Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat hulp met eerste opzet. Laag verbruik vereist.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Een filter en buisventilator is een must, daar kun je echt niet zonder. Dat brengt, zoals Jack Spliff al aangeeft, je in grote problemen. Als je een klein tentje neemt, bv. Secret Jardin Hydroshoot 40. Dan ben je niet zo'n sterkte ventilator nodig. Houd er wel rekening mee, dat goedkopere ventilators wat meer decibellen hebben als de duurdere.

    Mocht je zo'n Hydroshoot 40 tentje nemen, dan is een clip ventilator niet nodig.

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Jack Spliff View Post
      En jij wil dat er zo weinig mogelijk mensen van weten?
      Als je wil dat iedereen het weet, dan heb je dat inderdaad niet nodig
      Das inderdaad waar. Denk je dat de buisventilator voldoende is voor de grote van de tent? Met dat ik met led zou kweken dus minder stralingswarmte. of zou ik voor nog iets zwaarder gaan of is dat overkill?

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door dr420 View Post
        Een filter en buisventilator is een must, daar kun je echt niet zonder. Dat brengt, zoals Jack Spliff al aangeeft, je in grote problemen. Als je een klein tentje neemt, bv. Secret Jardin Hydroshoot 40. Dan ben je niet zo'n sterkte ventilator nodig. Houd er wel rekening mee, dat goedkopere ventilators wat meer decibellen hebben als de duurdere.

        Mocht je zo'n Hydroshoot 40 tentje nemen, dan is een clip ventilator niet nodig.
        Zeker toffe tip. hoeveel plantjes denk je te kunnen houden in dat tentje? Waarschijnlijk maar 1 zeker.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Zou lekker nu op zoek gaan naar een paar geurilla locaties dan heb je al die nadelen niet.
          Het is wat aan de late kant, maar kan nog best. Als je nu op 5 plekken een plant zet, stel dat er drie ontdekt worden, hou je er 2 over.
          Twee planten (geen autoflowers) op een goeie plek met zon, wind en goeie grond kunnen nog makkelijk 2 meter hoog worden.
          Het heeft ook z'n nadelen natuurlijk, maar niet die waar je nu mee zit.
          Het is wat meer werk, je moet er minstens elke 2 weken wel een keer gaan kijken. Je moet er niet te vaak komen.
          Als iemand de plant(en) ontdekt ben je ze kwijt, maar je hebt dan nog wel een dak boven je hoofd.
          Je moet plek hebben om een kilo toppen te drogen, dus ook met filter en afzuiger.

          Frappant wel, dat je elke keer bedankt xxxx zegt, alleen tegen de antwoorden die je bevallen.
          Dat zegt wel iets over je, en die eigenschap vind ik niet zo prettig.

          Comment


            #20
            Je had dit topic op 420mag al gezien neem ik aan ?
            En verder wat kweekverslagen gaan lezen op het forum.
            Dan zie je de setup van een kweker, je ziet wat-ie doet en wat het resultaat is.

            Ik weet niet hoe de situatie is met die gezamenlijke meter, maar als elk abnormaal verbruik wordt opgemerkt, zoals je zegt, is het moeilijk denk ik.
            De afzuiger moet 24/7 aan.
            De lamp gaat de eerste 4-5 weken 18 uur per dag aan, daarna nog eens 10-12 weken 12 uur per dag.
            Ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen, want ik ken die verder niet.
            Als je de risico's afgedekt hebt (andere slaapplaats) dan kun je het proberen, maar de feiten blijven.

            De hoeveelheid die je verwacht is een goed uitgangspunt.
            Aan de hand daarvan kies je de lichtbron.
            Als je de lichtbron weet, dan weet je voor welk oppervlak die geschikt is, dus aan de hand daarvan kies je de tent.
            De afzuiger stem je af op de warmte die de lamp veroorzaakt in de kweekruimte.
            De filter stem je af op de afzuiger. Kies dezelfde capaciteit dan zit je goed.
            Het aantal plantjes stem je af op het vloeroppervlak.
            De potmaat liefst zo groot mogelijk, dus wat er in de tent past. Grotere potten = meer buffer, dan is een foutje niet meteen fataal.
            En dan zijn we er wel zo'n beetje. Stukkie slang, kettinkjes, paar zakken grond, een gieter etc ..

            Meer planten betekent niet altijd meer resultaat.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • WillyWally
              WillyWally commented
              Editing a comment
              QnQ Dacht dat dat Chinese rommel was in dat topic van 420mag

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het ging er ook niet om om een goeie lamp op te zoeken, het is een topic waar diverse bamilampen onderling vergeleken worden.
              TS is wel de verkoper van de lampen dus sommige dingen moet je met een korreltje zout nemen.

              Dit topic is wel van juni 2017 en dat topic op 420mag is van 2014 !!
              Er wordt er erg veel vernieuwd en verbeterd op LED en COB gebied dus eigenlijk moet je al de lampen uit die tijd overslaan.
              Er zijn inmiddels betere.

            #21
            Bedankt iedereen voor alle hulp,

            Dit is de uiteindelijke setup waar ik voor zou gaan:
            Als licht:
            • Spectrum King LED 100+ Compact (met dank aan dr420)

            Kweektent:
            • Mammoth Classic90 90 x 90 x 160 cm

            voor ventilatie:
            • 1 x CAN-Lite 600 max 600 m3 150 mm
            • 1 x Can Fan RK150 max 470 m3 150 mm
            • Thermostaat controller

            Comment


              #22
              QnQ ik heb een laatste vraagje,

              Wat is jouw mening op verschillende kleuren van led licht met dus verschillende golflengte van uv licht voor zogezegd betere uv opname door de plant. Werkt dit echt of is dit een marketing techniek?
              Ik heb al verschillende meningen gezien. Van het zijn Chinese disco lichten tot dat het echt werkt. Wat is jouw persoonlijke mening er over. ik ben er wel eens benieuwd naar.

              Comment


                #23
                voorbeelden van.

                Comment


                  #24
                  Planten nemen enkel zichtbaar licht op, uv wordt niet opgenomen maar breekt juist bladgroen af. Zou helpen tegen schimmels etc, maar voor binnen is dat allemaal overbodig.
                  Die spectrum king is dure rommel. Voor die prijs heb je 4 CXB3590 cobs met driver en heatsinks. Als je er daar twee van koopt kan je er gemakkelijk 4 planten onder kwijt.

                  Heb je daar geen oude koelkast ofzo staan? Diepvries? Energievreters in het algemeen. Ik heb mijn koelkast en diepvries onlangs vervangen. Ik verbruik nu een 15 kwh per week in totaal. Als men growroom draait met 450 watt led is dat er op 2 dagen door in de bloeiperiode. Dus vergis je niet wat zo'n setup verbruikt.

                  Comment


                    #25
                    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    Planten nemen enkel zichtbaar licht op, uv wordt niet opgenomen maar breekt juist bladgroen af. Zou helpen tegen schimmels etc, maar voor binnen is dat allemaal overbodig.
                    Die spectrum king is dure rommel. Voor die prijs heb je 4 CXB3590 cobs met driver en heatsinks. Als je er daar twee van koopt kan je er gemakkelijk 4 planten onder kwijt.

                    Heb je daar geen oude koelkast ofzo staan? Diepvries? Energievreters in het algemeen. Ik heb mijn koelkast en diepvries onlangs vervangen. Ik verbruik nu een 15 kwh per week in totaal. Als men growroom draait met 450 watt led is dat er op 2 dagen door in de bloeiperiode. Dus vergis je niet wat zo'n setup verbruikt.
                    Heb je hier toevallig een linkje van waar je dat kan kopen want ik vind enkel engelse website en daarbij is dat zonder europese stekerkop en dan ben ik er natuurlijk niet veel mee.

                    Comment


                      #26
                      Hier kun je Cree cob's kopen voor een goede prijs EN met gratis verzending: http://www.rapidled.com/cree-cxb3590/

                      Je bent dan ook nog koellichamen nodig, wordt vaak van Arctic gebruikt. Zie bv. hier: https://www.arctic.ac/eu_en/alpine-11-plus.html

                      En dan nog een juiste LED voeding + fan voeding, die kun je bv. op http://nl.mouser.com bestellen.

                      Aluminium profielen bij de bouwmarkt kopen of op https://www.aluminiumopmaat.nl/

                      Maar heb je deze link al doorgelezen, daar staat ook echt een hoop informatie.

                      Comment


                        #27
                        Alle info over hoe, wat en waar te bestellen staat dus in dat topic.

                        Comment


                          #28

                          Comment


                            #29
                            Het resultaat zal zo'n beetje hetzelfde zijn.
                            Het voordeel van cobs is dat je die beter kun verdelen, je hebt immers meer lichtpunten.
                            Vooral fijn bij rechthoekige ruimtes, zoals inbouwkasten bijv.
                            De temperatuur bij cobs is ongeveer hetzelfde.

                            Je kunt ook voor 4x CXB3070 gaan bijvoorbeeld, die zijn nog wat goedkoper, of gewoon een ander merk.
                            Beter check je het cob/ledtopic wat eerder genoemd werd, daar staat veel meer info in dan je ooit op een nieuw topic als dit zult krijgen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #30
                              bedankt jongens voor alle info. Dankzij jullie ben ik nu al enkele stappen dichter bij een leuke kweek. ik ben er zeker wijzer op geworden om Sidney te quoten. .

                              Comment

                              Bezig...
                              X