Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontwerp eerste kas: aantal vraagjes :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontwerp eerste kas: aantal vraagjes :)

Korting op 420shop
    Hallo!

Ik ben sinds vandaag een beetje aan het kijken naar de mogelijkheid voor een kasje van ongeveer 1m2.

Ik wil onder TL en SL gaan kweken, wat is dan het wattage dat ik moet hanteren?
    ik las 400 watt maar een spaarlamp heeft maar iets van 18watt toch? moet ik dan meer dan 20 spaarlampen ophangen?

En welke kleur codes/ combinaties raden jullie me aan?

om een lang verhaal kort te maken, waar moet ik op letten met het licht?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Rejuuv

Re: Ontwerp eerste kas: aantal vraagjes

ik zou dan gewoon een 250 / 400 hps pake ivd lummen

Comment

@Boeman; bedankt voor je reactie!
      is dat niet erg brand gevoelig? ben daar namelijk erg benauwd voor (kook ook op elektrisch)
      was echt vanplan om te groeien onder TL en te bloeien onder spaar maar misschien moet ik ook overwegen hps te nemen. ik neem aan dat ik aan 1 400watt genoeg zou hebben? (en natuurlijk 1 voor de bloei)

de vraag is nu;
      Hoehoog zou mn kast moeten worden als ik onder een HPS lamp ga kweken? en kun je die gewoon bij de tuinmarkt kopen ofzo?

wat voor tl en hoeveel/hoelang?
      Wat voor spaar lampen? kan ik alleen met tornado's (een woord dat ik op het forum vaak voorbij zie komen) en hoeveel heb ik daar van nodig?

opzich heb ik de ruimte en nog geen kast dus hoef nog nergens rekening mee te houden. (wil me eerst wat meer oriƫnteren op de mogelijkheden!)
      wil ongeveer 100 a 200gram gaan kweken voor mij en mn vrienden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
      Last edited by rejuvenation; 12 May 2011, 12:44.

Comment

als je een goede spaarlamp kweek wilt zien moet je even hiernaar kijken:

erg interessant en mooie kweek maar wel iets meer wattage

peace'

Keza
        Long time ago, Back on track.

Comment

Of het topic van martis: vraag over kweekruimte. Daar staat alles aangegeven wat je nodig hebt voor een HPS-kweek.

Comment

Bezig...
          X