Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de inductielamp ( de rondebuislamp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    de inductielamp ( de rondebuislamp)

    Korting op 420shop
    Inductielamp
    Inductielampen zijn fluorescentie lampen






    De ronde buislamp
    Last edited by Smokey; 22 January 2009, 21:38.

    #2
    En hoe zit het met het aantal Watt en Lumen in vergelijking met meer voorkomende modellen van dezelfde gradatie?
    Peace Out

    Comment


      #3
      dat weet ik nog niet precies, ik ben daar naar op zoek..
      maar heel veel buitenlandse kweker gebruiken zo een lamp dat weet ik wel.. ik ga er achter na

      Comment


        #4
        Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

        Ik ben ook met inductielampen bezig. Nieuw 300watt SmartDragon model in 2700k bloei en 6500k groei.

        Hier wat info:

        Inductielamp type "Smart Dragon"

        Technische gegevens:
        Vermogen: 300 watt
        VSA: Elektronische IC gestuurd met zeer hoge efficientie en powerfactor >0.99
        Kleurtemperatuur: 2700k voor bloei of 6500k voor groei
        Fullspectrum, goed voor ogen en conditie van gewas
        CRI: >80
        pLumen: 45000-48000
        Afmetingen: 500x152x110
        Werkt temperatuur: +/- 70 graden celcius
        Nagenoeg 100 procent lichtsterkte direct na het inschakelen, ook bij lage temperaturen
        Instant starten, in/uit schakelen beinvloed levensduur niet
        Geen hoge inschakelstrroom, geen schakelkast nodig
        Geringe warmteontwikkeling van de lamp, dus brandveilig
        Energiezuinig
        Groot optisch rendement
        Levensduur 100.000 branduren.
        Fabrieksgarantie: 10 jaar

        Deze lampen zijn bij uitstek geschikt voor het groeien en bloeien van een
        bepaald gewas. Waarbij normaliter hogedruk natriumlampen worden gebruikt met
        hun zeer lage efficientie en hoge warmte opbrengst, hebben deze lampen een
        uitstekende PAR, dwz het lichtspectrum is precies dat wat nodig is voor
        planten. HPS lampen geven max. 15% bruikbaar licht af wat bruikbaar is voor
        het gewas, de rest is onbruikbaar lichtspectrum en hoog percentage omzetting
        in warmte. Hierdoor is de efficientie van inductielampen zeer hoog, tevens door de
        geringe warmteopbrengst valt u nietmeer op bij infrarood metingen. De lamp
        gaat 5x langer mee dan een normale HPS lamp. Kan zonder probleem onder
        reflectorkap (van hps) gemonteerd worden.

        Waar hier en daar al inductielampen aangeboden worden op internet betreft
        dit het nieuwe "Smart Dragon" type, met 100 watt meer vermogen voor een
        zelfs nog hogere lichtopbrengst.

        Prijs per stuk incl vsa. E 320,00 incl verzending.
        Last edited by Axkman; 6 May 2009, 07:03.

        Comment


          #5
          Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

          mooie post man dat zat ik ook te zoeken maar kon het gewoon echt nergens vinden

          heb je daar toevallig een website van ?

          Comment


            #6
            Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

            De gewone kan je Hier kopen, 249 pleuri's voor een 200watt model (bloei 2100k)

            Je hebt nu ook Inductie lampen waar in het miden van de circel een led paneeltje zit, combi dus.




            Peace

            Comment


              #7
              Dit is trouwens de producent van die lamp. LVD-GY-LL-300W.

              <Edit> De kenmerken van de 3500K lamp heb ik weten te achterhalen en die bleken een exacte kopie van de Philips Master QL 165W/830 (P 3) 3000K.
              Last edited by Bubbleblower; 15 May 2009, 00:34. Reden: <Edit>

              Comment


                #8
                Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                Inmiddels heb ik wat met die leden gepraat en kan ik zo'n 300 watt lamp voor minder dan 200 euro incl. alle kosten krijgen. Alle lampen die op hun site staan zijn verkrijgbaar vanaf 15 euro.

                Mocht iemand daar serieuze interesse in hebben laat maar even weten.
                Voor de goede orde; ik hoef hier niets aan te verdienen, maar wil alleen op vervoerskosten besparen.
                Volgende week ben ik van plan te bestellen en ik ben tevreden met 1 of 2 extra bestellers.

                Comment


                  #9
                  Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                  Heyy bubble, goed je hier ook te zien

                  Die link die je stuurt is 1 v/d leveranciers. Kwaliteit van en prijzen verschillen per leverancier. De lampen zijn kwetsbaar bij vervoer, let je wel op verzekerde express verzending en invoerrechten, omzetbelasting over het orderbedrag+verzendkosten. Ik zeg dit puur omdat in je post lijkt alsof je ze veel goedkoper kan leveren dan ik, terwijl het lijkt alsof jenog niet nagedacht hebt over zorgvuldig vervoer en douane kosten etc.

                  Jezegt dat kweken onder inductie zonder hulpmiddelen niet mogelijk is. Dit is larie, tal van mensen halen al minimaal 0,8g/watt hiermee. Tevens is al bewezen dat rood helemaal niet dominant aanwezig moet zijn, zowel in groei als bloeifase. Enkel in de kassen is het nuttig om HPS lampen met veel roodspectrum tegebruiken als aanvulling op het zonlicht. Waar haal jij jou info vandaan, heb je ooit zelf gekweekt onder inductie?

                  Maargoed als je leverancier betrouwbaar is wil ik voor minder dan E 200 best een paar lampen meebestellen.
                  Last edited by Axkman; 15 May 2009, 07:11.

                  Comment


                    #10
                    Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
                    Heyy bubble, goed je hier ook te zien

                    Die link die je stuurt is 1 v/d leveranciers. Kwaliteit van en prijzen verschillen per leverancier.
                    Die link is van de fabrikant zelf. Het is belangrijk dat je lampen van dat merk (LVD) hebt en niet van hun "concurrent" Tungda, die goedkope troep levert.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
                    let je wel op verzekerde express verzending en invoerrechten, omzetbelasting over het orderbedrag+verzendkosten.
                    Ik ben uitgegaan van $ 200,= vervoerskosten (voor 10 stuks), 6.7% douanebelasting, 19% BTW en een dollarkoers van 1.29.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
                    Waar haal jij jou info vandaan,
                    Miss_J.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
                    Maargoed als je leverancier betrouwbaar is wil ik voor minder dan E 200 best een paar lampen meebestellen.
                    Das een groot bedrijf met een paar duizend werknemers.
                    Ik heb alle gegevens wel ge tripple checked vanzelfsprekend.
                    Ik heb zelfs hun gratis service hot line in China gebeld

                    Comment


                      #11
                      Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                      I stand corrected. Behalve dat inductielampen te weinig rood zouden hebben, heb je je info goed voorelkaar

                      Ik kan je verklappen dat je invoerrechten lager liggen, nl. 2,4% voor lagedruk gasontladings lampen. Dus je prijs kan nog iets lager uitvallen. Hopelijk gaat de dollar even heel hoog staan, dan snel de lampen bestellen
                      Last edited by Axkman; 15 May 2009, 23:55.

                      Comment


                        #12
                        Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                        [ATTENTIE]Verboden zonder toestemming van de admin te handelen in materiaal op het forum!!![/ATTENTIE]
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                          Oei.. er liggen weer waak-admins op de loer

                          Stuur me anders maar een PM'etje, of is dat ook niet toegestaan? Anders weet je me wel op andere fora te vinden bubble

                          Comment


                            #14
                            Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                            Btw, Alkmaar rules!

                            Edit: Lol heb ik dit gepost? Idd een beetje nutteloos.
                            Last edited by Axkman; 16 May 2009, 13:01.

                            Comment


                              #15
                              Re: de inductielamp ( de rondebuislamp)

                              Het is geen voetbal forum Axkman, beetje nutteloze post
                              Veel gestelde vragen over het forum

                              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X