Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

    Korting op 420shop
    Beste mede JD's,

    Na rijp beraad, en veel leeswerk hier, heb ik besloten mijn kastje te ventileren met pc-fans. Een werkende voeding had ik nog, de fans ook. Heb me een goedkoop fancontrollertje aangeschaft.
    Nu was ik in de veronderstelling dat ik gewoon de fancontroller via een molex-aansluiting kon aansluiten op de voeding en dat de boel dan zou werken. Het aansluiten gaat maar er komt geen leven in. Ik las hier iets over het "doorlussen" van bepaalde draden zodat het wel zou werken. Kan er iemand een technische nul even wat begrijpelijke assistentie bieden?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

    Gewoon een GSM - ADAPTER gebruiken voor stroom , je stript je draad van je adapter , als je de rode draad van adapter verbindt met de rode van je fan , en de zwarte met de zwarte
    komt er leven in je fan , best gebruik maken van een kroonsteentje , dan kan je meerdere fan's op 1 adapter aansluiten !!

    Grtzz

    P.S kijk es naar mijn topic onder jouwe , als jij me kan helpen met wat vragen ??tnx
    Last edited by r3lentleSs; 12 July 2011, 12:15.

    Comment


      #3
      Re: Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

      Bedank voor je reactie maar dat is niet echt waar ik naar op zoek ben. De fan rechtstreeks op de adapter aansluiten geeft me iets te weinig controle over temperatuurschommelingen. Het kastje staat op mijn kamer. Het kan hier heel warm worden en ook heel koud. Via een fancontroller wil ik de fans automatisch de temperatuur laten regelen. Ik heb gelezen dat je via een bepaald soort adapter rechtstreeks de fancontroller van stroom kan voorzien maar dat zoek ik niet. Ik heb hier een computervoeding liggen en zou hier graag mijn controller op aansluiten. Aansluiten gaat wel, alleen werkt hij niet.

      Comment


        #4
        ***

        Comment


          #5
          Re: Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

          idem hier maar dan in SATURN lol

          Comment


            #6
            Re: Probleem aansluiten voeding en fancontroller.

            Als je toch een fancontroler hebt en je wil een degelijk ventilatortje ter grootte van een pc vent koop dan een sunon die werkt op 220v.

            edit: ach ja ,zie net dat het een pc fan controler is, nja dat werkt niet met die sunon,my bad.
            Last edited by Ganjax; 24 July 2011, 23:08.

            Comment

            Bezig...
            X