Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe opstelling met quantum board

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe opstelling met quantum board

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Na een lange tijd besloten om terug wat te kweken.


    Ik zit al een paar weken te kijken en heb dit samengesteld:

    Licht:


    qb288 v2 rspec

    heatsink


    ophanging


    4 x wago


    ip67 connector


    rode draad


    zwarte draad


    schroeven


    potentiometer


    voeding/driver


    stekker


    Tent en afzuiging:

    dr60 r3


    afzuiging & filter





    Klopt deze opstelling?

    Ik zou het quantum board in aparte stukken bestellen omdat ik het liefst zou dimmen met een potentiometer (de sets worden enkel geleverd met de hlg 120h 54a).

    Is thermische pasta echt niet nodig?

    Zijn afzuiging en filter voldoende? Heb ik hier nog een luchtslang voor nodig? 180mm tent > 120mm fan




    Dank bij voorbaat aan eenieder die dit nakijkt.

    Mvg, flieterke.

    #2
    Ik wens je veel succes!

    Zwarte, rode draad stekker enz. zal wel goed komen toch?

    Comment


      #3
      Helemaal onderaan link webzz Quantum bord:

      Gebruik altijd koel pasta, of Thermal Pad's


      Ditt op jouw vraag of pasta echt niet nodig is.

      Comment


        #4


        De fabrikant zegt dat dit niet nodig is, maar zou het toch graag horen van mensen die ervaring hebben met deze borden of dit daadwerkelijk zo is.
        Last edited by QnQ; 12 June 2019, 18:48. Reden: Citaat opgerookt

        Comment


          #5

          Het doel van koelpasta is een optimale verbinding tussen het aktieve element en de koeling.
          Waarom zou je genoegen nemen met minder ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • groot
            groot commented
            Editing a comment
            Je hebt altijd oneffenheden of PCB staat krom, soort vuller. Lucht isoleert en geeft hotspots.

          #6
          Ok, ik heb nog wat uren zitten onderzoeken achter de pc en heb dit nog ontdekt;

          Koelpasta is effectief niet nodig; heb een paar filmpjes gevonden met temperatuur metingen en de hoogste was 45 aan het amperage dat ik hem zou draaien. Heb zelf een filmpje gevonden waar het bord wordt gestuurd tot 8.6A (bijna 4x standaard) en de transfo dood gaat en het bord het overleeft. Dus ik denk dat ik wel goed zit zonder, zag het gewoon ook niet echt zitten om zo een oppervlakte in te smeren.

          Maar dan nu, de cijfers die greensell geeft vond ik nergens terug op de site van hlg en met goede reden... het zijn geen echte quantum boards maar chinese namaak van een alibaba winkel.
          Dan toch maar een gewone kit kopen van een erkend verkoper uit Spanje.

          Kan iemand me nog vertellen of die afzuiging/filter combo een goede is? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Vroeger was het gewoon op de zolder met het raam open en een gewone fan.
          Hang ik deze gewoon vanboven in de tent op met een luchtslang verbonden met het bovenste gat?

          Nogmaals dank voor jullie hulp.

          Comment

          Bezig...
          X