Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat hulp met eerste opzet. Laag verbruik vereist.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat hulp met eerste opzet. Laag verbruik vereist.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik zou graag een binnenkweek starten met enkel plantjes (max 5). Het probleem is dat ik in een
    co-house project woon. Wij hebben geen aparte elektriciteitsmeters. Dus elk abnormaal verbruik wordt onmiddellijk opgemerkt. Om deze reden opteer ik voor een led lamp. Mijn voor keur gaat uit naar apollo 4 grow light. De vraag is nu: is deze led lamp krachtig genoeg voor 5 planten tijdens zowel de vegetatieve als de bloeifase.
    Als tweede vraag: heeft de grote van de kweektent een groot op het uiteindelijke resultaat (beter kleiner dan te groot principe)?

    Hieronder zie je de setup die ik zou kopen:
    Alle tips van meer ervaren growers zijn welkom. Ben ik iets vergeten in de lijst van benodigdheden zeg het me zeker. Alvast bedankt aan de persoon die op al mijn vragen wil antwoorden.

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...x100x200/page1

    Succes in ieder geval!

    Jack

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jack Spliff View Post
      Apollo 4 Grow:
      Actual Power: 132~136W

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Actueel/reeel gebruik is eigenlijk alles wat telt, de andere wattages zijn marketing, hoeveelheid licht wordt dan eigenlijk bepaald door de efficientie van de lamp, dus nogal lastig van online specsheets te herleiden.

          Comment


            #6
            Daarmee ga je niet hetzelfde resultaat boeken als met 250W hps.

            Heb je andere kweken gezien met deze setup die 200gr+ haalden, dus 5 planten in 30L potten in een 160 hoog tentje met deze lamp ?
            Misschien heb je een linkje van die kweekverslagen ?
            Ik leer nog graag bij.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Misschien moet je je zelf eerst eens afvragen hoeveel wiet je wilt oogsten. Je kunt tot 3x per jaar een kweek voltooien. Hoeveel wiet gebruik je ongeveer per jaar? Daar zou ik mijn setup op afstemmen.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Je moet het allemaal zelf weten. Maar als je zo'n 100 gram per jaar rookt en je wilt ook wat experimenteren in de keuken (daar leent zicht het knipafval goed voor) en je wilt weinig stroom en geld verbruiken. Kijk dan eens naar een microkweek. Met een TGL Star 100 watt of de wat duurdere Spectrum King Closed Case 100 watt kun je mooie (microkweek) resultaten halen met een laag stroom verbruik. Je kunt weer wat geld besparen op een tent en afzuiger e.d. Daar ben je bij een micro kweek geen high-end producten voor nodig.

                      Comment


                        #12
                        Als je maar 100 gram op een jaar verbruikt, waarom zou je dan 600 gram per ronde willen hebben? Wat overigens compleet onrealistisch is voor een laag verbruik. Als je op een gedeelde meter zit met gedeelde kosten vergeet dan maar van over de 100 watt te gaan. En dan is idd uw enige optie zo'n todowgrowled spot en wees dan blij met wat er ook vanaf komt.

                        Comment


                          #13
                          Bedankt dr420, spectrum King Closed Case 100 watt is waar ik naar opzoek was. uit de online spec sheets haal je meestal niet veel informatie. Bij deze staat wel mooi vermeld dat het een vervanging is van 250 HPS lamp. Het zou mooi zijn als ik geen filter er buisventilator nodig heb. Denk jij dat een gewone clip ventilator voldoende is om de temperatuur te regelen in een kleine kweektent met deze lamp.

                          Comment


                            #14
                            Het zou mooi zijn als ik geen filter er buisventilator nodig heb.
                            En jij wil dat er zo weinig mogelijk mensen van weten?
                            Als je wil dat iedereen het weet, dan heb je dat inderdaad niet nodig

                            Comment


                              #15
                              Zou lekker nu op zoek gaan naar een paar geurilla locaties dan heb je al die nadelen niet.
                              Het is wat aan de late kant, maar kan nog best. Als je nu op 5 plekken een plant zet, stel dat er drie ontdekt worden, hou je er 2 over.
                              Twee planten (geen autoflowers) op een goeie plek met zon, wind en goeie grond kunnen nog makkelijk 2 meter hoog worden.
                              Het heeft ook z'n nadelen natuurlijk, maar niet die waar je nu mee zit.
                              Het is wat meer werk, je moet er minstens elke 2 weken wel een keer gaan kijken. Je moet er niet te vaak komen.
                              Als iemand de plant(en) ontdekt ben je ze kwijt, maar je hebt dan nog wel een dak boven je hoofd.
                              Je moet plek hebben om een kilo toppen te drogen, dus ook met filter en afzuiger.

                              Frappant wel, dat je elke keer bedankt xxxx zegt, alleen tegen de antwoorden die je bevallen.
                              Dat zegt wel iets over je, en die eigenschap vind ik niet zo prettig.

                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X