Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tent verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tent verwarmen

    Korting op 420shop
    Ik ben van plan om een micro-kweek te starten op een 2de slaapkamer, het daar nu al 17gr veel kouder is niet bevorderlijk voor de groei van wietplanten. Nu zal het daar dus hartje winter misschien wel zo'n 12 graden worden als de verwarming snachts een paar uur uitgaat. Wat is er belangrijker moeten de wortels warm blijven of ook het plantage? En hoe dit dan het beste te doen? Ja de lamp snachts laten brandden is al iets maar die LEDs geven niet veel warmte af heb ik me laten vertellen. Warmte mat, buis verwarming?


    #2
    een warmte mat is al een goed idee ,wortels rond de 20 graden houden is bevordelijk voor de groei van wietplanten

    ( Nu zal het daar dus hartje winter misschien wel zo'n 12 graden worden als de verwarming snachts een paar uur uitgaat )

    die moment de kamer op 18 graden houden , de verwarming s'nachts aan laten zal de goedkoopste manier zijn !

    de verwarming s'nachts volledig uit is toch niet zo een goed idee want rond de 18 graden houden moet je minder opwarmen bij de opstart s'morgens

    BV ; van 12 graden naar 21 graden opwarmen is 9 graden opwarmen

    van 18 graden naar 21 graden is maar 3 graden opwarmen

    de opwarm tijd zal veel korter zijn dus minder energie verbruik
    Last edited by Jura; 28 September 2020, 06:59.

    Comment


    #3
    Klein camping kacheltje bij/in de inlaat, voor warme en droge lucht.
    Actieve inlaat is hierbij aanbevolen, en overdag het licht uit.

    Comment


      #4
      Met vloerverwarming ga je ook een hogere lv krijgen, daar mag je wel rekening mee houden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Duidelijk Q, dank voor je input.

      #5
      ja een warmte mat is altijd een goed idee!

      Comment


        #6
        Ik denk dat ik heb probleem al getackeld heb, de radiator daar op de slaapkamer werd niet warm ook nadat ik het hele systeem had onlucht. Maar ik heb nu 0,3 bar meer water in het systeem en gister de verwarming eens aagzer en hij werd direct warm. Dus ik ga als de lamp op 12/12 zet zal die overdag van 1400 tot 0200 aan gaan, dan zet ik een straalkacheltje bij mocht de temp te laag zijn in de vorstdagen. Die laat ik dan een uur nadat de lamp uit is een uurtje of halfuurtje draaien. Ik denk dat het dan wel rond de 18graden blijft die 10uurtjes geen verwarming en kachel. Maar bedankt voor het meedenken

        Comment

        Bezig...
        X