Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RGB led??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RGB led??

    Korting op 420shop
    Hoi dag iedereen.. Ik ben nieuw hier op het forum.

    Ik zal dan ook maar direct met de deur in huis vallen.
    Nu het is zo dat ik een kweekje ga beginnen in een tent van 1m op 1m.
    Ik heb hier nog ledverlichting (smd) over van bij mn aquariums van hvp.
    Zowel 10.000k als rgb..
    https://www.hvpaqua.nl/nl/zoetwater-led/smdline/

    Is dit mogelijk dat ik deze kan gebruiken voor groei en bloei eventueel?
    De kleur van de rgb kan ik zelf instellwinstval een controller..
    Zou dit doenbaar zijn of totaal niet?
    Thx for de info

    #2
    Voor groei is rond de 5000 K ( wit/blauw ) en bloei rond de 2700 K ( wit/rood ) het beste. En led = led dus waarom niet?

    Comment


      #3
      Als je de juiste kleur kan instellen zou ik gewoon een poging wagen

      ik heb wel een idee dat het licht niet veel verspreid of zie ik dat verkeerd?
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Yep dat is zeker genoeg sorry ik dacht echt deze recht naar beneden schijnen met minimale spreiding

        #5

        Comment


          #6
          Lastig te zeggen kan geen wattage vinden alleen volt...
          even een luxmeter downloaden eventueel kan je zien hoeveel licht ze produceren(zal wel niet helemaal kloppen maar heb je een idee)

          Wietefras zal je daar wss wel antw op kunnen geven of iniedergeval meer info als mij
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #7
            Ik weet wel dat ze 100 lumens geven per watt en ik dacht 16 of 19watt per staaf.
            warmte geven ze wel af maar vrij gering want je kan ze nog net met de hand vast nemen op full power

            Comment


              #8
              Interessant vraagstuk mbt RGB instelbare leds.
              ik volg deze thread.

              Comment


              • DwarfGuy2019
                DwarfGuy2019 commented
                Editing a comment
                Ook even naar de infopagina over 5 kanaals controller is interessanr, je kan hiermee zons opgang en neergang ermee simuleren en programmeerbaar.

                Handig het idee als het een fotoperiode planten op gezette tijd de leds overgaat naar herfst-schema en 12/12u schema.. indien deze ook mee programmeerbaar is.

              #9

              Comment


                #10
                Gaat erom hoe sterk zijn de ledchips. Wil je 1m belichten met 1 lamp dan wil je deze minimaal 50cm hoog. En dat kan met chips die per Stuk minimaal 5 watt stroom trekken. Dus de chips moeten 10w led kracht zijn omdat te doen. Meestel zelfs 12

                Comment


                • Mvdw
                  Mvdw commented
                  Editing a comment
                  Het totaal aantal watt van 1 staaf is 16 of 19 watt..
                  Voldoende of niet? En het is gewoon smd led als ik me niet vergis

                • Helemaal Top
                  Helemaal Top commented
                  Editing a comment
                  Mvdw misschien 1e week redt je ermee. Dan wat sterkers

                #11
                Ik ga sowieso eens een testje doen met deze lampen.. en ik kan er nog een aantal bij steken als het nodig mocht zijn en ik zie dan wel wat het geeft.

                Comment


                  #12
                  Ja je kan er eventueel een testje doen, zoals ik nu doe met 14,4 watt fullspectrum ledstrip in een kweekkoker. 1 mtr geeft circa 1000 lumen.

                  Best wel weinig, maar omdat de koker zo smal is en de strip aan de binnenzijde in spiraalvorm op de koker geplakt.

                  Door de kleine volume en de hele binnenwand is met radiatortape bekleed blijft er veel lichtfotonen in de koker stuiteren tot ze plant raakt en ergens een ontsnapt, zo heb ik zoveel mogelijk minimaal verliezen gemaakt.
                  ​​​​​​
                  Echter bij het begin van de kweekronde ging het niet lekker en daarom bleef mijn plantje heel klein.

                  De plant staat momenteel in de bloei.
                  Ik zie het wel aan de einde van de kweekcyclus wat de opbrengst is. Die zal er zeker niet veel is.

                  Comment


                    #13
                    Qua lumens heb ik hier wel redelijk wat meer aangezien ik 100 lumens per watt heb en verschillende staven heb.. zowel rgb, 6500k en 10.000k
                    nu ga ik er sowieso wel een testje mee doen en ik zie wel wat er vanaf komt

                    Comment


                      #14
                      Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen en volg dit topic met interesse. Succes!

                      Comment


                        #15
                        100 lumen per watt is wel wat weinig toch? Samsung led strips zitten tegenwoordig op de 180lumen/W

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        Bezig...
                        X