Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur case

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    temperatuur case

    Korting op 420shop
    bijkeuken(20gr).
    Ik heb een 250watt hps opgehangen en heb aan de rechterzijde van de kast onder en boven een 120mm fan gemaakt.

    Mijn probleem is dat de temperatuur (zeker voorde groeifase) veel te hoog is, n.l. 40 graden wanneer de lampen branden!. Met een grote SOGO koeling (zie ook foto)

    op de 2e stand haal ik 34gr, ook te hoog. Ik vermoed dat er onvoldoende lucht ventilatie in mijn hok is. Hoe kan ik zorgen voor een goede ventilatie in dit formaat kast?

    Ik heb zelf ook zitten googlen en kwam op http://www.growshopalien.com/onlines...latorfans.htmlfoto3.jpgfoto2.jpgfoto.jpg

    NB: dit zijn foto;s van een paar dagen geleden. de vsa heb ik al buiten de kast gemonteerd in de hoop dat dit de temp zou doen zakken. helaas zonder resultaat

    Graag jullie reacties!

    gr groene groentenboer

    #2
    Re: temperatuur case

    formule die daar staat is lxbxhx20 dan heb je het aantal kubs die je per uur moet afzuigen om aan de co2 behoefte van de plant te voldoen. Dit staat los van de afzuig capaciteit die je nodig hebt om je warmte van een hps kwijt te kunnen en je lv in bedwang te kunnen houden./ Voor een hps geld de vuistregel: helft van de lampwattage plus 15 tot 20 %. In jouw geval is dit dus 250/2 = 125 + 50= 175 m3/uur die je voor je warmte moet afzuigen. Met 160 M3 zal je er ook wl komen maar met wat overcapaciteit ken je je afzuiger gedimt laten draaien wat iets minder lawaai geeft. Echter niet onder de 40 % dimmen wat dat brengt schade aan je motor. Dus ook weer geen te grote overcapaciteit. Met een 160 of een 150 m3 afzuiger moet het dus wel lukken. Een pc ventilator bouwd geen druk op en kruijgtt hierdoor ook nauwelijks lucht door een koolstoffilter gezogen of geblazen. In de bloei is een koolstoffiltr zowiezo onontbeerlijk dus je zult toch moeten gaan kijken voor een geschikte buis of slakkenhuis ventilator en een koolfilter.

    Comment


      #3
      Re: temperatuur case

      bedankt voor je reactie! ik ga eerdaags dan toch een buis of slak ventilator kopen. Maar zou dit echt meer dan 10 graden schelen waardoor ik de gewenste temp bereik?

      Is het monteren van zo'n afzuiger makkelijk?

      Gr

      Comment


        #4
        Re: temperatuur case

        rond gat zagen in de bovenkant van je kast en buisafzuiger erop zetten,klaarwil je geen stank overlast dan een filter op je buis afzuiger zetten.met 160 cub buisafzuiger kan je de temperatuur makkelijk aan.

        Comment

        Bezig...
        X