Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reflectie (folie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Reflectie (folie)

    Ik gebruik radiatorfolie. Dat ook goed?
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #17
      Re: Reflectie (folie)

      Mix een flink stuk filmfantasie, wat halve waarheden en een grote schep paranoia door elkaar, lekker laten sudderen binnen de stonie tony wietwereld, en tadaah! De kweekvariant van B-tabs (“...je borsten 2 cupmaten groter binnen 2 weken, dankzij dit eenvoudige pilletje! Echt waar!”) is geboren. De makers van antidetectiefolie lachen zich rot! laten we eens kijken waarom antidetectiefolie totale onzin is.

      Een warmedetectie camera kan nergens doorheen kijken.
      Iemand richt een warmtedetectiecamera op een telefooncel. Wat ziet hij dan? De stralingswarmte van het eerste oppervlak waar je de camera op richt. In dit geval het glas van de telefooncel. Er bestaat dus geen warmtedetectie camera die “door muren heen kan kijken”, dat kan alleen in de film, in het echt kun je er dus zelfs niet mee door glas kijken. Als nu iemand in de telefooncel gaat staan, zie je hem dus ook niet. Na verloop van tijd, omdat die persoon warmte uitstraald/ademt, zal de lucht in de cel warmer worden, en dus het glas van de cel ook. Hierdoor is het, na verloop van tijd, mogelijk te constateren dat de cel warmer is dan normaal, maar of dat nu komt door een kop hete soep of omdat er iemand in de cel staat, dat kun je niet zien.

      Warmte afgifte tegengaan = ISOLEREN

      In de praktijk is het eerste oppervlak waar men de camera op richt de gevel of het dak van jouw huis, en hij registreerd dus warmteafgifte. Om te voorkomen dat de buitenmuur van jouw kweekruimte warmer is dan de buren, moet je proberen de warmte binnen te houden. Nu zijn we in de bouw al een poosje bezig met te proberen warmte binnenshuis te houden, en we hebben daar niet alleen een mooi wordt voor, isoleren (duh!), maar ook al wat dingetjes op gevonden, zoals het aanbrengen van stevige spouwmuren vol dikke lappen minerale wol, of schuimblokken van 40cm. Google maar even hoe dat werkt, maar waar het op neer komt is dat eigelijk alles wat maar dik is en veel stilstaande lucht vasthoudt, isoleert.

      Wonderfolie bestaat niet

      Nu gaat iemand beweren dat hij middels een nog geen millimeter dik wonderfolie hetzelfde gaat bereiken als met 2x 20cm beton met 15cm minerale wol ertussen? Serieus? Dat zou een revolutie in de bouw betekenen, een grote doorbraak bij het energiebesparen, de nobelprijs voor de wetenschap kan hem niet ontgaan!
      Het zou mooi zijn, maar helaas, je kunt niet voorkomen dat de buitenmuur van je huis warmer wordt door het aanbrengen van een laag veredeld aluminiumfolie, dat is echt onzin.
      Het houdt ook geen mysterieuze straling tegen, van binnen of van buiten, zelfs of het het licht van je lampen beter weerkaatst als een witte muur is onderwerp van discussie. Zogenaamd antidetectiefolie heeft dus geen enkele functie.

      Om detectie tegen te gaan moet je dus iets anders verzinnen, zoals het bouwen van een kamer binnen een kamer, zodat de lucht tegen de buitenste wand niet warmer wordt dan normale kamertemperatuur, en waarbij je ook nog eens de lucht die je uitblaast vooraf koelt naar buitentemperatuur middels flinke airco’s. Al het andere is onzin.


      Twijfel je nog? Misschien is er toch een camera, waarmee je wel door dingen heen kan kijken, met radar ofzo, want dat kunnen ze op Schiphol ook met je koffer. Of een of andere straling van je lamp die naar buiten lekt? Het schijnt dat ze gewoon de lampen zien hangen hoor, en trouwens, in Navy Seals zie je de terroristen gewoon achter een muur lopen, door de sniperscoop heen, en in Heat kijkt Robert de Niro toch ook recht de camera in, dwars door de muur heen!? Misschien beter toch nog folie aanbrengen, baat het niet, schaadt het niet, het is maar een paar honderd euro!? Als je deze onzin echt geloofd... lekker doen!

      Als je echt wil lachen moet je eens hier kijken.
      http://www.detectnu.nl/index.php/de/distributeur_van/anti_detectie_folie
      “Deze folie is ontworpen voor militaire toepassingen om detectie van geheime locaties tegen te gaan. De geheime locatie wordt compleet met deze speciale folie afgedekt om radar en andere opsporingsmethode flink tegen te gaan.”
      Hilarisch!

      Comment


        #18
        Re: Reflectie (folie)

        Oorspronkelijk geplaatst door Bieflapje View Post

        Een warmedetectie camera kan nergens doorheen kijken.


        Warmte afgifte tegengaan = ISOLEREN

        In de praktijk is het eerste oppervlak waar men de camera op richt de gevel of het dak van jouw huis, en hij registreerd dus warmteafgifte. Om te voorkomen dat de buitenmuur van jouw kweekruimte warmer is dan de buren, moet je proberen de warmte binnen te houden. Nu zijn we in de bouw al een poosje bezig met te proberen warmte binnenshuis te houden, en we hebben daar niet alleen een mooi wordt voor, isoleren (duh!), maar ook al wat dingetjes op gevonden, zoals het aanbrengen van stevige spouwmuren vol dikke lappen minerale wol, of schuimblokken van 40cm. Google maar even hoe dat werkt, maar waar het op neer komt is dat eigelijk alles wat maar dik is en veel stilstaande lucht vasthoudt, isoleert.

        Wonderfolie bestaat niet

        Nu gaat iemand beweren dat hij middels een nog geen millimeter dik wonderfolie hetzelfde gaat bereiken als met 2x 20cm beton met 15cm minerale wol ertussen? Serieus? Dat zou een revolutie in de bouw betekenen, een grote doorbraak bij het energiebesparen, de nobelprijs voor de wetenschap kan hem niet ontgaan!
        Het zou mooi zijn, maar helaas, je kunt niet voorkomen dat de buitenmuur van je huis warmer wordt door het aanbrengen van een laag veredeld aluminiumfolie, dat is echt onzin.
        Het houdt ook geen mysterieuze straling tegen, van binnen of van buiten, zelfs of het het licht van je lampen beter weerkaatst als een witte muur is onderwerp van discussie. Zogenaamd antidetectiefolie heeft dus geen enkele functie.




        Twijfel je nog? Misschien is er toch een camera, waarmee je wel door dingen heen kan kijken, met radar ofzo, want dat kunnen ze op Schiphol ook met je koffer. Of een of andere straling van je lamp die naar buiten lekt? Het schijnt dat ze gewoon de lampen zien hangen hoor, en trouwens, in Navy Seals zie je de terroristen gewoon achter een muur lopen, door de sniperscoop heen, en in Heat kijkt Robert de Niro toch ook recht de camera in, dwars door de muur heen!? Misschien beter toch nog folie aanbrengen, baat het niet, schaadt het niet, het is maar een paar honderd euro!? Als je deze onzin echt geloofd... lekker doen!

        Als je echt wil lachen moet je eens hier kijken.
        http://www.detectnu.nl/index.php/de/distributeur_van/anti_detectie_folie

        Hilarisch!
        Ik heb me speciaal aangemeld om hier even op te reageren, wat een onzin zeg
        Heb je nog nooit van IR straling gehoord?
        IR straling = warmte straling en veel materialen zijn transparant voor IR straling, vandaar dat deze door IR/warmte camera's gedetecteerd kan worden.
        Lees dit maar eens: http://www.nutscode.nl/UW/images/stories/HS_Zeeland.pdf.
        Door een reflecterende voor IR dichte laag aan te brengen die de straling terugkaatst, kun je veel energie besparen, en is een warmtebron (lampen/verwarming) minder goed te detecteren.
        Dit is echt geen siencefiction meer hoor

        Comment


          #19
          Alleen folie kan dus nooit genoeg zijn. Zogauw jouw zolder warmer is dan die van de buren zal zonder extra steenwol/PUR platen op je dak altijd een temperatuurverschil merkbaar zijn. De fotos die gemaakt worden, detecteren alleen de straling die door je dakpannen wordt uitgezonden. Daar zitten dus immens veel stappen van doorgifte tussen.


          Verder had ik nog een kleine vraag... Voor in mijn mircohok wou ik eigenlijk zwart-wit folie kopen (hoor zoveel narigheid over folie en brandplekken en weet ik het), maar dat hebben ze niet in de lokale growshop (sowieso niet echt een toffe toko daar)... Iemand enig idee of ik ergens gelijkwaardig materiaal kan halen?

          Anders toch maar folie...
          Last edited by Noedel; 6 November 2009, 18:11.

          Comment


            #20
            Re: Reflectie (folie)

            Iemand enig idee of ik ergens gelijkwaardig materiaal kan halen?
            Zwartwit folie word ook in de aspergeteeld gebruikt, je zou eens bij een lltb, boerenbond, aveve kunnen navragen.

            Grtz

            Comment


              #21
              Re: Reflectie (folie)

              Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
              @ Jona

              Als je echte spiegels gebruikt krijg je hotspots, waardoor je de planten kunt verbranden. Ook verspreid een spiegel het licht niet over de ruimte. Is hetzelfde als de zon op een spiegel schijnt, dat reflecteert toch ook enkel 1 straal.

              Peace
              + het glas van de spiegel absorbeert een groot deel van het licht
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #22
                Re: Reflectie (folie)

                Oorspronkelijk geplaatst door Noedel View Post
                Alleen folie kan dus nooit genoeg zijn. Zogauw jouw zolder warmer is dan die van de buren zal zonder extra steenwol/PUR platen op je dak altijd een temperatuurverschil merkbaar zijn. De fotos die gemaakt worden, detecteren alleen de straling die door je dakpannen wordt uitgezonden. Daar zitten dus immens veel stappen van doorgifte tussen.


                Verder had ik nog een kleine vraag... Voor in mijn mircohok wou ik eigenlijk zwart-wit folie kopen (hoor zoveel narigheid over folie en brandplekken en weet ik het), maar dat hebben ze niet in de lokale growshop (sowieso niet echt een toffe toko daar)... Iemand enig idee of ik ergens gelijkwaardig materiaal kan halen?

                Anders toch maar folie...
                Als werknemer bij een wetenschappelijk instituut wil ik dit ook nog even verder nuanceren.
                Absorptie en emmisie coefficient van "glimmende" oppervlakken is doorgaans gelijk, dus de hoeveelheid straling die geabsorbeerd wordt is gelijk aan wat de folie weer uitstraald.
                De absortie en emissie van een materiaal is gelijk aan 1 - de reflectie, dus een hoge reflectie levert een lage absorbtie en emissie (moet ook wel vanwege de energiebalans!)
                Glimmende oppervlakken reflecteren licht beter dan witte oppervlakken, alleen het voordeel van een wit oppervlak is dat het licht diffuus wordt weerkaatst waardoor je hotspots voorkomt.
                Warmtestraling en licht zijn dezelfde dingen, alleen heeft warmtestraling een langere golflengte welke niet zichtbaar is voor het menslijk oog, maar wel met een IR camera.
                Last edited by radi; 18 November 2009, 13:40.

                Comment


                  #23
                  Re: Reflectie (folie)

                  ik gebruik, ondervloer van laminaat.
                  zit schuimlaagje omheen en binnen in is helemaal zilver, weerkaatsing zat.
                  en lijkt me dat het de warmte ook binnen houd, maar bij mij is het een tent dus zeker zou ik dat niet weten...

                  Comment


                    #24
                    Re: Reflectie (folie)

                    Is iemand bekend met P.E.T ? (Polyethylene terephthalate )

                    Een maatje van me heeft een rolletje liggen daarvan.
                    Goud aan de ene kant, Zilver (spiegelt) aan de andere.

                    Ik wil dit gaan gebruiken om de binnenkant van mijn kweekkast te bekleden.

                    Ergens heb ik gelezen dat dit hetzelfde is als 'mylar' (en das goed weet ik
                    Kan iemand dit bevestigen ?

                    Thanks voor de reactie.

                    Grtz,

                    Gertie
                    sigpic

                    Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                    Comment


                      #25
                      Re: Reflectie (folie)

                      Weet niet of het al gespost is zoja dan nog maar een keer

                      Bij de action heb je van dat foli dat je over iemand heen gooit als die in fik staat. Het kost maar iets van 60 cent en je hebt dan 1.32x 2.40 ongeveer. En volgens mij reflecteerd dat ook best goed.

                      Comment


                        #26
                        Re: Reflectie (folie)

                        Ik heb een vraag ,

                        wat kan ik het beste gebruiken als ik me kast wil isoleren en tergelijkertijd ook wil reflecteren (woon in kleine stad(je))?
                        en als ik 1 lowryder wil kopen welk merk zou ik dan het beste voor kunnen gaan ..?

                        heel veel succes mensen met jullie kweekjes mijne komt eraan ...

                        Greetz and keep em Blazing!

                        Comment


                          #27
                          Re: Reflectie (folie)

                          Radiatorfolie isoleert en reflecteert en is 6-10€ per rol

                          Comment


                            #28
                            Re: Reflectie (folie)

                            Wat is er ook al weer mis met gewoon aluminium folie en een prittstift?

                            Comment


                              #29
                              Re: Reflectie (folie)

                              Dat je kans hebt op hotspots.
                              Voor een micro kweek heb je daar weinig last van omdat die meestal met spaarlampen en TL werken.
                              Hotspots heb je vooral bij HPS verlichting

                              GR Rara
                              Begin de dag met een dansje en een lach
                              Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

                              Comment


                                #30
                                Re: Reflectie (folie)

                                Heb er bij mij gewoon zwarte vijverfolie en witte piepschuim platen voor gerbuikt. Denk dat dat wel voldoet.
                                Heb die discussie van anti-detectie folie al op verschillende fora tegengekomen, maar denk dat alleen in de extremere gevallen van kweken je huis effectief gaat rood oplichten ^^
                                Don't panic! It's organic!

                                Comment

                                Bezig...
                                X