Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

budget microkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    budget microkweek

    Korting op 420shop
    dag allen,

    Binnenkort wil ik voor het eerst mijn eigen wiet gaan kweken, hiervoor heb ik een ruimte in mijn kast vrij gemaakt van 46x46x46cm.(alles moet er nog in)
    Omdat dit allemaal nieuw voor mij is heb ik veel op het internet rond gekeken, er is alleen zoveel informatie te vinden dat ik even de draad kwijt ben.
    Ik heb een klein budget dus ik wil het dan ook zo goedkoop mogelijk houden.
    zou iemand mij kunnen helpen aan een boodschappen lijstje? Ik zou eventueel 2 pc ventilators er in kunnen zetten mits dat voldoende is.




    #2
    Heb je topic verplaatst naar het 'micro forum', als je hier eens rondkijkt naar de andere posts ben je al wat verder.

    Je kweekruimte is erg laag.
    Dat wordt niet makkelijk, zeker niet voor een beginner.
    Kun je niet iets fixen wat 2x zo hoog is ?

    Hopelijk niet in je kledingkast ?
    Want dat zou niet zo slim wezen, een kast vol brandbaar spul en daaronder wiet gaan kweken, met elektriciteit en vocht enzo ..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het is wel een kledingkast, maar ik houdt de rest van de kast gewoon leeg zeker ivm brandgevaar.
      Ik zou de ''hoofd'' ruimte van de kast ook wel kunnen gebruiken, die is namelijk 150 hoog en ongeveer 100 breed. alleen denk ik niet dat ik het dan redt met 2 pc fans...
      Hier thuis is op het moment geen andere ruimte beschikbaar. verf heb ik gelukkig al.

      Comment


        #4
        Wat QnQ zegt zit veel in, zeker de hoogte!

        Ik kweek zelf (in het begin met veel problemen) op 60 cm hoogte.
        Zelfs dat valt niet mee dus hoger zou veel beter gaan hoor!
        46 bij 46 mag je blij zijn om 2 plantjes groot te brengen....
        Zeker in het begin zou ik toch voor een nieuwe opstelling
        kiezen.
        Ik zou zeggen, lees eens rustig rond daar is JD ook voor!

        Succes!!!!

        Comment


          #5
          Kwa hoogte ben ik het volledig met QnQ en Ipie eens, kwa aantal planten zit ipie er wel een beetje naast want ik heb nu zelf 6 planten staan op 49x44cm en dat hadden er 9 kunnen zijn.
          Is dat aan te raden voor een beginner, nee niet echt maar meerdere planten in een kleine ruimte is dus zeker niet onmogelijk
          GOPR2554.JPG
          De totale hoogte in mijn kast is 135cm en ik moet er niet aan denken dat dat lager zou zijn. Vorige ronde had ik 30cm minder maar met een set lampen die heel dicht op de planten moeten hangen (Tneon), het LED paneeltje dat ik nu heb vind it toch een stuk prettiger werken.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #6
            Last edited by Ipie; 4 April 2019, 11:19.

            Comment


              #7
              Bijna direct op 12/12 zetten ipv lang voorgroeien. Ik heb liever 6 soorten wiet te roken dan dat ik maanden achtereen dezelfde shit zit te roken. Dat het niet jouw ding is prima maar ga niet zeggen dat het niet kan.
              Met Quantum Boards zijn oogsten van 1.7g/W trouwens niet ongehoord maar even uitgaande van 1g/W zou ik met deze 60W lamp en 6 planten dus gemiddeld 10 gram per plant eraf halen.
              Als je maar 1 soort erin zet kan je je inderdaad afvragen hoeveel zin het heeft want als je 60 gram van 1 plant kan trekken heeft het weinig zin om 9 zaden van dezelfde soort te zetten voor dezelfde opbrengst van 60 gram. Op die manier is je zaad natuurlijk een stuk duurder, het enige wat je wint is tijd omdat je niet hoeft voor te groeien.
              Diversiteit is de spijs van het leven
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                #8
                Zal je blijven volgen.

                Comment


                  #9
                  Jammer dat sommige mensen halverwege
                  het verslag afbreken toch?

                  Comment


                    #10
                    Halverwege? Meneer mosselman is niet verder gekomen dan twee berichten :p
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment

                    Bezig...
                    X