Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel water nadat ontkiemde zaadje is geplant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel water nadat ontkiemde zaadje is geplant?

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Mijn zaadje is reeds ontkiemt en net geplant in lightmix aarde (20l airpot) . Nu vroeg ik me af, hoeveel water mag je dit geven nadat dit geplant is? Ik weet dat je dit kan controleren door te voelen met een vinger, maar toch vroeg ik me af of iemand me kan helpen door hierop een getal te plakken, zodat ik weet wanneer water te geven.
    Thanks!

    #2
    Pot tillen, zwaar is geen water, licht is wel water.
    pak een pot en doe er grond in zonder water en gebruik die als controle.

    Sommige leden hebben 2 tot 3 weken geen water gegeven toen ze begonnen.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 24 October 2019, 17:48.

    Comment


      #3
      Net ontkiemt en je wel er een getal op plakken? 30 ml. Potten optillen helpt dan nog niet zo omdat je het verschil van 30 ml eigenlijk niet voelt

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


        #4
        Plantje lezen is het meest effectieve manier om nu bij te houden of ze wel water nodig hebben of juist ook niet. Begin met 30ml ofso.
        Weeg wel alvast de potten en je zal merken dat het steeds lichter zal gaan wegen. Uiteindelijk kan je watergiften gaan verhogen.
        Ad usum proprium!

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Aanvulling
          wel inwateren uiteraard, hoeft weer niet als de aarde echt vers is dan kan je alleen wat water op de schaal doen, de wortels vinden het water wel.
          En blijven wegen.

        #5
        Je kan de aarde inwateren, niet dat het soppig is, maar gewoon vochtig ingewaterd, hoef je een paar dagen geen water te geven.

        Comment


          #6
          Xactly, daarom water je de aarde in.
          Als je de aarde op de juiste vochtigheid brengt en het dan pas in de pot doet en daarna het zaadje erin.

          Dus 20L pot, met goed ingewaterde aarde, 2-3 weken geen water geven.
          Probleem is de airpot, die droogt uit vanaf alle kanten, dus die zul je regelmatig water moeten geven.
          Als de aarde daarin teveel uitdroogt komt het water er aan alle kanten uit.
          Je geeft dus niet de plant rechtstreeks water, maar je houdt de aarde op de goeie vochtigheid !
          Dat plantje drinkt bijna niks in het begin.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nolan07
            Nolan07 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de tips!

          #7
          Ik gebruikt vaak fe plamtenspuit met wortel stimulator. Dan gewoon nevelen.

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Plantenspuit werkt prima als je vochtige aarde gebruikt.
            Dan werkt het als een soort filmlaagje zodat het daaronder
            wat vochtiger blijft. Ik gebruik dit alleen de eerste week......
        Bezig...
        X