Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben Martijn
    Ik ben nieuw op dit forum en zou graag binnenkort mijn eerste kweekje willen beginnen.
    Nu had ik nog een paar vragen:
    Het geheel komt in een klein kastje:
    1. Hoe hoog wordt een AK47 autoflower en hoe hoog wordt een Lowryder #2.
    En welke van die twee zouden jullie persoonlijk kiezen.
    2. Ik zet er maar 1 plant per keer in, heb ik genoeg aan een paneel van zo'n 100 leds ( verhouding 9 rood 3 blauw) en 1 spaarlamp van 15 watt, dit ivm met lage stroomkosten.
    3. Ik was van plan zoveel mogelijk zelf te maken (lowbudget), ook het koolstoffilter, hoe groot zou deze ong. moeten zijn.

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Eerste kweek

    Allereerst welkom, als je tijd heb stel je even voor

    Als je je zaadjes online besteld staat er vaak wel bijgeschreven hoe en wat de plant doet maar bij deze;

    Lowryder#2
    Bloeitijd: ongeveer 10 weken, bloei begint na ongeveer 3 a 4 weken
    Oogsttijd buiten: Je kunt een aantal keer per zomer oogsten
    Hoogte: deze autoflower wordt tussen de 45 en 55 centimeter.

    auto AK47
    Soort: 50% sativa - 50% indica
    groei en bloeitijd: totaal 8 - 9 weken
    Hoogte: 50cm - 80cm


    Hoe groot word je hokje precies? Want 1 lowryder of ak is zo zielig

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek

      Nu ik zo zie denk ik dat meerdere planten wel mogelijk is, ik dacht namelijk dat AK47's veel hoger werden (en in verhouding dus breder)
      Maar ik dacht aan iets van (l*b*h) 100 * 120 * 100 cm, hoeveel AK47's zouden daar in passen?
      En iemand al ervaring met een zelfgebouwd LED groeipaneel?

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek

        Als je een pot maat pakt van 5Ltr. 18x18x18 kunnen er 25 wel in Zou alleen 100x100x120 (lxbxh) pakken heb je ietsje meer speling in de hoogte.
        Voor je vraag over de zelfbouw leds zou ik even zoeken ben wel eens iets tegen gekomen weet alleen niet zeker of dat hier was.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek

          25 word me te veel, ik wil het liefst 1-3 planten in de kast.
          De hoogte van 120 gaat wel lukken, maar is 40 x 40 x 120 goed voor 1-3 planten?
          Of mag de lengte en breedte dan kleiner.
          Bij de zoekfunctie kan ik zo snel niks vinden, maar zal kijken als ik wat meer tijd heb.
          Ik heb een honderden leds besteld maar dacht aan iets van, 70 rode leds, 30 blauwe, 10 witte, 5 UV, 5 Infrarood.
          Niemand ervaring?

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek

            40x40x120 kan zeker wel met 3 planten, 120 zou ik wel houden mocht je 2e kweek geen auto flower worden heb je iig nog iets aan je hok

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek

              Oorspronkelijk geplaatst door highman View Post
              Ik heb een honderden leds besteld maar dacht aan iets van, 70 rode leds, 30 blauwe, 10 witte, 5 UV, 5 Infrarood.
              Niemand ervaring?
              Voor je in dat wereldje van leds terecht wil komen begin dan eerst eens met studeren van het spectrum en de kleurverschillen in leds bv. welke rode ? waarom die rode..
              wat wit ?? er zijn zoveel verschillen.. En anders houd je geld in je zak en ga voor HPS of i.d...
              De meeste lampenverkopers roepen maar dit voor groei dat voor bloei, kreten die nergens op slaan.
              Hoe kun je door hun aangeboden lampen weten welke je moet hebben..als ze verschillende samenstellingen aanbieden...
              Verder wat voor leds. In watt en chips etc..
              Succes met het avontuur.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek

                Ik was van plan om een `Magic Led Tunnel` te gaan maken.
                Zie: www.ledgrow.eu/test7.html
                Ik vind dat 0,66 gram per Kwh best goed is, terwijl de LED groeilampen nog lang niet optimaal zijn
                Nu heb ik al wat rond gekeken op eBay en denk dat ik voor 100 euro alle leds kan kopen.
                Ik ga dus niet voor CREE leds of andere "merk-LED's" maar zoek wel degene met de juiste golflengte.
                Weet iemand waar ik verrood kan kopen?
                Ik had de persoon achter ledgrow.eu al gemaild, dus hopen dat hij wat laat horen!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek

                  Het blijft zeker bij: ik was van plan ? nl. die url werkt niet.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek

                    Ik heb toevallig deze week ook mijn eerste set led-lampen gekocht.. en om mijn vriendin te vriend te houden heb ik haar een designlamp cadeau gegeven van www.fashion4home.nl. Haahaha... die moet zich maar met haar eigen lamp bezig houden.. dan doe ik dat ook

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X