Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Neon

    Korting op 420shop
    ik heb hier een stukje van over neon de hele complete info staat er nog niet in

    Ontdekking
    Neon is in 1898 ontdekt door William Ramsay en Morris Travers, vrijwel gelijktijdig met de ontdekking van xenon en krypton. Het Griekse woord neon betekent nieuw.

    Toepassingen

    Neon wordt vaak als warmtetransportmedium in koelinstallaties gebruikt. Naast de goede thermische eigenschappen vindt neon om z'n oranje uitstraling in ontladingsbuizen ook veel toepassing in reclameverlichting; in natriumlampen W.L. (gele straatlantaarns) wordt het gebruikt om bij het starten de gasontlading op gang te helpen tot de lamp warm genoeg is om het gele natriumlicht te gaan verspreiden. De reclameverlichtingen die vaak als groep neonlicht worden genoemd bevatten soms neon maar ook andere gassen zoals argon worden gebruikt.

    Opmerkelijke eigenschappen

    Neon is na helium het lichtste edelgas en gloeit oranje/rood op bij ontlading in een elektronenbuis. Net als een aantal andere edelgassen kan neon bindingen aangaan met fluor. Dit is echter alleen in laboratorium opstellingen aangetoond en nog nooit in de natuur. Tijdens massaspectrometrisch onderzoek zijn Ne+, (NeAr)+, (NeH)+ en (HeNe)+ aangetoond. Verder kan neon onstabiele hydraten vormen.

    Verschijning

    In de aardatmosfeer komt neon sporadisch voor (ongeveer 0.0015%) in ongebonden toestand. Het kan industrieel geproduceerd worden via gefractioneerde destillatie van gekoelde lucht.

    #2
    Het gaat dus ook om natrium lampen, net als HPS?

    Zal het lichtspectrum dan ook goed zijn om onder te kweken?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      ja ik denk het ja ziet er opzich wel heftig ut

      Comment


        #4
        We moeten eigenlijk iemand op het forum hebben die hier ervaring mee heeft. Lijkt me wel vet al die kleuren in 'n kastje
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Dus toch nog niet zo'n slecht gedacht van nonkel StevOOOhh he
          Thnx for the topic Darkies
          Peace Out

          Comment


            #6
            geeen probleem stevooh je kan er alleen maar van leren

            Comment


              #7
              NEON
              || en Sodium (HPS) ==>
              \/



              Als je slechts kijkt naar de emissies is HPS meer aanwezig. De vraag is dus of Neon wel zo relaxed is voor de plantjes...

              Comment


                #8
                Zeer nuttig.Voorlopig nog maar even onder de "gewone" lampjes dan.
                Thnx Micks Peace Out

                Comment


                  #9
                  Re: Neon

                  Ik ga waarscijnlijk Tneon gebruiken! Dat is anders dan gewone neon! Ik heb gehoord dat dat ook wel goed te doen is! Het is volgens mij ook niet al te duur!

                  One Love

                  Comment


                    #10
                    Re: Neon

                    T-neon setjes zijn echt prima! Ik heb het instapmodel gebruikt, de 2x36 watt. Het gaat allemaal net iets langzamer dan bijv. hps maar dat komt de smaak ten goede!

                    Comment


                      #11
                      Re: Neon

                      Als meer van plug en play bent, de prima klima starlight is een hele degelijke kap van 40 cm bij 60 cm:

                      758e0372f8996b046c82925a25f3a840.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Neon

                        ik heb pas een duo fluor 2x 80 watt gekocht en pas in gebruik werkt perfect

                        Comment

                        Bezig...
                        X