Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete set.. aanrader of net niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete set.. aanrader of net niet?

    Korting op 420shop
    Dit is een complete set en ik vroeg me af of deze doenbaar is of niet?
    De tent zelf zal een secret jardin zijn van 80x80x180.
    Bedoeld voor autoflower planten hieronder staat de complete set..
    Dit is een complete kweektent in de maat 80x80x? l x b x h
    Door zijn dikke zeil en goede ritssluiting is de tent 100% lichtdicht afsluitbaar.
    De binnen zijde is vervaardigt uit reflecterend materiaal voor een maximale lichtreflexie.
    Deze set is technisch compleet, en dient alleen nog te worden aangevuld met potten, aarde en voeding.
    De complete set bestaat uit:

    #2
    Leuk om voor te groeien
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Daar kun je wel wat mee kweken denk ik.

      Dikke zeil etc...da's allemaal verkooppraat.
      Kijk of de openingen voor jou aan de juiste kant zitten en kijk hoe de rits open gaat.
      Je hebt er niets aan als de rits straks tegen een muur zit, dan moet je gewoon een ander tentje zoeken.
      80x80x?
      Neem de grootste die je kwijt kan.
      Hoe groter de ruimte, hoe makkelijker het klimaat goed te houden is.

      Je hebt wel minimaal 2x TL armatuur 2x55W nodig.
      Onder die lampjes zul je de planten zeker moeten binden, buigen of anders mishandelen om alle toppen op dezelfde hoogte te houden.

      Het beste en makkelijkste zou zijn om dus geen autoflowers te nemen.

      Hier een voorbeeldje van een kweekje onder tneon, daar zie je hoe hij kweekt onder die lampjes.
      Ik zou voor de Can fan 125L gaan als afzuiging denk ik, al weet ik niet of die thermostaat een beetje goed werkt.
      Dat zou je op moeten zoeken bij kweekverslagen of google ofzo. (2e keus zou die andere Can zijn)

      Lighthanger, daar heb je 2 setjes van nodig met 2 armaturen.
      Da's een luxe, je kan ook een kettingkje met S-haakjes gebruiken, of iets anders. Het staat wel leuk.
      Monkey fan, overbodig, imo. maar er zijn genoeg kwekers die niet zonder fan denken te kunnen.
      Analoog tijdklokje hmm...tja, er zijn goeie en slechte. Ik heb er weleens een topic over gemaakt.
      Feit is dat je er maar 2x 2x55W TL mee hoeft te schakelen, dus dat kan gewoon op 1 klokje.

      Ohja, je moet denk ik ook ff 2 fietsbinnenbanden, of snelbinders halen of sjorbandjes ofzo, om je filter te kunnen ophangen.
      Dusse...dat denk ik er van, zo ongeveer
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment
        Hoe bedoel je met de toppen buigen en of anders mishandelen?
        Wat de tijdsklok betreft deze ga ik niet gebruiken.. Ik heb er hier die in de elektriciteitskast zitten en deze kan ik makkelijk omschakelen voor de gewone stopcontacten.
        Maar wat de fan betreft daar was ik al over aan het twijfelen want de tent komt gewoon in de woonkamer te staan voor wat de geurbestrijding betreft.

      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment
        Het is trouwens ook niet de bedoeling dat de tent bomvol staat.. 4 tot 6 plantjes is meer dan voldoende voor mij.
        Puur naar eigen gebruik gericht en niet voor verkoop.
        Daarom vermoed ik dat 1 lamp wel voldoende zou zijn

      #4
      De vraag is natuurlijk, wat kost het totaal?
      Want sommige dingen als een tijdklok of ventilator , hygrometer heb je mischien al liggen en daar vragen ze vaak ook de hoofdprijs voor.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment
        Ik heb helaas nog niks liggen en de totale prijs is iets rond de 225€ of zoiets..
        Enkel de tijdsklok heb ik reeds in de elektriciteitskast zitten die ik kan gebruiken.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat je dan een aparte groep vrij hebt op die tijdschakelaar of ga je direct aansluiten op je tijdsklok ? Ik weet niet waar je zekeringkast hangt en wat je ervaring is, maar let op als je de tijdsklok in je kast gaat gebruiken want je zit dan in de gevarenzone.

        Zekering of installatieautomaat uitdraaien voor je aan het werk gaat natuurlijk.

        Lijkt me leuk setje heb zelf ook een set gekocht maar dan 60x60x160.
        Was iets duurder ik geloof €300
        Maar daar zat dan een 240w ledlamp bij.
        Geloof iets van 97 effWattt.

        Denk een ph/ec meter is geen overbodige luxe , iig niet als je op cocos gaat kweken.

        Je zou waarschijnlijk goedkoper uit zijn als je alles los koopt maar zulke setjes zijn wel afgestemd qua filter en afzuiging enzo.

      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment

      #5
      Heb al ergere "complete kweektenten" gezien, alles hangt er vanaf wat je er mee wilt bereiken/van verwacht.

      Comment


      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment
        Wat ik er van verwacht is gewoon een kweekje goed ten einde brengen voor mezelf.. Ik weet ook wel als ik er een deftige hoeveelheid wil vanaf halen dat ik wat meer zal moeten investeren.
        Het maakt niet zo veel uit wat de hoeveelheid is die er vanaf komt.. zo lang het maar lekker is.
        Ik deed dit eerder op de vensterbank in mn veranda maar dit is nu helaas niet meer mogelijk wegens verhuis dus moet ik een andere oplossing vinden om iets te kweken

      #6
      Lekker kopen en laat de fun beginnen

      Ik kweek nu op cocos maar ik denk dat ik de volgende run op aarde ga doen want ben nu iedere dag 2 tot 3 keer water aan het geven met voeding en de drain wordt aangeraden weg te mikken dus dan ga je snel door de voeding heen.
      Wel groeit t als onkruid.

      staan genoeg pros/cons voor aarde en cocos op t forum.

      Suc6 met je keuze, is geen verkeerde prijs lijkt me.
      Alleen geen kilos verwachten natuurlijk,maar dat deed ik ook niet met mijn tentje.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ik heb 4 plantjes in 11L potten staan op 60x60
        Jij kan er sowiso wel 5 of 6 in kwijt in dat tentje meer zelfs alleen dan kleinere potjes gebruiken

      • Mvdw
        Mvdw commented
        Editing a comment
        Dat is inderdaad dan ideaal maar ik zal eerst beginnen met 4 in mn eerste kweekje.. als dit goed komt dan kan ik nadien wel eens er een paar meer zetten
    Bezig...
    X