van het spectrum van licht geeft de gele lijn aan voor welke golflengtes planten het meest gevoelig zijn. Heel anders dan het menselijk oog wat licht waarneemt tussen de 450 en 650 nanometer (zoals de groene lijn) zijn planten juist gevoelig voor het licht ONDER de 450 nanometer en BOVEN de 660 nanometer. Het is zelfs zo dat lichtstraling rond de 500 a 550 nanometer (groen) geheel nutteloos is voor de plant : het licht wordt gewoon door de plant gereflecteerd. Als dat licht dus door een lamp wordt voortgebracht betaalt u energie voor licht waar uw plant weinig of niets aan heeft.

    LOHUIS heeft nu met Amerikaanse collega's lampen ontwikkeld die de hoogste kleurtemperatuur van 25.000 graden Kelvin combineren met de laagste kleurtemperatuur van 2000 graden Kelvin. Dat zijn dus lampen met de hoogste straling onder de 450 nanometer (blauw) en boven de 600 nanometer (rood). Dit wordt weergegeven door de witte lijn in het plaatje boven.

    Bij deze lampen wordt maar 30% van de energie omgezet in voor ons zichtbaar licht maar 70% wordt omgezet in voor ons onzichtbaar maar voor de plant juist optimaal licht. De lampen geven een paarse kleur (de mengeling van rood en blauw) en komen wat donker over omdat wij de optimale straling voor de plant met ons menselijk oog niet waarnemen.

    Proeven hebben al aangetoond dat toepassing van deze lampen leidt tot een versnelling van de groei.

    Alhoewel deze lampen dus een perfecte lichtkleur hebben adviseren wij om ze samen met de bestaande lampen te gebruiken. Voor de groei dus samen met de lamp van 6500K en voor de bloei dus samen met de lamp van 2700K. De lamp die wij leveren is met E40 lampvoet (zelfde als de sodium) 210 Watt(echte stroomopname maar 165W) met ingebouwd electronisch voorschakelapparaat en kost ongeveer even veel als wat anderen alleen voor de lamp vragen (zonder voorschakelaparaat). Er is een prachtig bijbehorend armatuur beschikbaar. De lamp is ook in lagere wattages leverbaar.

    #2
    Re: De purple spaarlamp (soort van envirolamp)

    Wat is een Envirolamp?

    Je hebt deze "spaarlampen" trouwens ook in andere kleuren als ik mij niet vergis...

    Peace

    Comment


      #3
      Re: De purple spaarlamp (soort van envirolamp)

      ik vond ze leuk voor de groei maar voor de bloei brengen ze niet datgene wat gewenst is,al was de reclame toendertijd(een jaar of 3 terug)dat je met zo,n lamp van 200watt etzelfde effect zou hebben als met een 600watt normaal,ik ken niemand die dat behaald heeft.

      Comment


        #4
        Re: De purple spaarlamp (soort van envirolamp)

        Ah Envirolite lampen . (Deze geven geen paars licht af...)
        Tijdje geleden getwijfeld of ik deze zou aankopen of niet maar heb het toch maar niet gedaan.
        Nog wat wachten en dan enneens een tentje kopen enz

        Peace

        Comment


          #5
          met deze was ik van plan een kleinschalig kweekje te starten, iemand hier al een goed genoeg resultaat me behaald?? vooral de bloei dan aangezien groei geen probleem zal zijn...

          grtz

          Edit: even nog bijvermelden dat ik dus niet van plan was om enkel die paarse te gebruiken maar in combinatie me de rode en de blauwe...

          Comment


            #6
            okee dat klinkt interesant

            Comment

            Bezig...
            X