Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pak ik het zo goed aan?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Pak ik het zo goed aan?

    Lamp er lekker dicht op zetten! Of je moet van spagetti houden.
    Gele puntjes had ik ook in het begin. Te veel voeding? Bij mij verdenk ik nog steeds m'n intratuin potgrond.

    Comment


      #17
      Re: Pak ik het zo goed aan?

      lamp er veel dichter op !!!

      en zijn dat nou koffiebekertjes waarin je ze in de aarde hebt gezet?
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

      Comment


        #18
        Re: Pak ik het zo goed aan?

        DSC01422.jpgDSC01421.jpg

        mijn potgrond komt van de deka markt, zag er donders goed uit dus leek mij het beste, de lamp heb ik nu op 50 cm hangen dichter bij lijkt mij niet gezond... of wel? (600w lamp) kwa voeding valt ook nog wel mee, 4 druppels canna groei met een pipet in anderhalf liter water gemengd (per 2 dagen), zijn geen koffie bekers maar potjes die oplossen in de grond vond ik bij de intratuin, dacht is beter voor de wortels...
        Last edited by ganjaxl; 21 January 2011, 20:17.

        Comment


          #19
          Re: Pak ik het zo goed aan?

          Beste Ganjaxl,

          Ze zijn enorm gestrekt. Ik laat ze ook groeien onder spaarlampen maar met een afstand van 5 cm. Je hoeft je geen zorgen te maken dat het te warm wordt. Ik heb 4 van die tornado's en een 90watt ledlamp op 5 plantjes en geloof me temp wordt niet hoger dan 27 graden. Wanneer ze recht gegroeid zijn kun je ze tot net onder het 'bol' blaadje in de grond zetten. Staanze wat steviger voor wat er nog gaat komen.

          GrZ Quattro

          Comment


            #20
            Re: Pak ik het zo goed aan?

            Kan je kweken onder tl ?
            Ja, groeien gaat heel goed, maar afbloeien zal duidelijk een stuk minder opbrengen.
            Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn het meest geschikt.
            Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:
            - 59cm => 18W
            - 90cm => 30W
            - 120cm => 36W
            - 150cm => 58W (circa 5200 lumen)
            (combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)
            Er is alleen dicht bij de buis genoeg licht voor de plant, dus zal de lamp op een paar centimeter afstand van de planten moeten hangen en zal je de planten eigenlijk op een horizontaal vlak moeten laten groeien en bloeien om de het best gebruik te maken van het licht.

            Waar kan je het best onder kweken?
            Wit met een beetje blauw licht bevordert gezonde groei; geel licht is belangrijk voor de bloeifase.
            Voor wortelen van stekken en de groei is TL heel geschikt. TL kan ook gebruikt worden voor de bloei (met juiste kleurcode) maar de opbrengst zal lager zijn. Voordeel is dat TL nauwelijks warmte afgeeft en dus geen warmteproblemen zal veroorzaken. In een te koele omgeving zal je misschien juist eerder bij moeten verwarmen.
            HPS wordt nog het meest gebruikt en kan voor beide fasen worden gebruikt. Ze geven wel de meeste warmte af.
            Spaarlampen zitten qua lichtafgifte en warmteafgifte tussen TL en HPS in.

            Hoeveel lumen (lichtsterkte) geeft een natriumlamp ?
            150 Watt -> 14500 Lumen, ? (wel zeldzaam)
            250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
            400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
            600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2
            1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

            Afstand tussen lamp en plant ?
            250Watt: minimaal 20cm
            400 Watt: minimaal 40 cm
            600 Watt: minimaal 50 cm
            1000 Watt: minimaal 90 cm
            Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.
            TL tussen 5-10 cm.

            zooooo hier even een beetje info voor jou,en als ik jou was, zou ik stoppen met die groei voeding, je plantjes zijn nog TE jong voor voeding, en hebben nog geen fatsoenlijk wortel stelsel.

            ok, dit zou ik doen als ik jou was, plant uit die enorme potten halen, in 3,5 liter potten zetten, en wortel stimulator geven, hps erachter weg doen en groeien onder TL-lamp 5 cm afstand
            zorgen voor voldoende frisse lucht,(let ook op de temperatuur) sate prikkertje in de grond en daar het steeltje aan vast maken,(niet strak ertegen aan!) een ventilator met een zacht briesje op je plantjes zetten zodat ze een beetje sterker worden, en op het forum lezen hoe het nu verder moet

            suc6

            PPlantje
            ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

            Comment


              #21
              Re: Pak ik het zo goed aan?

              een beetje info? das een best verhaal, genoeg info om voort te gaan, ventilator heb ik al aanstaan, en maandag zal ik van mijn werk een tl houder meenemen en ze planten in kleinere potten (5 liter mayo emmers), bedankt voor de info, oja waarmee kan ik het beste de plantjes mee vast maken, ik heb wel ijzerdraad liggen maar lijkt mij niet goed ivm roest, op mijn werk heb ik wel ijzerdraad met een plastic omhulsel is dit beter?

              Comment

              Bezig...
              X