Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Tornado?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke Tornado?

    Spijtig genoeg ben ik Einstein niet Bella
    Het is en blijft een microkweekje op low-budget. Het is eigenlijk een tussenoplossing tot volgende zomer, ga dan proberen om me guerilla deftig te laten verlopen. HPS lampen etc. zit er nu niet in, dat is mss voor binnen enkele kweekjes, laat me nu maar even prutsen met Tornado's.
    Heb gemerkt dat de Sour-60 zijn kopje boven de grond heeft gestoken (doet me eraan denken dat ik nog 2 lampjes moet kopen die blijkbaar kapot zijn).
    Maar dus voor deze kweek nog geen verslagje, dit is echt een testrondje, maar met een beetje geluk binnen 3 maanden nieuwe ronde en dan een gloednieuw verslag (zou wel eens mogen, 2/3e van de verslagjes van Micro en Guerilla worden nooit afgewerkt).
    Bless!
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #17
      Re: Welke Tornado?

      Je hoeft geen spijt te hebben Einstein niet te zijn: die is inmiddels dood.
      En uiteindelijk is zijn fundamentele theorie ook niet zo moeilijk te bevatten. Massa is een energiepotentieel. Zodra er massa verdwijnt komt de inwendige en uitwendige energie van de massa vrij.
      E=mc2: dus Energie)= verdwijnende massa * c2 (=299.794.458*299.794.458)*(m/s). Het is niet meer of minder dan de absolute massa-energierelatie.
      Vergelijk het maar met de kernsplitsingsbom die op Hiroshima werd gegooid. Slechts 2 % van de hoeveelheid van de benodigde (kritische) hoeveelheid verrijkt uranium is uiteindelijk "ontploft". De vrijgekomen energie voorkwam verdere detonatie (splitsing). Bij de nieuwe generatie van dat soort bommen (fusie- en dus geen splitsingsbommen is het rendement opgekrikt tot 20 %.Tegenpolen van deze enorme hoeveelheden expanderende energie zijn "zwarte gaten". Imploderende sterren (zonnen dus) absorberen alle energie tot en met fotonen (licht dus) toe. Dat zijn dus zwarte gaten. Vergelijk het maar met een woonwijk die tot een suikerklontje wordt samengeperst: dat suikerklontje is niet te tillen. De massa blijft gelijk, alleen de densiteit neemt toe en het gewicht blijft ook gelijk. Laat je het klontje exploderen (zijn oorspronkelijke densiteit weer aannemen) dan komen er enorme hoeveelheden energie vrij. Maar er verdwijnt nog steeds geen massa: pas nadat er 1 gram (dus een fractie van de materie) van de massa verdwijnt komt E=mc2 om de hoek kijken.
      Maar de theorie van Einstein ligt ook op de schop: als het Higgs deeltje echt blijkt te bestaan dan komen er andere rekenmodellen.
      Overigens ben ik maar een boerenlul op dit gebied: Blani is daar significant beter van op de hoogte en mag me dus corrigeren.
      Last edited by Xtreme; 30 December 2011, 18:39.

      Comment


        #18
        Re: Welke Tornado?

        Haha, wat een mooie reply's in dit topic!

        Comment

        Bezig...
        X