Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiger voor micro grow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiger voor micro grow

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik ben bezig met het maken van een nieuwe kweekruimte in een niet gebruikte kast. De kast is ongeveer 45cm x 55cm x 230cm. Nou wou ik dit in twee ruimtes verdelen met 1 van 45x55x100 en een van 45x55x130. De lamp waar ik gebruik van wil maken is een Spider Farmer SF1000. Ik start met 1 kweek in het 130cm hoge deel met 1 lamp. Na de eerste kweek wil ik in het 100cm hoge deel een voorgroei ruimte maken met een tweede Spider Farmer SF1000.

    Ik las dat bij het kweken met led je weinig warmte problemen zult hebben en dus niet zo veel afzuiging nodig hebt als bij een traditionele HPS kweek. Toen ik het had uitgerekend kwam ik op een bizar lage m3 waarde uit waarmee ik min of meer met elke afzuiger uit zou komen.

    Nou vroeg ik me af of een afzuiger als deze

    #2
    Per ruimte zou ik het aandurven... Maar voor beide kasten die ene afzuiger lijkt me te karig. Zeker tijdens de bloei wil je toch wel gewoon een goeie verse luchtstroom.
    LED geeft inderdaad minder warmte af, maar die mars hydro ts series worden toch nog best wel warm dacht ik.

    Eneuh.. Kweken op 1,30m hoogte.. Dan ga je de lampen op 50% draaien ofzo? Dat scheelt ook weer warmte dan..
    Maar normaal heb je die mars dus op 45cm van je planten hangen. Dan hou je in de bloeiruimte dus nog 85 cm over voor je potten en planten.
    Dan ga ik er vanuit dat je het filter buiten de kast hangt via een softbox of erdoor blazen ofzo.

    Weet je zeker dat je goed uitkomt qua hoogte?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      1,3m leek me een leuke hoogte op het oog. Maar jij hebt de berekeningen gedaan en het is inderdaad wat krap. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me planten altijd een paar keer top en scrog maar ik denk dat ik beter uitkom met 1,5/1,6. Het mooie van de kast is dat ik het plankje in het midden wat de ruimtes scheidt gewoon kan verplaatsen. Dus denk dat ik het eerst even probeer op 1,3 en als het te krap word kan ik het de plank altijd verplaatsen. De tweede SF1000 in de kleine ruimte gaat inderdaad op 50% aangezien die alleen voor groei gaat zijn.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Het kan ook wel hoor. Maar je zit wel gewoon krap. Weinig ruimte voor strek enzo.

    • gollink
      gollink commented
      Editing a comment
      Inderdaad, begin me eerste ronde met de California Indica van Sensi Seeds, compact plantje dus maar als ik ooit een leuke sativa wil kweken gaat het sowieso krap worden.

    #3
    Nee gewoon een goede box/buis fan
    minimaal (max200m3 of meer)
    er is helaas meer dan temp! LV sommige hebben geluk en "zuigen 50%aan" ik heb (omstandigheden) liever lage LV lage temp als hoge temp hogere LV.

    het is een lastig gevecht helaas gaan ze vrijwel samen op...

    maar houdt ook rekening met je filter deze neemt 50% weg!

    gr,
    Ricky

    Comment


      #4
      Bij nader inzien ga ik toch voor zo iets. Wat meer lawaai maar wel zeker dat ik genoeg capaciteit heb. Heb nog gekeken naar een softbox maar die zijn te groot voor in de kast zelf en heb boven de kast maar 16cm ruimte en aan zijkanten nul ruimte dus dat gaat hem niet worden.

      De droom is om ooit deze tijdschakelaar/klimaatcontroller er bij te voegen. Dan kan ik de fan laten draaien op basis van de temperatuur in de grote ruimte en zal deze denk veel van de tijd op de minimale stand staan. Lekker clean alles in 1 kast ook al is een relais kast overkill voor de led lampen.

      PS: Zal binnen kort als ik start met de verbouwing van de kast een draadje maken, kunnen jullie mee gluren
      Last edited by gollink; 19 November 2020, 08:25.

      Comment


        #5
        Die gaat je afzuiger doen brommen.

        Comment


        • gollink
          gollink commented
          Editing a comment
          Bij een 50/60% toch pas?

        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Geen idee denk dat dat bij iedere controller anders zal zijn.

        • gollink
          gollink commented
          Editing a comment
          Naja je kan de maximum en minimum instellen op die schakelkast. Als die te snel gaat brommen stuur ik het gewoon terug.
          Last edited by gollink; 20 November 2020, 16:14.

        #6
        ze brommen inderdaad met die controler op 30% en lager.

        ik ga de mijne ook upgraden.

        Comment

        Bezig...
        X