Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen beginnende kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vragen beginnende kweek

    Korting op 420shop
    Ik start weldra met een autoflower kweek maar ik zat nog met enkele vragen.
    Ik heb een tentje van 40x40x120 met een COB 150W lamp, maar ik vroeg me dus af, op welke hoogte moet ik deze lamp hangen?

    Ook heb ik een vraagje over het geven van water aan de plant, ik weet natuurlijk wel dat je zeer goed naar de grond moet kijken om te zien hoeveel water de plant nodig heeft, maar hoeveel ml geven jullie gemiddeld aan een plant?
    Ik heb gelezen rond de 200-300ml om de dag water, zou dit ongeveer goed zijn?

    Thanks

    #2
    Rechtsboven heb je een zoekfunctie
    Mocht je daar niet kunnen vinden zijn hier
    voldoende mensen die je willen helpen!

    Succes!

    Comment


      #3
      over die lamp kan ikzelf geen extra info geven maar op het bewateren wel, met 200-300ml ga je in het begin echt wel je plant verdrinken hoor.
      Je kan niet echt afgaan bij een standaard maatstaf, dit hangt af van verschillende factoren.
      in welk medium zit het van afmeting, hoeveel liter aarde, hoe oud/groot is je plantje, hoe groot de wortelkluit is van je plant, hoeveel uitdrogend effect is er van je lamp door de hitte (sommige lampen geven meer warmte dan andere die je aarde dus ook sneller uit zal drogen).
      Dit zijn al enkele redenen (er zijn er ongetwijfeld nog meer) die ik wou aanhalen zodat je weet niet zomaar op een standaard iets afgaat want je weet niet op wat die standaard berekend is.

      Als ik je zou zeggen dat ik 1 L water kwijt ben in mijn 27L pot alleen voor inwateren alvorens plantje in dit medium te plaatsen, met dagen nadien een absoluut waterverbot tot het plantje terug goed hersteld is van het overpotten, de wortelkluit al meer aan het ontwikkelen is en het plantje goed aan het drinken is geslagen.
      Daar ben jij dan nog steeds niks mee tenzij jij nu toevallig ook een 27L pot hebt en die moet inwateren :p

      Hier ook een vochtigheidsmeter aangekocht, heel handig in het begin als je er nog niet zoveel van weet, of geen idee hebt waar te beginnen
      https://desjop.nl/nl/meten-wegen/nat...aal/a-30241-20
      Dit is degene die hier gebruikt word, was en is nog steeds zeer handig vind ik, wie weet ben jij er ook iets mee als het moeilijker op zicht alleen te vertrouwen is.

      De maatstaf die vaak gegeven zal worden is dat je plantjes bij zaailingenfase en groeifase liever iets minder vocht krijgen en in bloei liever iets meer.
      Let echt maar op met overbevochtigen want ikzelf gaf mijn zaailingen soms maar 20ml op een dag, en moest soms zelf nog een dag overslaan omdat ze niet veel dronken.
      begin met een basis, zoek even wat info op wat ongeveer klopt met jouw medium en aarde hoeveelheid en ga vandaar verder, elke dag opnieuw bekijken en goed volgen wat je plantje doet, gaan de bladeren gaan hangen door teveel water of blijven ze goed staan en lijkt je plantje er blij mee?

      Probeer uit en kijk goed naar je plant, die probeert je vaak vanalles te vertellen het is qwestie van een nieuwe taal aan te leren maar je komt er wel
      Last edited by happygreenstart; 8 October 2019, 16:54.

      Comment


        #4
        Een 150W cob moet vrij ver van de plantjes af blijven denk ik.
        Verbruikt-ie ook echt 150W ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Sorry voor het late antwoord, hij verbruikt inderdaad 150W. Dus voor mijn tent zou je dit best niet te dicht hangen? Welke afstand stel je ongeveer voor?
          Thanks.

          Comment


            #6
            Ik denk toch wel je tussen de 60 en 80 cm mag zitten en dan eerder ri de 80cm als de 60.

            Dat wateren he.....
            Zodra het zaadjes ontkiemd is zorg je dat je een laagje grond in het potje doet,dan pak je een plantenspuit en maak je dat laagje nat (niet overdreven maar gewoon vochtig).
            Weer laag grond erop natspuiten en herhalen tot het potje vol is dan hebben ze hoogstwaarschijnlijk de 1e week tot de 1e 2 weken geen water meer nodig.

            Zodra het plantje boven de grond is en de grond weer wat droger(voel met je vingerkootje in de grond,of til het potje op)
            dan weet je of de grond droog is maar ik raad je aan om eerder 20ml te gebruiken dan 200ml.

            succes
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment

            Bezig...
            X