Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNERSFOUT ivm stretchen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

    Strekken komt niet alleen van te weinig licht , dit kan ook komen door te veel water en/of te weinig voeding

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #17
      Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

      Wat kan er eigenlijk foutlopen als ze gestretched zijn? Dat lees ik hier nergens en zou wel handig zijn om te weten waarom we dit moeten doen.. Thx.
      ***

      Comment


        #18
        Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

        als het stengeltje te lang word en niet dik genoeg bezwijkt het plantje onder zin eigen gewicht.
        maar ook zoals eerders geschreven durf ik ook wel soms ze wat stretchen en dan bij het verpotten van stekpotjes naar pot
        stop ik ze ook weer wat dieper in de aarde en dan veel ventilatie erop.
        Krijg je mooie stammetjes dan
        Hoe steviger de plant hoe meer vruchtjes

        Comment


          #19
          Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

          ook maar even mijn ervaring posten met spaarlamp "plug and grow" 200watter. (de groei van 6500k)
          hangt 40-50cm boven men zaailingen en die stretchen dus voor geen millimeter. (op 18/6 lichturen)
          wat een beregoede lampsystemen van plug and grow. (koste genoeg ook, maar je krijgt er wel wat voor terug)

          in mijn opinie is laten stretchen en daarna terug ingraven je reinste flauwekul, je moet er al voor overpotten en dit is alweer een stress factor.
          de plant zal trouwens wanneer niet gestretcht die wortel ook wel aanmaken (beter en meer rust voor de plant), dus stretchen is zinloos imho.
          Ja heb het allang uitgeprobeerd om verschillen te kunnen merken. sinds ik weer beginnen kweken ben test ik alle theorien zelf uit. (kan het iedereen aanraden).
          der is niks beter dan zaad kiemen in de pot waar ie zal afbloeien. genoeg van het juiste licht erop en laten gaan.
          hoe witter(blauwer) het licht (oftewel hoe minder aandeel rood) hoe beter om stretchen tegen te gaan.
          er zijn natuurlijk nog andere "minder invloed" factoren zoals in voorgaande posts al aangegeven.

          groeten

          Comment


            #20
            Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

            Kleine plantjes niet tegen de tl-buisjes laten groeien! Ook al krijg je misschien geen brandplekken, een te hoge temperatuur in het blad is niet goed!

            Comment

            Bezig...
            X